ECC in noodloop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 14:12 #1098669 door V700 register
ECC in noodloop is gemaakt door V700 register
Heren,

Ondanks de uitgebreide info die hier te vinden is heb ik het nog niet kunnen vinden, hulp gewenst dus

De situatie:
940 LE '98, airco onlangs gevuld
De ecc bedieningsunit met sneeuwvlokje is ooit vervangen door een oudere ac/off unit
Volvoguard ingebouwd
Dashbord verlichting doet het niet
Met een werkende airco valt de b230ft wel eens uit bij plots 'gaslos', dan zakt de motor door het stationair toerental.
Het ac lampje wilde dan wel eens gaan knipperen, het starten van de motor deed dit weer verhelpen.
Boven de 3300/3500 toeren draait de blower minder hard (las al dat dat iets met een vacuüm temaken kán hebben)

Na (gelukkig) de vakantie is het lampje echter gaan knipperen na een start en ik krijg het niet meer uit met een herstart.
Lampje knippert ook zonder dat de motor draait.
Het lukt me niet om een storingscode uit te lezen, het lampje knippert simpelweg constant.

Bij Mr Borrie geprobeerd of het aansluiten van een andere weerstand soulaas bood, zoals elders op het forum gelezen, maar helaas.
Evengoed een complete airco unit gekocht, dus onderdelen genoeg om uit te wisselen (mijn andere 945 heeft geen airco).

Wat kan het zijn?
Aangezien er al geknipperd wordt voordat de motor überhaupt loopt zit ik te denken aan een (aan)sluiting.
(Wordt er een massa of stekkerblok gedeelt met de dashbord verlichting?)

bvd
Sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 14:30 #1392461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout
Check even met welke foutcode hij knippert, er staat een tabelletje op de site. Dat minder hard blazen van de blower zou ik eerst even negeren en voor het uitvallen bij gas loslaten zou ik CIS klep en gasklephuis schoonmaken, afstelling gaskleppositieschakelaar nakijken en controleren op vacuumlekkages.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 15:07 #1392466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie
Dank voor je reactie Hnk,

Cis is gewisseld, haalt niks uit. Gaskleppositieschakelaar moet ik nog (laten) nakijken en vacuüm ook.

Het uitlezen van de ecc lukt me niet. Het lampje knippert simpelweg constant.
Kan code 1-1-1-1-1-1- zijn uiteraard :-)
Draaiknop horizontaal op aut, middelste verticaal op vent (voorruit is dat toch?) en rechter op koud. Recirulatie in (aan) en de ac in (=uit) en binnen 5 sec weer uit (=aan).
Krijg het niet voor elkaar, ook niet met de middelsete op auto en met het uit (=aan) en dan in(=uit) drukken...

groet
Sander

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2013 15:15 #1392524 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic ECC unit
Als het niet lukt om storingscodes uit te lezen zou ik de ECC unit  maar vervangen, kan je gelijk het nieuwere type nemen dat bij je auto hoort.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2013 01:03 #1392618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Piet Dat wasook
Hallo Piet

Dat was ook mijn gedachtegang, maar of die juist is...
en inderdaad dan gelijk het juiste type

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2013 19:00 #1392968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering 6 van de blower
Zekering 6 van de blower vliegt er uit zodra de airco aan gaat

De bedieningsunit vervangen door een juiste en een andere weerstand heb ik ook geprobeert, maakt geen verschil.
Als de airco niet aanstaat, dan gaat het goed.
Als de airco wél aanstaat, dan klapt de zekering er uit stand 1 of 5, maakt niet uit
Maar de aircopomp gaat niet meer draaien, of draait die alleen als de blower draait?
Heb nog niet gekeken of die aanslaat en dán de zekering springt
Motor heb ik uitgebouwd, gehad, en zit er niet heel smerig/stoffig uit end raait als een dolle.

Iemand een idee wat er loos kan zijn?

bvd
Sander

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2013 22:55 #1392991 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re............................

Sander schreef : Het uitlezen van de ecc lukt me niet. Het lampje knippert simpelweg constant.
Kan code 1-1-1-1-1-1- zijn uiteraard :-)
Draaiknop horizontaal op aut, middelste verticaal op vent (voorruit is dat toch?)
<knip>
groet
Sander

Nee, dat is op je gezicht blazen ofwel de knop op 'tien uur'.De recirculatie ingeschakeld en de airco uit (hoe je de knop dan ook moet zetten(afhankelijk van je type)
Als je me een pb stuurd met je emailadres dan zal ik je de hoe-de-test-te-doen gegevens mailen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 00:42 #1402213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft even geduurd, kwam er
Heeft even geduurd, kwam er zelf niet uit en dus uiteindelijk een monteur laten speuren naar de twee electrische storingen. Dash was het zwarte kasje achter de klokkewinkel, de airco, daar moet ik maar eens mee terug naar de aircoboer. Die had na de 'shimsrevisie' van de pomp een stroomdraad tussen een beugel en bout geklemd en dit gaf de kortsluiting...
Hoe zei Rijk de Gooyer het ook maar weer: 'foutje, bedankt'

Moderators: Jerry Stam