Mijn project: Volvo 745 GL B230a
- Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 21:53 #1097777
door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Mijn project: Volvo 745 GL B230a is gemaakt door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Hallo allemaal Ik heb gisteren mijn eerste auto opgehaald en ik ben er superblij mee! Hij reed echt super, gelijk een reis gemaakt van 3 uur en een kwartier naar mijn ouders waar hij in ieder geval zal blijven staan tot ik mijn parkeervergunning binnen heb. De carrosserie heeft wel wat aandacht nodig en daar ga ik me snel mee bezighouden! Ook is het elektrische systeem niet helemaal 100 Ik ben hier helemaal niet bekend mee helaas dus dat wordt wel moeilijk. Mijn vader heeft hier wel een beetje verstand van dus we moeten dat allemaal gaan uitzoeken. Onderweg ben ik achter een aantal dingen gekomen die in ieder geval op korte termijn gerepareerd moeten worden. - De achterdeuren krijg je niet mee open als je de pinnetjes indrukt. Misschien heeft dit te maken met de cv die niet werkt? - Als de lampen uit horen te staan, staat de stadsverlichting aan - de ruitenwisser achter werkt niet Ik vind het echt een supergave auto en ik heb er zo'n zin in om hem weer helemaal op te lappen! Ik zal denk ik vaak beroep doen op jullie expertise hier, want ik ben nog best wel een leek op dit gebied. Oh nog een heel erg belangrijke vraag!!!! Welke benzine moet ik erin gooien? gewoon euro 95? het is een B230a motor. En moet ik dan ook loodvervanger toevoegen? Dat moet ik gewoon eventjes weten en ik kan het helemaal nergens vinden op internet Groetjes, Olivier-Bas
To do list: - Grondig wassen - Alle lelijke plekjes opschuren en spuiten - Binnenschermen eraf halen, spatborden schoonmaken en tectyleren - Centrale vergrendeling repareren - Rechter achterdeur repareren - Lampen circuit repareren - Achterruitenwisser repareren - Ruitenwisserhouders schuren en spuiten - Ruitenwissers vervangen - Ruitenwisservloeistof bijvullen - Remklauwen vervangen - Olie verversen - Koelvloeistof verversen - Transmissieolie verversen - Linker achterdeur van binnen behandelen - Nieuwe bestuurdersstoel - Stoelverwarming repareren - Knop van choke regelen en choke lampje blijft branden - Zonneklep bijrijder regelen en monteren - Koplampruitenwissers monteren (evt werkend maken) - Interieur weer helemaal correct in elkaar zetten - Nieuw voorruit - Nieuwe spiegels - Kitachtige ding vervangen mij het motorblok - Motorruimte schoonmaken
To do list: - Grondig wassen - Alle lelijke plekjes opschuren en spuiten - Binnenschermen eraf halen, spatborden schoonmaken en tectyleren - Centrale vergrendeling repareren - Rechter achterdeur repareren - Lampen circuit repareren - Achterruitenwisser repareren - Ruitenwisserhouders schuren en spuiten - Ruitenwissers vervangen - Ruitenwisservloeistof bijvullen - Remklauwen vervangen - Olie verversen - Koelvloeistof verversen - Transmissieolie verversen - Linker achterdeur van binnen behandelen - Nieuwe bestuurdersstoel - Stoelverwarming repareren - Knop van choke regelen en choke lampje blijft branden - Zonneklep bijrijder regelen en monteren - Koplampruitenwissers monteren (evt werkend maken) - Interieur weer helemaal correct in elkaar zetten - Nieuw voorruit - Nieuwe spiegels - Kitachtige ding vervangen mij het motorblok - Motorruimte schoonmaken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 22:08 #1388002
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Achterdeuren
Welkom!
Leuke Estate. B230A zie je in NL niet veel, is ook een import aan het kenteken te zien.
Mooie kleur.
Voor de achterdeuren die niet open willen van binnenuit (slot ingedrukt enzo): Ik heb zo het vermoeden dat het kinderslot erop zit..even deur open maken van buiten, onder het vergrendelingsmechaniek in de deur zit een schuif die je van links/rechts kan schuiven voor kinderslot erop of eraf. Probeer dat eens.
Bij veel 7 en 9 series, kunnen de lichten Niet uit. Zweeds ontwerp voor veiligheid. Via een andere schakelaar (de draaiknop omwissellen) is het wel mogelijk en/of bij sommige 9 series een zekering te verwijderen.
Success!
Groeten,Gerben
Leuke Estate. B230A zie je in NL niet veel, is ook een import aan het kenteken te zien.
Mooie kleur.
Voor de achterdeuren die niet open willen van binnenuit (slot ingedrukt enzo): Ik heb zo het vermoeden dat het kinderslot erop zit..even deur open maken van buiten, onder het vergrendelingsmechaniek in de deur zit een schuif die je van links/rechts kan schuiven voor kinderslot erop of eraf. Probeer dat eens.
Bij veel 7 en 9 series, kunnen de lichten Niet uit. Zweeds ontwerp voor veiligheid. Via een andere schakelaar (de draaiknop omwissellen) is het wel mogelijk en/of bij sommige 9 series een zekering te verwijderen.
Success!
Groeten,Gerben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 22:18 #1388004
heey bedankt voor de reactie!
Maar het probleem zit hem er ook in dat de deur helemaal niet open gaat, van buiten en van binnen
Het pinnetje wil ook niet meer omhoog. En de deurgreep blijft in de ingedrukte stand zegmaar aan de buitenkant. Hij veert niet meer terug. De reachter achterdeur had ik dus ook per ongeluk op slot gedaan, maaar die kreeg ik weer open door het paneel van de deur te halen en daar aan het pinnetje te trekken. De rechterdeur wilt niet meewerken
Kan dit te maken hebben met de cv die momenteel niet werkt?
Ik zie dat je uit Gorredijk komt! Mijn auto staat nu bij mijn ouders in Zandhuizen. Niet ver weg![:) :)]()
Groetjes,
Olivier
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic Deur
heey bedankt voor de reactie!
Maar het probleem zit hem er ook in dat de deur helemaal niet open gaat, van buiten en van binnen
Ik zie dat je uit Gorredijk komt! Mijn auto staat nu bij mijn ouders in Zandhuizen. Niet ver weg
Groetjes,
Olivier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 22:25 #1388005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Met je "nieuwe" auto.
Ik heb het ook eens gehad dat deur niet meer open kon.
Er zit waarschijnlijk een stangentje los aan de binnenkant. Die is uit de houder geschoten. Ik heb op kunnen lossen door het stof op je deurpaneel los te maken en hier een gat ingemaakt. Het stangentje weer terug gedrukt en toen werkte het weer.
Om te weten hou het precies zit zou ik van de andere deur het paneel er even af halen.
Succes
Ik heb het ook eens gehad dat deur niet meer open kon.
Er zit waarschijnlijk een stangentje los aan de binnenkant. Die is uit de houder geschoten. Ik heb op kunnen lossen door het stof op je deurpaneel los te maken en hier een gat ingemaakt. Het stangentje weer terug gedrukt en toen werkte het weer.
Om te weten hou het precies zit zou ik van de andere deur het paneel er even af halen.
Succes
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 22:28 #1388006
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Leuke baksteen
Hoi Olivier-Bas,
Leuk hoor, zo'n eerste neus. Je to-do lijstje valt tot heden wel mee. Even lid worden van deze gezellige vereniging, een sleuteldag bij je in de buurt bezoeken, en je kunt met hulp en advies van medeleden zelf het merendeel al uitvoeren.
Echt de moeite waard, denk er even over na. (Ik zeg: doen! .)
Hel veel succes met je aanwinst!
Leuk hoor, zo'n eerste neus. Je to-do lijstje valt tot heden wel mee. Even lid worden van deze gezellige vereniging, een sleuteldag bij je in de buurt bezoeken, en je kunt met hulp en advies van medeleden zelf het merendeel al uitvoeren.
Echt de moeite waard, denk er even over na. (Ik zeg: doen! .)
Hel veel succes met je aanwinst!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 22:55 #1388009
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic Snel
<div></div><div>Ik zal er binnenkort naar kijken. Zou dit niet te maken kunnen hebben met de CV?</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2013 09:53 #1388025
door V700 register
Nee want dan moet de deur handmatig ook open kunnen.
Beantwoord door V700 register in topic Denk het niet
scotloop schreef : <div></div><div>Ik zal er binnenkort naar kijken. Zou dit niet te maken kunnen hebben met de CV?</div>
Nee want dan moet de deur handmatig ook open kunnen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2013 10:19 #1388027
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic okay
dan ga ik binnenkort de deurpanelen maar eens losmaken! Dan kijk ik wel even hoe het systeem werkt en waarom het nietwerkt
Moderators: Jerry Stam