Word simpel van Vadis
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Daarvoor moet je via de Start knop naar het Controlepaneel en dan naar verwijderen programmas (ik heb een engelse windows dus ik weet niet hoe het precies heet in het nederlands). In dit scherm zie je linksboven een linkje "bekijk geinstalleerde updates". Daar klik je op en dan scrol je naar de Microsoft Windows sectie. En daar staat IE10 (en misschien IE9) dan tussen en dan kan je het verwijderen.
Probleem is alleen dat als je wel automatisch updaten aan hebt staan omdat je alle beveiligingsupdates wilt ontvangen, dat IE10 dan automatisch weer geinstalleerd gaat worden, tenzij je allerleid trucjes uit gaat halen. In feite is het gebruik van Vadis op een moderne computer op de normale manier een doodlopende weg.
Wat je op een moderne computer wel kunt doen is een zogenaamde virtuele computer installeren met daarop Windows XP of een andere Windows waar nog IE8 op staat en die niet geupdated wordt. Dit gaat bijvoorbeeld met het gratis VMWare. Een tweede alternatief is natuurlijk Vadis op een oude computer/laptop installeren die niet geupdated wordt.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Ik weet niet precies wat een tierelier is maar ik werk al jaren mee en het werkt allemaal geweldig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
En ie9 moet er echt weer vanaf kunnen op dezelfde manier als je ie10 hebt verwijderd.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met IE 10 is het mogelijk om terug te gaan (zonder IE10 te de-installeren) naar IE5, IE7, IE8 en IE9 rendering modes. Zie <a href=" www.askvg.com/internet-explorer-10-allow...ie9-rendering-modes/ ">hier
Kan je wellicht testen, anders zul je met VIDA (mag ik eigenlijk niet zeggen) aan de slag moeten, heb ik hier succesvol draaien onder W7 Prof. 64-bits. Mocht je dat niet willen dan is de VirtualBox oplossing nog een zeer goed alternatief.
Succes ermee, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
rklok schreef : Hoi Willem,
Met IE 10 is het mogelijk om terug te gaan (zonder IE10 te de-installeren) naar IE5, IE7, IE8 en IE9 rendering modes. Zie <a href=" www.askvg.com/internet-explorer-10-allow...ie9-rendering-modes/ ">hier
Kan je wellicht testen, anders zul je met VIDA (mag ik eigenlijk niet zeggen) aan de slag moeten, heb ik hier succesvol draaien onder W7 Prof. 64-bits. Mocht je dat niet willen dan is de VirtualBox oplossing nog een zeer goed alternatief.
Succes ermee, Rob
Ik heb IE 9. IE 10 is er niet in het Nederlands.
Als ik IE eraf haal, doet VADIS het wel. Als ik vervolgens IE8 installeer, zegt ie dat het besturingssysteem IE8 niet ondersteunt. Dus moet ik IE9 installeren en dan doet VADIS het weer niet goed.
En wat bedoel je met Virtual Box oplossing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haal je voor een paar knaken een oude flaptop zonder wifi mogelijkheid met XP er op en daar vadis op instaleren, heb je er geen gezeur meer mee en het grote voordeel dat je de laptop mee kunt nemen naar de auto(gaat wat lastig met een vaste pc) en kun je hem ook in de auto of in de schuur of elders gebruiken.
Mijn flaptopie komt uit 2007 met de eerste versie van Vista er op en vandaag ook geinstaleerd(Vanwege een hard reset) en geen enkel probleem, en die zit dan wel op internet maar internet explorer gebruik ik niet en het updaten daarvan heeft mijn neefje(die is handig met die dingen) geen toestemming voor gegeven dus die blijft de oude versie.
Voor internetten op de laptop gebruik ik google chrome, werk sneller als die ellendige IE die je systeem alleen maar vertraagt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien in het Begin even puzzelen met schrijfrecht, je moet een virtuele schijf gaan delen, maar iemand met computer ervaring kan dat makkelijk.
Anders staan er genoeg filmpjes op internet hoe je e.a kan installeren. Let wel op dat je het betreffende besturingssysteem wel moet installeren op de vmmachine.
Vadis werkt perfect bij mij. Voordeel je kan een vaste configuratie maken zodat als hij het eens doet, altijd blijft werken.