Koplampglas vervangen 960 type II

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2013 21:54 #1098348 door V700 register
Koplampglas vervangen 960 type II is gemaakt door V700 register
Jongens,
Een vraag. Als ik het koplampglas wil vervangen van een 960 type II, kom ik daar gemakkelijk bij of moet de hele bumper er af? Ik heb zitten kijken maar het lijkt dat ik moeilijk aan de onderkant van het glas bij kom.
Wie heeft dit ale eens gedaan?
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2013 21:57 #1390941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat maar,
Laat maar, ik heb het al gevonden op de website....
Grt,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2013 22:38 #1390942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet...

robertm schreef : Laat maar, ik heb het al gevonden op de website....
Grt,
Robert

Toch niet... Weet iemand hoe dat het gemakkelijkst gaat zonder de bumper te demonteren? Dat moet toch te doen zijn? Volgens mij moet de hele koplampunit uitgenomen worden. Kan het nog niet goed zien.
Robert

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2013 22:48 #1390943 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Het kan
Het kan zonder de bumper eraf te halen, maar makkelijk is het niet. Ik dacht dat er aan de onderkant 4 klemmetjes zitten, net als aan de bovenzijde. Door de grille te demonteren kan je erbij en door de knipper te demonteren de andere kant, dacht ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2013 23:13 #1390945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Als je de wissermotoren los maakt van onder af dan kun je de lampen er uithalen zonder de bumpers los te halen.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2013 00:04 #1390950 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic tuuuuurlijk heb ik dat al eens gedaan
Koplampwissers eraf halen, stekkers vd mistlampen los, buitentemp sensor uit de bumper klikken(rooster onder de nummerplaat)en dan de 2x3(of4) moeren thv de chassisbalk die aan de binnenkant vd bumper zit losdraaien. Dan schuif je de hele bumper naar voren eraf(aan de zijkant zit hij alleen in een plastic sleef geschoven.Natuurlijk ook de knipperlichten en de grill eraf maar dat is minutenwerk.
Als je de bumper laat zitten dan gaat het je veeel meer tijd kosten+ dat je er niet makkelijk bij kunt.
Toen de voorbumper van mn 960II gespoten moest worden ben ik naar dat bedrijf gereden en heb ik em ter plekke eraf geschroeft in 15 minuten......Die vent van dat bedrijf was stomverbaasd dat dat zo snel kon(of dat ik dat zo snel kon )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 22:41 #1391046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leon,
Ik denk dat je gelijk hebt. De bumper van een 760 type II laat zich ook gemakkleijk verwijderen.. Ik weet niet meer precies hoe, maar het zijn volgens mij de 4 bouten aan de schokdemper van de bumpers voor, meer niet. Daarna schuif je de bumper gewoon los van de spatborden. Bij de 960 II is het dus ook zo. Fluitje van een cent dus. Dat doe ik dan maar, is het makkelijkste, want anders kom je slecht bij de clipjes aan de koplamp aan de onderkant! Dat wordt een heel gepiel.
TNX!
Grt,
Robert.

Moderators: Jerry Stam