banden 940 uit 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 21:13 #1097680
door V700 register
banden 940 uit 1998 is gemaakt door V700 register
Beste volvoliefhebbers,
kan iemand mij vertellen welk bandenmerk er origineel onder een volvo 940 uit 1998 horen?
Gerhard
kan iemand mij vertellen welk bandenmerk er origineel onder een volvo 940 uit 1998 horen?
Gerhard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 21:29 #1387370
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ieder A-merk die de fabriek voor weenig kon kopen.
Ieder A-merk die de fabriek voor weenig kon kopen.
Zo simpel was dat en zo gaat het nog steeds.
Zo simpel was dat en zo gaat het nog steeds.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 21:34 #1387371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk
Ik denk dat er in de afgelopen 15 jaar zoveel ontwikkelingen op bandengebied zijn dat de origineel gemonteerde banden niet per se de beste keuze zijn, in vergelijken met de moderne banden die er op de markt zijn. Nog los van de vraag of de goedkoopste A-merk banden die de fabriek destijds kon krijgen ook (toen) de beste keuze waren. Zelfde geldt voor de bandenspanning in de B-stijl. De meeste banden van tegenwoordig doen het volgens mij beter op hogere druk dan op de sticker staat. Vredestein heeft er een tooltje voor op hun site, uiteraard voor alleen Vredestein banden. Ik heb Quatrac 3's gehad, druk volgens het tooltje was een paar tiende bar hoger dan de sticker aangaf.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2013 22:20 #1387378
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic valt wel mee
mijn 945 werd in 1997 afgeleverd op Michelin Energy.
Volgens de vergelijktests is die nu pas uit de top 5 gevallen.
En ja, op advies van een bandenman (research en medeclassic rallyrijder) heb ik standaard 0.3 meer druk in de banden dan de tabellen aangeven.
Volgens de vergelijktests is die nu pas uit de top 5 gevallen.
En ja, op advies van een bandenman (research en medeclassic rallyrijder) heb ik standaard 0.3 meer druk in de banden dan de tabellen aangeven.
Moderators: Jerry Stam