Automatische airco lampje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 09:26 #1097848 door V700 register
Automatische airco lampje is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Nogmaals (had al een andere vraag gesteld) ik ben een newbie hier en heb sinds een aantal dagen een 960 uit 94. Hierin zit een automatische airco. Nu zit er op het dashboerd een knopje waarmee je de airco aan/uit kunt zetten. Knopje ingedrukt lampje brandt en vice versa. Een gang over internet leert mij dat er verschillende handleidingen zijn van deze automatische airco. Wie weet precies hoe het zit? Als ik de blower en verdeling op auto zet, het knopje ingedrukt (lampje aan), staat de airco dan aan? of uit?
Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 10:56 #1388533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit
Met het rechterknopje ingedrukt staat hij uit.
Het linkerknopje ingedrukt is recirculatie..van de lucht in de auto, dus zonder buitenlucht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 11:15 #1388534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op! Er zijn 2
Pas op! Er zijn 2 mogelijkheden!
Als het een knopje is met opschrift AC/Off, dan druk je hem in om de airco uit te zetten, er gaant een rood lampje rondom de knop branden. Waarschijnlijk is dit inderdaad de unit die in jouw auto zit.
Als het een knopje met een sneeuwvlok als opschrift is, dan druk je hem in om hem áán te zetten. Er gaat dan een blauw lampje rondom de knop branden. Deze zijn voornamelijk terug te vinden in de laatste bouwjaren, maar geen idee wanneer het omslagpunt is geweest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 11:27 #1388538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1994...
Maar de auto is van 1994.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 11:35 #1388539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leek mij wel handig om te
Leek mij wel handig om te weten dat er twee mogelijkheden zijn en wat dan de verschillen zijn toch?
Er zijn hier op het forum al genoeg discussies geweest over knopje wel of niet indrukken, om er na 50 reacties achter te komen dat de ene het over een AC/Off knopje heeft en de ander over een sneeuwvlok knopje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 12:05 #1388542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   Dank voor jullie

Dank voor jullie reacties, toch dan nog een aanvullende vraag:
Het knopje geeft ingedrukt een oranje lampje eromheen. Hij staat dan, zoals ik het lees uit. Wanneer ik nu alles op AUTO zet, gaat de airco dan -dus knopje ingedrukt lampje brandt- toch aan? Of staat hij dan ECHT uit?
Jeroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 12:10 #1388543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Als je het AC/off knopje hebt (en dat heb je dus) en dat is ingedrukt dan is de airco altijd uit, behalve als je m op ontwasemen zet. Dan hoort het oranje lampje rondom het knopje volgens mij ook uit te gaan.
Als de airco uit staat en de knoppen staan op auto dan werkt alles (ventilatorsnelheid, keuze voor uitstroomopeningen voor de lucht en temperatuurregeling), met dien verstande dat de temperatuur binnen niet onder de temperatuur buiten kan komen en dat de lucht niet ontvochtigd wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 12:17 #1388544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank Henk, duidelijk, alle
Dank Henk, duidelijk, alle anderen ook bedankt.

Moderators: Jerry Stam