Uitlaat in een stuk erondervandaan?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 16:17 #1098866
door Peter van Luijk
Uitlaat in een stuk erondervandaan? is gemaakt door Peter van Luijk
Ik heb een lekke uitlaat onder de dagelijkse blauwe.Hij is lek bij voor de achterdemper en voor de kat.
Nu wil ik de uitlaat van mijn sloper afhalen, maar zit natuurlijk allemaal aardig vast op de verbindingen.
Het feit wil dat ik ook mijn achterdempers wil vervangen.
Als ik nu rechts de schokdemper en de veer eruit haal, kan ik dan niet gewoon de hele uitlaat diagonaal over de as eruit schuiven?
Graag jullie visie.
Nu wil ik de uitlaat van mijn sloper afhalen, maar zit natuurlijk allemaal aardig vast op de verbindingen.
Het feit wil dat ik ook mijn achterdempers wil vervangen.
Als ik nu rechts de schokdemper en de veer eruit haal, kan ik dan niet gewoon de hele uitlaat diagonaal over de as eruit schuiven?
Graag jullie visie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 17:46 #1393490
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Nene
Dan moet je ook de remklauw nog losmaken.
Of leiding/slang doorsnijden.
En de draagarm lossen vrees ik.
Maar ik zou toch even proberen hem na de eerste demper los te maken.
Dan heb je ook nog een beetje een stelmogelijkheid.
Of leiding/slang doorsnijden.
En de draagarm lossen vrees ik.
Maar ik zou toch even proberen hem na de eerste demper los te maken.
Dan heb je ook nog een beetje een stelmogelijkheid.
10-09-2013 18:22 #1393492
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Succes
Je hebt erg veel los te halen dan. Ik zou toch proberen de schuifkoppelingenlos te halen. Mocht je moeten gaan zagen, slijpen, doe dat dan (ruim) achter de schuifkoppeling na de cat. De voorpijp en cat zijn de duurste onderdelen, de rest is nog prima te verkrijgen en goed betaalbaar. (maar compleet hergebruiken heeft de voorkeur, dat ga ik hier ook doen met een gebruikte uitlaat)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 18:54 #1393494
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic WD40
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 21:04 #1393499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaat
Inderdaad, als de klemmen verwijderd zijn, de schuifverbindingen rondom loskloppen met een hamer, werkt vaak heel goed.
Groet Harry.
Groet Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2013 21:38 #1393501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een tip: Einddemper en
Even een tip: Einddemper en middendemper plus de buis over de achteras en het eindstuk kost samen E165 bij de dealer en E155 bij Timen. Is dat geen idee?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2013 13:51 #1393521
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dank voor de tip
Maar geld is geld en onder de sloper zit er een gratis.
Tel uit je winst.
Zojuist de uitlaat er onder vandaan gehaald. De verbinding voor de einddemper liet relatief makkelijk los en toen kon ik de rest er in een stuk onder vandaar halen.
Wel alles los rondom het rechter achterwiel, maar dat loste allemaal vrij goed.Dus wiel eraf, schokdemper eruit, veer eraf, remklauw los en veerpoot los.
Toen had ik veel ruimte om zijwaarts de bocht met de rest ervoor eruit te halen.
Nu heb ik namelijk de dichte roestige verbindingen gewoon met rust kunnen laten, dat had mijn voorkeur.
Tevens heb ik eerder gezien dat de verbinding achter de kat lang niet altijd lekker meewerkt en er nog geen goede aansluiting is op het nieuwe spul.
Nu hoef ik alleen maar een nieuwe uitlaatklem te halen.
Tel uit je winst.
Zojuist de uitlaat er onder vandaan gehaald. De verbinding voor de einddemper liet relatief makkelijk los en toen kon ik de rest er in een stuk onder vandaar halen.
Wel alles los rondom het rechter achterwiel, maar dat loste allemaal vrij goed.Dus wiel eraf, schokdemper eruit, veer eraf, remklauw los en veerpoot los.
Toen had ik veel ruimte om zijwaarts de bocht met de rest ervoor eruit te halen.
Nu heb ik namelijk de dichte roestige verbindingen gewoon met rust kunnen laten, dat had mijn voorkeur.
Tevens heb ik eerder gezien dat de verbinding achter de kat lang niet altijd lekker meewerkt en er nog geen goede aansluiting is op het nieuwe spul.
Nu hoef ik alleen maar een nieuwe uitlaatklem te halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2013 19:34 #1393535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, zo kan het inderdaad
Tja, zo kan het inderdaad ook. Zei dat het iets omslachtiger is. 'k Vind het wel creatief...
Moderators: Jerry Stam