advies gevraagd: volvo 760 d24t 1985 ombouwen naar benzine?!?!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2013 19:11 #1098216 door V700 register
Hallo,
Ik heb wat advies nodig betreffende een keuze. eind vorig kalender jaar een volvo 760 d24t uit belgie gekocht zelf ingevoerd en apk waardig gemaakt (uitlaat, stuurhuis etc. etc. veel teveel geld iig) Toen kwam het regeer akkoord en dat was behoorlijk zuur. Want voor mij als volvo liefhebber en student was dit ondanks mijn zuur geinversteerde spaargeld een goede inverstering. Echter begon mijn wagen wat kuren te vertonen en slecht te starten. Toen heb ik bij een bedrijf de compressie laten meten en daar bleek dat mijn blok eigenlijk op is op 2 cyl maakte hij nog maar 16bar en de rest hield ook niet echt over. Ik rij nu dus rond met mijn motor al in de 'reserve tijd'. Reviseren is erg duur en gezien de MRB die ik vanaf 1 jan betaal dat zou betekenen dat ik nog een extra bijbaante moet nemen om de diesel en mrb te betalen.
Goed, om een lang verhaal kort te maken. Denk ik dat ipv van mijn auto weg te doen als oud ijzer en daarbij  gelijk een hoop spaargeld weg te gooien het ombouwen naar benzine een reele optie is. Ik vroeg me af of er iemand op het forum is of iemand kent die mij hiermee verder kan helpen? Mijn plan is om een 700 serie op benzine van na 1987 met rond de 200.000km op de teller te kopen en te gebruiken al donor auto. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips
groet, joost kuipers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2013 09:05 #1390336 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Wachten
Op dit moment wordt er door een aantal partijen gesproken met de 1e kamer over de rechtmatigheid van de zoveelste wijziging in de MRB. Dit zou iets kunnen helpen. Daarnaast zou ik naast het omnouwen ook kijken naar het vangen van een 120,= euro wagen in de vorm van een Volvo. Hou er dan wel rekening mee dat bij de doorgang van de huidige plannen die wagen 3 maanden per jaar van de weg moet. Anders zit je nog aan de volle MRB. (+- 75.= p/m) Kan je de wagen niet van de weg stallen schorsen, dan is het verstandiger om een wegwerp wagen te kopen, te kijken hoe ver ie komt op de apk en die op te rijden.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2013 10:18 #1390347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij heeft ThomV hier op de site ook zoiets gedaan/laten doen. Hij heeft nu een B230F in zijn 760. Ik zou zelf voor een iets sterker blok met meer vermogen gaan. B230FB, FK of FT. B230ET kan ook, het originele 760 turbo blok, maar de FB, FK en FT hebben een moderner injectiesysteem en meer diagnosemogelijkheden.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2013 21:45 #1390387 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic geldverspilling
Als je het alleen doet om geld te kunnen besparen dan moet je je diesel gewoon weg doen en een andere kopen op lpg(waar je ook weer voor moet betalen als de regels per 1-1-2014 ingaan) Echter er is nog NIETS 100% zeker maar ga er van uit dat je moet betalen dan kan het alleen maar meevallen........trust me!
Als je tòch de boel wil ombouwen omdat geld geen rol speelt en je bulkt van de vrije tijd;Wil je het zo goedkoop mogeljk doen; plaats net zolang onderdelen van je donorauto totdat je verbouwde auto goed functioneert.
Wil je het goed doen; strip je auto helemaal (motor+bedrading+dashboard+contactslot+tank+achteras) en haal dezelfde onderdelen van je donorauto en zet die in je projectauto. Op deze manier heb je de minste kans op storingen en mochten die er zijn dan is alles origineel van de dieselversie(in elec schema makkelijk op te zoeken).
Advies van iemand die al het nodige heeft omgebouwd;NIET doen want dat gaat klauwen met geld en tijd kosten en het gaat in jouw geval denk ik niet echt iets opleveren.
Mocht je er na bovenstaande tips toch nog voldoende zin in hebben. don't say i didn't warn you.Als je goedkoop wil rijden moet je geen Volvo rijden.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-07-2013 00:19 #1390394 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Het subframe
-Het subframe (motor-draagbalk) moet omgewisseld worden. Hieraan zit ook de voorwielophanging.- Motor en bak en aandrijfas omwissellen.- Achteras omwissellen (andere verhouding)- Complete kabelboom omwissellen (dashboard en halve interieur eruit)- Brandstoftank en leidingen omwissellen, pomp plaatsen.- Etc..
Zoals hierboven al gezegd : Niet doen. Koop gewoon een andere of wacht af wat de regering doet.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2013 00:29 #1390395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zeg doen!
De topic starter vraagt tips hoe dit te doen.

Ik heb afgelopen tijden ook vaak gehoord, wat een gedoe met je auto sloop dat ding en koop wat anders.

Echt niet!

Zelfde is hier aan de hand, ja het kan en ja het is vies veel werk :)

Ik heb afgelopen maand ook niet gek veel kunnen rijden, maar vandaag heel genoegelijk 200 km gereden om dat mijn vrouw een hartige taart vergeten was mee te nemen.

Ik zal wel te emotioneel zijn ofzo, maar als je gek bent op je auto doe je dat soort dingen. En kom op, een hobby kost tijd en geld.

Beste tip die ik wel las zo, regel een complete sloper en bouw rustige de hele aandrijflijn over.

En dan dus ook ongeveer echt alles! Van die lijn.

Maar als je toch een sloper hebt staan, heb je ook alles :)

Niet dat ik er ervaring in heb, maar als je dit gaat doen wil ik je wel helpen hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2013 09:47 #1390477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor jullie reacties
Het blijft lastig om een goede keuze te maken. Vooral omdat er altijd een hoop emotie bij zit. Zelf wil ik altijd koste wat het kost er weer wat van maken maar misschien moet ik de voors en tegens voor mezelf op papier zetten en dan keuze maken.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2013 14:07 #1390483 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ruilen?
Misschien is er een lid die het niet erg vind om mrb te betalen, aangezien het z'n enige wagen is, maar wel een benzine versie van die leeftijd heeft die dan te weinig gebruikt zou worden. Je weet maar nooit. Nee heb je, leuke en goedkope(re) wagen kan je krijgen. In deze club is alles mogelijk.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam