Onderdelen dealer duur? (Uitlaat)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 21:44 #1098369 door V700 register
Onderdelen dealer duur? (Uitlaat) is gemaakt door V700 register
Op weg naar het vakantieadres viel de uitlaat eraf. In een keer. Precies waar de pijp op de middendemper zit. Klonk wel lekker sportief, maar het past niet bij deze auto.
Vandaag eens geïnformeerd naar de prijzen. Ik vervang de einddemper, de eindpijp en de pijp die over de achteras loopt dan ook maar, want dat krijg je toch niet met goed fatsoen uit elkaar en weer in elkaar.
2 automaterialenzaken gebeld (o.a. Brezan) en die hadden dezelfde prijzen. Ze leveren Bosal. €257 en €264 incl. BTW, voor de 4 genoemde onderdelen. Dat is zonder bevestigingsmaterialen.
Volvo gebeld...en wat denk je...die leveren het geheel als set (incl. klemmen)voor €165 incl. ledenkorting en BTW. Dat had ik toch niet gedacht. Ze wisten me niet te vertellen welk merk ze leveren. Ik ga maar voor de dealer, denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:02 #1391038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wees niet
Wees niet bang, die van de dealer zijn na een jaar of 4-5 ook over de hele lengte doorgerot. Ik spreek uit ervaring. Ik dacht dat de dealer twee soorten heeft, een gewone en een long-life. De spullen zijn als set volgens mij goedkoper dan het totaalbedrag als je alles los koopt.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:07 #1391040 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic De dealer heeft honger...
Een paar dagen geleden post in de bus van Svenscar; nu ook voor de oudere Volvo, jaarbeurt incl. APK € 149,00
Hiermee gaan we U bewijzen dat we goedkoper zijn dan de "Universele"..........
Ik had al gehoord, van de universele garage, dat ze geen korting meer kregen en contant moesten betalen, als ze originele Volvo delen bij hun betrokken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:12 #1391042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soort gebruik
Ik heb altijd geleerd dat een uitlaat vooral snel stuk gaat bij weinig gebruik.

Ik heb nu 2 jaar een bosal en afgelopen week is de beugel die de eind demper vast houdt door geroest. Zit er nu 70000 km en 2 jaar onder.

Tja.

Volgens mij heb ik 5 jaar garantie, zal ze Es' mailen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:16 #1391043 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Korte ritten
Hij lijdt het meest door veel korte ritten/veel opwarmen & afkoelen.
Als je er vanaf wil zijn kan je beter kiezen voor een RVS pijp.
Ja jongens, start de discussie maar weer...............(Simons, Ferrita enz enz )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:49 #1391047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo
er is momenteelbeen hele batch volvouitlaten die van een behoorlijk mindere kwaliteit zijn. Daar hebben ze ( per ongeluk ?) een hitteschild opgelast. Dat moet er dus afgeslepen worden omdat anders de juiste beugel niet past.
e.e.a recentelijk meegemaakt bij- en gehoord van Nordicar. Iets om op te letten!
.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2013 00:48 #1391051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb nog wel een hele nette
heb nog wel een hele nette 2ehandse voor je in emmeloord..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2013 00:48 #1391052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic short-life

henk 940LPT schreef : Ik dacht dat de dealer twee soorten heeft, een gewone en een long-life.

De long-life wordt niet meer geleverd. We moeten het dus doen met de gewone, die inderdaad wel relatief goedkoop is en (dacht ik toch) wel iets beter dan bosal o.i.d.. Dat hoop ik tenminste...

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2013 10:13 #1391056 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Laten zitten dat hitteschild
De beugel (althans die van Carlo bij het VOMD) past met een langere bout prima. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2013 13:05 #1391065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nordicar

RVL schreef : De beugel (althans die van Carlo bij het VOMD) past met een langere bout prima.

Dat is dan een heel andere beugel geweest denk ik.Bij Nordicar kwamen ze er niet uit en hebben toen maar het hitteschild verwijderd want andere montagesets hadden ze niet. Navraag door hun bij Volvo leerde dat eerst de sets met hitteschild opgemaskt moesten worden alvorens het setje veranderd . ( ook de typische 2 bouten zaten niet op de achterdemper, wel een voor een 740/940 nutteloze opgelaste beugel)
ik heb hun gevraagd om het slijpwerk te vermelden op mijn factuur, ik wil niet binnen een jaar alweer een kapotte einddemper...

groet, Rudiger
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo"                             Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"

Moderators: Jerry Stam