Luchtverdeeldoos kachelradiator 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 12:17 #1098014 door V700 register
Luchtverdeeldoos kachelradiator 960 is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Ik ben op het moment m'n kachelradiator van m'n 960 serie 1 aan het vervangen; wat een klus! qua moeilijkheid valt dit wel mee, maar wat een hoop moet eruit om dit gedaan te krijgen!! M'n vraag heeft betrekking op de luchtverdeeldoos die tegen de kachelradiator aan zit (de beruchte 11 schroefjes..). Ik heb alle zooi eruit gekrabt, voornamelijk restanten van het isolatie schuim op de interne flappen en natuurlijk alle zwarte kit om het geheel goed te dichten. (Waarom gebruiken mensen altijd veel te veel van deze bende? Dicht is toch dicht? Maar dat terzijde..) Raden jullie aan om dit isolatieschuim te vervangen? Dient dit schuim alleen om het geheel stiller te maken (geluidisolatie), of heeft dit nog een andere reden? Ik denk er aan om 'm gewoon schoon te monteren, dus zonder isolatie schuim.
Een andere vraag gaat over de kachel radiator: de vervanger is net iets groter en dikker dan de originele en past goed, maar er is echt geen ruimte om de twee beugeltjes te monteren, die de kachel radiator op z'n plek houden. Ik heb de linkse kunnen monteren, maar de rechtse kan er echt niet in. Het geheel zit lekker vast, dus beugeltje gewoon weglaten?
Bedankt voor de hulp, Erik, Down Under, 1993 960 estate.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 21:26 #1389341 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Weinig ervaring
Hallo Erik,
Ik denk dat niet veel mensen hier deze klus bij de hand hebben gehad.
In de <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm ">V700faq staat een handleiding en die vervangt het schuim.
Op het engelse forum staan handleidingen voor de <a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 ">940 en de www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=61218 ">V90; de laatste laat de metalen stripjes ook weg.
Succes!
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 09:24 #1389362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Piet, Bedankt voor je
Hallo Piet,
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad de beugel weggelaten en alles zat netje vast.
Alles weer op de plek waar het hoort (wat een klus!) en alles is weer lekker warm hier.
Een bijkomend voordeel is, omdat ik alles verwijderd had, nu schone vloerbedekking heb, de stoelen eens beter schoongemaakt met leder cleaner omdat je er nu goed bijkunt, alle plastic eens afgesopt en eindelijk dat verloren klokhuis gevonden. Alles weer schoon en ruikt bijna nieuw..., Wel, voor zover dat kan voor een 20 jaar oude auto.
Kortom, een grote, maar niet vreselijk moeilijke klus. Voor de twijfelaars met een 960 met een lekkende kachel radiator: Gewoon doen!
Groeten, Erik, NSW, Down Under.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 09:29 #1389364 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic airco

tomaten schreef : Hallo Piet,
Alles weer op de plek waar het hoort (wat een klus!) en alles is weer lekker warm hier.

Hallo Erik, mooi dat het gelukt is.
Verwarming in de auto is momenteel in Nederland niet de eerste zorg. De verwachting voor vandaag en morgen is erg warm dus we zijn meer bezig met airco's als kachels .
Piet

Moderators: Jerry Stam