volvo 940 slaat af...HELP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu ineens begint ie weer. Slaat weer af maar bijkomend probleem, hij start dan ook niet meer. Uiteindelijk weggesleept naar volvodealer. Zij dachten aan twee problemen: Toerentalsensor of eindtrap onstekingslader. Allebei vervangen. Ik rij nog geen 5 kilometer, hij slaat weer af. Tweemaal wilde ie nog starten, nu doet ie ook dat niet meer. Startmotor doet t wel, maar hij slaat niet aan.
WIE WEET IN GODSNAAM WAT IK NOG KAN DOEN?
ALVAST DANK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Normaliter ga je dan eerst kijken of de bougies een vonk hebben, daarna of de motor benzine krijgt.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Maar zoals Willy1 al aangeeft check de basis: vonk en brandstof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vonk
Brandstof
Druk
En inderdaad helemaal niet lopen is beter zoeken dan soms:)
Mbt vonkversterker, als deze slecht is/wordt wil je toerenteller nog wel eens raar gaan doen. 500 of 1000 toeren op en neer dansen bij constant toerental.
1995 940, dan heb je een pomp denk ik?
Benzine druk meten zou intressant zijn, maar misschien lastig
Vacuüm slangetje op de benzine druk regelaar loshalen valt te doen.
Maar, nogmaals, de 3 basis dingen nalopen , vonk brandstof en druk.
Vonk testen zonder zere vingers , een bougie kabel los trekken, een losse bougie er in drukken, bougie tegen het blok houden en iemand laten starten. Dan zou je een vonk moeten zien.
Brandstof , op de injectorrails zit aan de voorkant (richting de radiator) een rond 30mm dik doosje met een slangetje er aan. Als je die slang los trekt en je ruikt benzine is ie stuk.
Als je helemaal enthousiast zou worden en je hebt een spuitbusje remmen reiniger zou je kunnen proberen om iemand te laten starten, en in de los gemaakte luchtslang wat in te spuiten. Dan zal je toch als druk en vonk ok is wel een plofje van de motor moeten horen.
Of, je hebt ANWB thuis service en je belt hun op
Nog een test vraagje, als je de auto op contact zet hoor je dan een een tel of 2 tellen een pompje lopen? Dat zou de benzine pomp moeten doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt nu vervangen. Nu nog even met volvo dealer Binnenweg in naarden( waar de auto in eerste instantie 'gerepareerd' was) in afhandeling van hun service.. Heb ze gebeld en verteld dat ik not amused was om na 3 kilometer al weer stil te staan. Dat begrepen ze. Nu nog hopen dat dit begrip ook leidt tot een sjieke afhandeling van mijn klacht. We zullen zien...
Veel dank allen voor de reacties!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk het wel, is een zeer correcte en fijne Volvo dealer die ook voor de oude modellen nog goede service leveren.Komt wel goed...emiel245 schreef : Wordt nu vervangen. Nu nog even met volvo dealer Binnenweg in naarden( waar de auto in eerste instantie 'gerepareerd' was) in afhandeling van hun service.. Heb ze gebeld en verteld dat ik not amused was om na 3 kilometer al weer stil te staan. Dat begrepen ze. Nu nog hopen dat dit begrip ook leidt tot een sjieke afhandeling van mijn klacht. We zullen zien...