veren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:16 #1098026
door V700 register
veren is gemaakt door V700 register
Ondanks dat er alveel overgeschreven is heb ik nog geen duidelijkheid.
Onze volvo 940 station met 380000 op de teller benzine zakt behoorlijk door met 5 kinderen achterin.
De vakantie staat is in aantocht dus een verre rit van 1300 km heen met 5 kids achter in + dakkoffer en bagage
misschien kar.
Wie weet wat de beste oplossing is er zitten nu nivomats onder met standaard veren 11.5mm
wie heeft er ideen of suggesties.
Met vriendelijke groet
jan
Onze volvo 940 station met 380000 op de teller benzine zakt behoorlijk door met 5 kinderen achterin.
De vakantie staat is in aantocht dus een verre rit van 1300 km heen met 5 kids achter in + dakkoffer en bagage
misschien kar.
Wie weet wat de beste oplossing is er zitten nu nivomats onder met standaard veren 11.5mm
wie heeft er ideen of suggesties.
Met vriendelijke groet
jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:23 #1389381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe zijn je nivomats
hoe zijn je nivomats dan?
Zijn die nog goed?
Of alleen voor de vakantie even versterkte veren monteren.
Zijn die nog goed?
Of alleen voor de vakantie even versterkte veren monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:32 #1389383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe kan je dat controleren?
Hoe kan je dat controleren? 2mnd geleden is ie apk gekeurd
zonder punten
Groet Jan
zonder punten
Groet Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:38 #1389384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APk is alleen als de demper
APk is alleen als de demper uitwendig lek is afkeur.
Als de demper inwendig lek is zullen ze dat niet zien of merken.
Sterker , als de demper zodanig lek is dat alle olie er uit is, is hij ook weer goed te keuren
Wat je nog wel kan zien is of de auto zakt als ie een dagje geparkeerd staat.
Als de demper inwendig lek is zullen ze dat niet zien of merken.
Sterker , als de demper zodanig lek is dat alle olie er uit is, is hij ook weer goed te keuren
Wat je nog wel kan zien is of de auto zakt als ie een dagje geparkeerd staat.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:42 #1389385
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic veren
Je nivomats zouden bij een behoorlijke lading de boel omhoog moeten duwen maar als ik je verhaal zo lees is dat al een gepasseerd station en zijn ze niet helemaal fris meer. Ik heb erg veel baat gehad van verzwaarde veren van Wietze (er zijn er uiteraard meer die dat in het assortiment hebben) en na 3 jaar staan de kont nog fier recht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:44 #1389386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versterkte veren is wel de
versterkte veren is wel de goedkoopste optie.
50 euro per stuk ongeveer dacht ik.
13 mm zijn die
50 euro per stuk ongeveer dacht ik.
13 mm zijn die
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 15:52 #1389387
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met 5 kinderen, bagage,
Met 5 kinderen, bagage, dakkoffer en kar is het misschien goed om nog ophoogblokken toe te passen van enkele cm's, want ook met versterkte veren ga je nog doorhangen. Je kan nog weer extra versterkte veren toepassen maar dat rijdt na de vakantie, als je alleen in de auto zit, helemaal niet fijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 17:40 #1389394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn configuratie; nieuwe
Mijn configuratie; nieuwe "gewone" schokbrekers, verzwaarde veren, en een setje ophoogblokken ( via Timen) en alles staat al jaren recht. Dit ondanks zwaar beladen een aanhangers...
Gr.
Bart
Gr.
Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 17:40 #1389395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versterkte veren met Koni loadadjusters
Ik denk dat het met versterkte veren wel mee zal vallen met dat doorzakken, zeker omdat er geen gastank in zit (toch?).
Ik rij al jaren met versterkte veren en Koni loadadjusters, zonder ophoogblokken, en dat rijdt prima, ook op vakantie met de hele boel er in, er op (dakkoffer) en erachter (VUT-rek).
Als je nog Koni's kunt krijgen, dan is dat ook een leuke oplossing. Even opstellen en ze zijn weer als nieuw. Ik heb eventueel nog één enkele Koni voor je. Voor weinig een gebruikt set gekocht omdat ik er één nodig had ter vervanging van een lekkende demper. Een verenboer boodt zelfs aan te reviseren, want "dat is bij een Koni bijna altijd nog de moeite waard".
Ik rij al jaren met versterkte veren en Koni loadadjusters, zonder ophoogblokken, en dat rijdt prima, ook op vakantie met de hele boel er in, er op (dakkoffer) en erachter (VUT-rek).
Als je nog Koni's kunt krijgen, dan is dat ook een leuke oplossing. Even opstellen en ze zijn weer als nieuw. Ik heb eventueel nog één enkele Koni voor je. Voor weinig een gebruikt set gekocht omdat ik er één nodig had ter vervanging van een lekkende demper. Een verenboer boodt zelfs aan te reviseren, want "dat is bij een Koni bijna altijd nog de moeite waard".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2013 12:21 #1389455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dikke veren en Koni's
Ik heb indertijd (met 4 ipv 5 kinderen, maar wel de skikoffer) gekozen voor rode Koni's met sterkere veren.
Dat is nog steeds een prima oplossing. Niet te hard, niet te diep en goed op de weg liggend.
Ik heb overigens nog wel een karretje te leen, mocht daar behoefte aan hebben.
Ik zou er alleen geen 1300 km voor willen rijden , gewoon vanuit het opschietperspectief. 160 is beter van 80 denk ik dan maar.
Alleen bij 160 shuift je skikoffer een beetje naar achteren. Daar moet je rekening mee houden bij het openen van je achterklep. Het is overigens best op te lossen met een stukje fietsband op de glijders.
succes!
Dat is nog steeds een prima oplossing. Niet te hard, niet te diep en goed op de weg liggend.
Ik heb overigens nog wel een karretje te leen, mocht daar behoefte aan hebben.
Ik zou er alleen geen 1300 km voor willen rijden , gewoon vanuit het opschietperspectief. 160 is beter van 80 denk ik dan maar.
Alleen bij 160 shuift je skikoffer een beetje naar achteren. Daar moet je rekening mee houden bij het openen van je achterklep. Het is overigens best op te lossen met een stukje fietsband op de glijders.
succes!
Moderators: Jerry Stam