Nivomats of Monroe ride levelers?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2013 19:33 #1098229 door V700 register
Nivomats of Monroe ride levelers? is gemaakt door V700 register
Geachte forumleden,
Nog niet zo heel lang geleden een 940 Sports Edition aangeschaft,ben er heel blij mee en meteen G3 gasinstallatie laten inbouwen bij Diekers in Lichtenvoorde.
Het  is een Landi -Eurogas installatie werkt perfect!. echter nu staat mijn auto een beetje scheef naar links als de benzinetank ook vol is 75 liter benzine en een volle gastank van 72 liter.
Zoals bekend zit er onder de Sports Edtion een verlaagd onderstel, ik heb er eens onder gekeken en ik zie blauwe schokbrekers zitten.
Wat horen er voor schokbrekers onder een sports Edition en hoe zou ik het scheefhangen het beste en goedkoopste kunnen oplassen.
ben benieuwd naar de racties
Groet Jan B

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2013 14:08 #1390401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nivomats
Mijn nivomats waren ook op. Gelijk maar verzwaarde veren en gewone schokbrekers gekocht, veel beter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2013 14:57 #1390405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel

Jan B schreef : ik zie blauwe schokbrekers zitten.
Wat horen er voor schokbrekers onder een sports Edition

Die blauwe schokbrekers zijn waarschijnlijk nivomats, ook onder een sportsedition horen die te zitten, alleen wel andere dan onder de niet-verlaagde estate. Zie <a href="/node/35385" target="_blank">hier</a> voor meer informatie.
Omdat de nivomats een deel van het gewicht dragen zitten er slappere veren bij dan bij gewone schokbrekers. Veel LPG-rijders gebruiken wat zwaardere veren om de nivomats te ontzien. Mogelijk zou jouw scheefhangen daarmee ook al opgelost zijn, maar de kans is groot dat de nivomats sowieso moe en aan vervanging toe zijn.
Geen idee of die verlaagde nivomats nog leverbaar zijn, maar goedkoop zijn ze in elk geval niet, dus als dat belangrijk is kun je waarschijnlijk beter voor normale (al dan niet verlaagde) schokbrekers gaan. Dan heb je in elk geval ook andere, zwaardere, veren nodig.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2013 23:43 #1390428 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Belading
Bij altijd gelijke belading, voldoen verzwaarde veren met kwaliteits dempers waarschijnlijk wel.
Een setje nivomats, nieuw dan wel, is toch eigenlijk wel hoe het bedoeld is; ALTIJD een goede rij-hoogte, ongeacht de belading (incl. kogeldruk trekhaak)
Ride levelers, dwz lucht ondersteuning, werkt ook goed, maar ook niet echt goedkoop.
Mijn nivomats werkte nog goed, hoogte regeling was nog prima, maar de demping was "zeg maar" weg.
Een setje nieuwe eronder; demping is nu goed, maar blijft een beetje "comfort" dwz slap maar zeker veilig qwa wegcontact.

Moderators: Jerry Stam