Starten en afslaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 15:56 #1097610 door V700 register
Starten en afslaan is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,
Vanaf 23 maart zijn wij weer in het bezit van een 945. Een '96-er LPT met G3 installatie. We zijn inmiddels 3000 km verder, maar niet geheel probleemloos.
Na een maand met de auto gereden te hebben begon hij opeens slecht te starten. Het leek er eerst op dat dit vooral was wanneer de auto kortere tijd stil had gestaan. Dus de auto parkeren en binnen 1,5 uur weer weg willen rijden was slecht starten. Maar dit bleek niet te kloppen. De ene keer start hij zonder moeite en de andere keer duurt het echt minuten. Soms loopt de auto bij de startpogingen even heel beroerd en slaat hij weer af. Ook lijkt het er op dat hij zichzelf verzuipt (sterke bezinelucht). Geprobeerd of meer of minder gas geven verschil maakt, maar nee, starten blijft slecht gaan.
Na enig zoekwerk op het forum dacht ik in eerste instantie aan de brandstofdrukregelaar. Deze vervangen, maar geen verbetering.
De auto begint ook op rare momenten veel toeren te maken. Het lijkt haast een soort cruise-control. Opeens blijft hij constant 2000 of meer toeren lopen. Hiervoor heb ik de CIS-klep schoongemaakt. Hierdoor is het probleem wel minder, maar het toerental is stationair nog steeds niet constant. Tijdens het rijden zijn er nog steeds wel eens toerenverschillen merkbaar (zowel op gas als op beninze), de ene keer iets inhouden de andere keer juist een verhoogd toerental.
Dit was allemaal nog redelijk te overzien, al begint het starten wel erg hinderlijk te worden en lijkt het mij ook niet bevorderlijk voor de startmotor en de accu. Nu is er een probleem bijgekomen. De auto begint nu ook af te slaan. Dit gebeurd op lage snelheden, bijvoorbeeld bij terugschakelen voor de bocht of bij afremmen voor het stoplicht. In combinatie met de startproblemen is dit erg lastig. De ene keer wil hij wel aanslaan door de koppeling weer op te laten komen of door te starten met de sleutel, maar soms kapt hij er helemaal mee en wil hij ook niet starten. Ook komt het voor dat hij bij afslaan en dan weer koppeling op laten komen erg begint te bokken en heel beroerd loopt met een erg laag toerental. Met een beetje mazzel begint hij daarna weer normaal te lopen, in het slechtste geval laat hij het afweten en is hij bijna niet meer aan te krijgen.
Kortom, erg lastig. Herkend iemand deze problemen of heeft men tips? Het zou erg prettig zijn als deze problemen opgelost kunnen worden.Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.
Albert Jan Treur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 16:15 #1387049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Hoe is het als je een tijdje op benzine rijdt? Zeg een of twee we(e)k(en) met meerdere ritjes? Zonder LPG tussendoor?  Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat hier verschillende oorzaken een rol spelen. G3 installaties gebruiken het benzinesysteem als input en regelen daar het LPG gedeelte mee af. Als het geheel op benzine niet werkt gaat het op LPG ook niet goed lopen. Problemen die zich manifesteren op benzine moeten eerst aangepakt worden, vandaar de vraag hoe het op benzine gaat. Hoe zit het met de lucht- en vacuumslangen rondom de motor? Alles goed dicht, geen scheurtjes etc? Is de kabel van de BDP (krukaspositie) sensor nog helemaal onbeschadigd? De sensor zit achter de kop op het vliegwielhuis, het kabeltje is aan de buis van de oliepeilstok geclipt en eindigt in een zwarte, vierkante stekker tegen het schutbord, net onder de paravent (dat stuk plaatwerk achter de motorkap). Zit denk ik op ongeveer 1/3 van links (de links alsof je in de auto zit en door de voorruit kijkt). Die vaccumslangen en de kabel van de BDP sensor zijn zaken die je gemakkelijk zelf kunt doen en niets kosten. Als dit allemaal 100% blijkt te zijn dan kun je dit in ieder geval uitsluiten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 17:07 #1387053 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LPI-injectoren
Het lijkt of de LPI-injectoren lekken. Na wat langer stilstaan is het moeilijk starten. Direct na het stil zetten van de motor en daarna starten geeft geen enkel probleem. Het lekken van de injectoren is gemakkelijk te controleren. Kijk ook even naar de stip op de injector. Heb je zwarte of groene dan zijn ze van bedenkelijke kwaliteit. Vialle heeft ze afgekeurd. De goede hebben een blauwe stip. Wil je meer weten stuur mij maar een mailtje. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2013 01:57 #1387096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lang last van gehad
Ik heb er ook lang last van gehad, in mijn 96-er 940 op LPi.
Bleek aan het radio-onstoringsrelais te liggen.Hier hangt aan de bestuurderskant met een haakje aan het binnenspatscherm, ongeveer 30 vanaf de koplamp.
Ik heb er een liggen, als je niet te ver woont, mag je hem hier wel even komen testen, dan weten we het zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 23:13 #1387325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch injector?
Een paar dagen op benzine gereden waarvan 1 dag ook met lege tank. Daarna elke keer het laatste stukje op benzine. Elke keer goed starten. Dat lijkt toch verdacht veel op de symptonen van een lekkende injector.
Vandaag weer "gewoon" op gas gereden. Vanmorgen eerst 40km naar Gouda. 7 uur later weer 40km terug zonder problemen. 45min later 20km naar Hoofddorp. 2 uur later zonder problemen starten en weer terug naar huis. 15km gereden en onderweg nog even snel wat boodschappen halen voor vrouwlief... 10min de supermarkt in (het was al bijna 21.00uur) en snel weer naar de auto. Niet starten. Daar stond ik in de parkeergarage boven de supermarkt. Starten, starten en starten. Uiteindelijk begon hij te lopen (erg beroerd) als ik mijn gaspedaal maar helemaal ingedrukt hield maar het leek wel of hij maar op 2cylinders liep. Zodra ik het gas losliet zakte het toerental direct terug en sloeg hij weer uit. Ik kon dan weer opnieuw starten met hetzelfde resultaat. Dit drie keer gedaan, maar steeds sloeg hij weer uit.
Ik schaamde mij voor alle overige aanwezigen in de parkeergarage. De bezinewalmen om de auto en de afgang van het niet weg kunnen rijden. Een grote BMW die al een tijdje met zijn lichten aan een paar rijen achter mij geparkeerd stond kwam met zijn raampje open naast mij staan. "Je benzine is op!"... was zijn mening. Nou dat dacht ik niet. Hij was eerder verzopen en ik had er juist nog wat extra benzine ingegooid. "Wat doe je dan?"... nou, ik probeer te starten.Alle goede tips van de man ten spijt, starten en blijven lopen deed hij niet. Zonder gas te geven sloeg hij helemaal niet aan en vol gas zwaar beroerd lopen.
Nou dan maar duwen. Met nog 2 anderen jongens die blijkbaar ook bij de BMW hoorde hebben ze me naar de afrit van de parkeergarge geduwd. Daar rolde ik in z'n 2 naar beneden. Halverwege de hellig begon hij te stotteren en jawel, onderaan de helling liep hij zoals hij hoort te lopen.
Past dit allemaal bij een lekkende injector? Het lijkt mij dat je na een minuut het rijke gas/benzine mengsel toch wel een keer hebt weggestart? Aangezien het rijden op benzine wel uitkomst leek te geven klinkt het aannemelijk dat de oorzaak in het LPG systeem zit. Maar hij moet wel heel erg lekken lijkt mij om de auto zo te laten "verzuipen". Of is dit helemaal niet zo vreemd?
Groet, Albert Jan

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 23:32 #1387328 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic brandstofpomprelais
ik heb ook wel eens een combinatie van deze symptomen gehad ( FK op benzine ), heb de gebruikelijke zaken laten schoonmaken, rotor, verdelerkap en bougiekabels laten vervangen. Dat gaf al een hele verbetering. Voor de zekerheid heb ik ook nog het brandstofpomprelais laten vervangen, nu loopt hij weer als vanouds.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 09:35 #1387332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelende
Vervelende situatie, zo in een parkeergarage in de steek gelaten door de auto. Elke keer als je contact aan zet, gaat de LPG pomp weer draaien en komt het systeem op druk en zal een lekkende injector weer kunnen gaan druppelen. Wil je dat voorkomen dan kun je het beste de 4 zekeringen uit de houder bij de accu halen. Het hele LPi systeem is dan "dood". Je kunt dan gewoon op benzine rijden (uiteraard niet op LPG) en het LPG systeem komt niet op druk. Gaspedaal vloeren (gasklep helemaal open) helpt om de LPG damp zo snel mogelijk uit het inlaatspruitstuk te pompen.

Moderators: Jerry Stam