Onderdelen dealer duur? (Uitlaat)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag eens geïnformeerd naar de prijzen. Ik vervang de einddemper, de eindpijp en de pijp die over de achteras loopt dan ook maar, want dat krijg je toch niet met goed fatsoen uit elkaar en weer in elkaar.
2 automaterialenzaken gebeld (o.a. Brezan) en die hadden dezelfde prijzen. Ze leveren Bosal. €257 en €264 incl. BTW, voor de 4 genoemde onderdelen. Dat is zonder bevestigingsmaterialen.
Volvo gebeld...en wat denk je...die leveren het geheel als set (incl. klemmen)voor €165 incl. ledenkorting en BTW. Dat had ik toch niet gedacht. Ze wisten me niet te vertellen welk merk ze leveren. Ik ga maar voor de dealer, denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Hiermee gaan we U bewijzen dat we goedkoper zijn dan de "Universele"..........
Ik had al gehoord, van de universele garage, dat ze geen korting meer kregen en contant moesten betalen, als ze originele Volvo delen bij hun betrokken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu 2 jaar een bosal en afgelopen week is de beugel die de eind demper vast houdt door geroest. Zit er nu 70000 km en 2 jaar onder.
Tja.
Volgens mij heb ik 5 jaar garantie, zal ze Es' mailen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je er vanaf wil zijn kan je beter kiezen voor een RVS pijp.
Ja jongens, start de discussie maar weer...............(Simons, Ferrita enz enz )
- V700 register
- Nieuw lid
-
e.e.a recentelijk meegemaakt bij- en gehoord van Nordicar. Iets om op te letten!
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De long-life wordt niet meer geleverd. We moeten het dus doen met de gewone, die inderdaad wel relatief goedkoop is en (dacht ik toch) wel iets beter dan bosal o.i.d.. Dat hoop ik tenminste...henk 940LPT schreef : Ik dacht dat de dealer twee soorten heeft, een gewone en een long-life.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is dan een heel andere beugel geweest denk ik.Bij Nordicar kwamen ze er niet uit en hebben toen maar het hitteschild verwijderd want andere montagesets hadden ze niet. Navraag door hun bij Volvo leerde dat eerst de sets met hitteschild opgemaskt moesten worden alvorens het setje veranderd . ( ook de typische 2 bouten zaten niet op de achterdemper, wel een voor een 740/940 nutteloze opgelaste beugel)RVL schreef : De beugel (althans die van Carlo bij het VOMD) past met een langere bout prima.
ik heb hun gevraagd om het slijpwerk te vermelden op mijn factuur, ik wil niet binnen een jaar alweer een kapotte einddemper...
groet, Rudiger
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo" Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"