Mijn 965 II heeft idd een sperdif.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren ontdekte ik dat mijn '96 965 type II inderdaad een sperdif heeft. Iemand van het forum zei het al (ben zijn naam even kwijt), en het klopt. Zaterdag vertrokken naar een oldtimer trekker treffen in Teuven (
Inderdaad heeft de wagen sper! Wat ik merkte is dat je niet te veel moet gassen, bijvoorbeeld een aanloop nemen om de heuvel op te klimmen, want dan springt hij er weer uit en weer in. Erg irritand. Gewoon rustig gas en hij kwam de heuvel op met sper. Te veel gas en ik had veel rook aan 1 wiel!...Dat schiet op. Mijn vorige '92-er 965 hield de sper vast (ook irritant). Ik moest weer stil staan of langzaam rijden voordat ie er uit ging. Vreemd, misschien een te dikke oude olie er in en dat alles wat vast bleef zitten in de 92-er denk ik.
Wel heerlijk hoor zo'n sper.
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laatst ook ff 2 mooie strepen getrokken op een grasveldje
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit iets wat standaard op de 940 zit/zat vanaf een bepaald bouwjaar?
Of kan ik het checken mbv het vin-nr ?
Of kan ik onder de auto kruipen en een type-plaatje vinden op de diff?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan. Met wat geluk vind je dan aan de achterkant van de achteras een stickertje, meestal naast het linker achterwiel, soms ook rechts. Als er dan 1041 op dat stickertje staat is het een sper, als er 1031 op staat is het een gewoon, open diff. Meer informatie <a href="/node/29969" target="_blank">>hier<</a>. Overigens is de 940 niet zo vaak geleverd met een sper. Ik geloof dat alleen de Sports Edition hem standaard meekreeg, verder was het een optie, apart of in het 'Winter-Line' pakket.Ferry940 schreef : Of kan ik onder de auto kruipen en een type-plaatje vinden op de diff?
- V700 register
- Nieuw lid
-
(nog niet getest bij mij
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is voor mij nieuw, maar ik weet (zeker) niet alles. Of niet alles zeker.solexpaul schreef : Dacht dat elke automaat een sperdif heeft of niet ??????
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-