Differentieelolie verversen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2013 19:46 #1098175
door V700 register
Differentieelolie verversen is gemaakt door V700 register
Ik heb vandaag voor de 3e keer de olie van de stturbekrachtiging ververst en nu is ie eindelijk mooi rood.
Ook heb ik gelijk maar de differentieelolie ververst. In de stop waarmee je hem aftapt zat een eigenaardig pennetje waar allemaal prut in zat. Ik dacht, wat is dat nou weer. Totdat ik met een schroevendraaiertje de rommel eruit pulkte. Ha...magnetisch. Wat een uitvinding! Al het ijzerslijpsel wordt zo in de stop verzameld en komt niet meer in de olie terecht.
Maar nu de vraag: de stop waar je de olie weer in doet: hoe ver draai je die erin? Want waar je de sleutel opzet is niet breeder dan de stop zelf. Dus je draait hem er helemaal in. Als je maar lang genoeg door draait, valt ie volgens mij zo in je differentieelhuis. Ik heb hem er maar zover in gedraait dat ik het draad van de stop niet meer kon zien.
Ook heb ik gelijk maar de differentieelolie ververst. In de stop waarmee je hem aftapt zat een eigenaardig pennetje waar allemaal prut in zat. Ik dacht, wat is dat nou weer. Totdat ik met een schroevendraaiertje de rommel eruit pulkte. Ha...magnetisch. Wat een uitvinding! Al het ijzerslijpsel wordt zo in de stop verzameld en komt niet meer in de olie terecht.
Maar nu de vraag: de stop waar je de olie weer in doet: hoe ver draai je die erin? Want waar je de sleutel opzet is niet breeder dan de stop zelf. Dus je draait hem er helemaal in. Als je maar lang genoeg door draait, valt ie volgens mij zo in je differentieelhuis. Ik heb hem er maar zover in gedraait dat ik het draad van de stop niet meer kon zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2013 20:14 #1390128
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Conische draad
Vast is vast.
Een beetje PTFE (Gas-)tape eraan om af te dichten.
Een beetje PTFE (Gas-)tape eraan om af te dichten.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2013 20:44 #1390131
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Taps
Op de sleuteldag bij Carlo Smit in Gemert heb ik de differentieel olie vervangen en daar vertelde de monteur mij dat de plug iets taps is uitgevoerd, waardoor hij bij het indraaien steeds vaster loopt. Hierddor kun je hem niet "in" het huis draaien (hoewel, met geweld lukt veel).
Moderators: Jerry Stam