rammel bij gas los
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 22:19 #1098620
door V700 register
Hallo,
Vandaag op de snelweg viel mij op dat bij het los laten van het gas een rammel hoorbaar was aan de rechterzijde van de auto. Betreft een 945 van '97 B230FK met 275k.
Dit was eerder nog niet het geval. Even bij een P gestopt en de uitlaat gecontroleerd. Deze zit muurvast. Ook zo op het oog geen andere loszittene zaken.
Later tijdens de reis nog wel regelmatig de rammel gehoord bij verschillende snelheden, maar geen hinder bij sturen, schakelen en remmen optrekken ed.
Op de terugreis regelmatig rammel aanwezig maar nu ook tijdens de scherpere bochten, lijkt meer de bocht in te duiken.
Is het mogelijk dat de rammel afkomstig door slechte vering/ schokbreker ed? Ik kan dit niet helemaal rijmen met het gas loslaten.
Groet
Mark
rammel bij gas los is gemaakt door V700 register
Hallo,
Vandaag op de snelweg viel mij op dat bij het los laten van het gas een rammel hoorbaar was aan de rechterzijde van de auto. Betreft een 945 van '97 B230FK met 275k.
Dit was eerder nog niet het geval. Even bij een P gestopt en de uitlaat gecontroleerd. Deze zit muurvast. Ook zo op het oog geen andere loszittene zaken.
Later tijdens de reis nog wel regelmatig de rammel gehoord bij verschillende snelheden, maar geen hinder bij sturen, schakelen en remmen optrekken ed.
Op de terugreis regelmatig rammel aanwezig maar nu ook tijdens de scherpere bochten, lijkt meer de bocht in te duiken.
Is het mogelijk dat de rammel afkomstig door slechte vering/ schokbreker ed? Ik kan dit niet helemaal rijmen met het gas loslaten.
Groet
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 22:29 #1392236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hitte schildtjes?
In het uitlaat "traject" zitten een aantal metalen plaatjes tegen hitte straling.
Onder de achter bank, tussen uitlaat en chassis meen ik, bij je uitlaat spruitstuk zit een rammelplaat
en mogelijk op meer plekken. Dunne blikken schildjes die kunnen rammelen.
Onder de achter bank, tussen uitlaat en chassis meen ik, bij je uitlaat spruitstuk zit een rammelplaat
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 22:37 #1392237
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hitte schildjes
Hitte schildjes.
Uitlaat tegen bodem(?)
Aandrijfas.Katlysator kapot (interne rammel)
Groeten,Gerben
Uitlaat tegen bodem(?)
Aandrijfas.Katlysator kapot (interne rammel)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2013 15:05 #1392255
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht remmen
= dan de rammel weg ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2013 20:02 #1392263
door V700 register
Bedankt voor de opmerkingen.
Rechterschokbreker is niet helemaal zo fris meer maar lijkt niet het probleem te zijn.
Bij flinke hobbels zijn geen geluiden te horen van schuren van de uitlaat over de grond.
Vandaag nog even er onder gekeken maar hitteschildjes zitten nog vast. Wel viel me op dat er weinig ruimte zit tussen het eerste deel van de uitlaat en de stabilisatorstang (als het goed heb ).
Toch vandaag weer op pad gegaan. Wat vooral opvalt is het geluid (min of meer brommend) erger wordt naarmate het stuur naar links draait en dus blijkbaar ergens tegen aanschuurt. Het geluid wordt ook pas luider na enkele minuten rijden.
Ik heb het idee dat er toch iets in contact komt met het eerste deel van de uitlaat, vooral na het warmlopen. iets wat dus ook te makne heeft de stuurinrichting. Ik zal vanavond Vadis even raadplegen voor het plaatje.
Opmerkingen en aanvulliingen zijn welkom
Groet
Mark
Beantwoord door V700 register in topic
Bedankt voor de
Bedankt voor de opmerkingen.
Rechterschokbreker is niet helemaal zo fris meer maar lijkt niet het probleem te zijn.
Bij flinke hobbels zijn geen geluiden te horen van schuren van de uitlaat over de grond.
Vandaag nog even er onder gekeken maar hitteschildjes zitten nog vast. Wel viel me op dat er weinig ruimte zit tussen het eerste deel van de uitlaat en de stabilisatorstang (als het goed heb ).
Toch vandaag weer op pad gegaan. Wat vooral opvalt is het geluid (min of meer brommend) erger wordt naarmate het stuur naar links draait en dus blijkbaar ergens tegen aanschuurt. Het geluid wordt ook pas luider na enkele minuten rijden.
Ik heb het idee dat er toch iets in contact komt met het eerste deel van de uitlaat, vooral na het warmlopen. iets wat dus ook te makne heeft de stuurinrichting. Ik zal vanavond Vadis even raadplegen voor het plaatje.
Opmerkingen en aanvulliingen zijn welkom
Groet
Mark
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2013 17:29 #1392348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Het bleek om de uitlaat te gaan, die tegen de carroserie aankwam.
in de bochten "kantelt" de motor een beetje waardoor het geluid erger wordt.
Uitlaat beetje verbogen en geen brom of gerammel meer.
Groet
Mark
in de bochten "kantelt" de motor een beetje waardoor het geluid erger wordt.
Uitlaat beetje verbogen en geen brom of gerammel meer.
Groet
Mark
Moderators: Jerry Stam