Nwe bladveer besteld...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2013 18:18 #1098263 door V700 register
Nwe bladveer besteld... is gemaakt door V700 register
Allen,
Vandaag een nwe bladveer besteld bij Volvo. Een zwaardere dan dat er nu onder zit. De niveaumats zijn slechts drie jaar oud maar toch hangt de Estate een beetje achterover (LPG). Als de Estate niveaumats heeft, heeft hij de lichtste veer. Sedans zijn uitgerust zonder niveaumats en hebben een zwaardere veer. Die was nog gewoon te bestellen (9140471). Je moet er wel even op wachten, net als het honderek. Die van type I is niet uitwisselbaar met type II. Ik kon het rek du niet meer gebruiken uit mijn vorige 960.
Ik ga de veer zelf vervangen, schijnt goed te doen te zijn heb ik begrepen.
Grt,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 10:58 #1390580 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic succes
Succes en verbaas je over het verschil straks!
Vergeet niet de rubbers te vervangen die je tegenkomt (als je er al niet half uit zijn verteerd)
Ik dacht dat de boel er stugger door zou gaan rijden maar het tegendeel is waar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 11:46 #1390584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kosten?
wat kost een nieuwe bladveer ongeveer? Zit zelf nog te twijfelen of ik hem ga vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 11:58 #1390586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 500
ik meen dat ik hem toen bij Nordicar voor 500 incl montage eronder had zitten (wel met een paar tegelijk gedaan)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 20:34 #1390611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Martijn,
Martijn,
TNX voor de tip. Ik zie het nog niet zitten alle rubbers te vervangen, ik zoek al een hele tijd een garagepers. Als ik die heb neem ik de tijd om alle rubber bussen te vervangen.
Trouwens, ook mij mijn 760's in het verleden is er veel corrossie en oud rubber te bespeuren geweest bij de multi link I... Het is niet alleen een euvel van het type II.
Van zodra ik een garagepers heb, dat zal niet zo lang meer duren, vervang ik meteen alle rubbers want die zijn wel uitgewerkt na 17 jaar. Dat is een ding wat zeker is. Bij de starre achteras zijn de rubbers heel erg groot en valt het altijd mee behalve van de panhardstang, die is altijd wel aan vervanging toe. Het verschil merk je wel.
Zo te zien is die multilink toch gemakkelijk te onderhouden. Niet zo eenvoudig als de starre as, maar het valt volgens mij wel mee, gewoon een weekend voor uit trekken.
Grt,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 21:17 #1390617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hangen
H!
Alle rubbers is natuurlijk helemaal goed maar ik bedoelde de rubbersetjes waar de bladveer 'in/op-hangt'. Ze kosten vrijwel niets maar het comfort gaat er zeker op vooruit en je hebt de bladveer er toch af.

www.volvo700vereniging.nl/node/30540#comment-160909

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 22:01 #1390618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Martijn,
Dank voor de link in je vorige posting!! Ik merk ook dat mijn auto wat neigt te bewegen van links naar rechts! Het is in ieder geval een raar gevoel wat ik nog nooit met de 760's multi link I en 965 starre achteras heb gemerkt. Ik zal inderdaad maandag direct nwe rubbers bestellen waar de bladveer in hangt. Maar ik ga zeker alle rubbers vervangen. Dat moet wel een keer gebeuren.
Dank voor je ervaringen!! Super!
Groet,
Robert

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2013 12:54 #1390637 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic bladveer vervangen
Robert,
hou er rekening mee dat de lange bouten bij de multilink behoorlijk vast kunnen zitten cq af kunnen breken. Sommige zitten in het alu geschroefd......Als het gangbaar is dan is het te doen maar het kan ont-zet-tend tegenzitten.. Het lijkt me meer een klusje om met 2 a 3 man te doen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2013 15:45 #1390643 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lange bouten
Wellicht een tip; spuit bouten/moeren vanaf nu vast in met WD40 of Imal, een kruip-olie.
Dat kan een hoop ellende & tijd schelen bij het losdraaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 20:08 #1390724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TNX!
Dat zal ik dan zeker doen!!! Nu al beginnen met WD40!! Het zijn er volgens mij een stuk of 8 die je van bovenaf van olie moet voorzien.. Wat een ellende. Dat wist ik niet. Ik heb nog de tijd, want de levering van de bladveer duurt "even".
Ik heb het plan om de veer tzt samen met een vriend te gaan vervangen ergens in een loods. Lekker de ruimte en een vlakke vloer. Wordt weer egr gezellig met BBQ, bier, enz. Eerst sleutelen, daarna bier. Want na bier begin ik er niet meer aan 
Deze week maar eens een nwe bus WD40 halen dus en de boel van bovenaf inspuiten. Gatver! Waarom moeten die bouten nou zo vast zitten? Ik weet het wel: alu op staal gaat nooit goed maar ik had er niet aan gedacht en aan een afgedraaide bout heb ik helemaal niks! Dat zijn de rapen gaar....
Geweldige tip jongens!
Robert

Moderators: Jerry Stam