"Wasted Spark" en LPG-verbruik (voor de turborunners hier)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 01:47 #1097452 door Mathy van Nisselroy
Ik heb sinds 2,5 maanden wasted spark van Martijn (blabla) in m´n 940  zitten.Sinds deze inbouw is mijn lpg verbruik enorm gedaald. In het begin dacht ik dat het een uitzondering was maar na 2,5 maanden kan ik serieus aangeven dat ik 50 tot 75 km verder kom met dezelfde tankinhoud.385km (54,xx liter) is het maximale wat ik ooit gehaald heb voor de inbouw. Vandaag heb ik getankt na 460km (54,xx liter).Nu mijn vraag aan de turborunners hier met wasted spark; hebben jullie ook dit positieve verschil?Ben benieuwd wat het verbruik is wanneer ik weer naar Oostenrijk ga. Laatste keer 1 op 5.Grtz, daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 16:47 #1386275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat...
is heel mooi en was te verwachten, immers efficientere verbranding.Helaas kan ik nog steeds niet meetesten want ik krijg het niet werkend.Ik ga Martijn maar eens een pb sturen of hij zijn licht er over wil laten schijnen.Maar mooi resultaat man, en lekker voor de portomonnaie

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2013 18:50 #1386284 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ongeblazen
Hallo Volvisti
Ik ben ook wel benieuwd, maar dan ook vooral hoe het verbruik is van de ongeblazen motoren.
groetjes
Mathy   (B234F)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 12:45 #1386942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zijn dat voor bougies
Wat zijn dat voor bougies dan
Ben heel erg benieuwd ik moet toch nieuwe in de mijne hebben
Waar kun je ze krijven
En wat kosten ze
Mvg jeroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 18:20 #1386970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

jeroentje77 schreef : Wat zijn dat voor bougies danBen heel erg benieuwd ik moet toch nieuwe in de mijne hebbenWaar kun je ze krijven en wat kosten ze
Mvg jeroen

Dag Jeroen,
het zijn geen bougies hoor, het is een andere manier van ontsteken, namelijk altijd elke cilinder een vonk, bdp of niet, vandaar "wasted spark".Klik <a href="/node/47565" target="_blank">hier</a> maar eens voor meer info...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 18:58 #1386973 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Info
Wellicht ten overvloede..............
www.silent-hektik.com/Lex_Trip.htm
Vandaag nog een klant gehad met een oud BMW-tje, zo'n ontsteking, zeldzaam mooi lopen!!!
Bij een slecht of minder mengsel is een goede of meervoudige vonk DE oplossing!!!
Er is geen inspuit systeem, of wat dan ook, wat onder alle omstandigheden een 100% ideaal mengsel kan maken, dus....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 20:41 #1386981 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee aan twee
Hallo Rob

Chilm schreef : ... altijd elke cilinder een vonk, bdp of niet ...

Altijd twee cilinders die tegelijk een vonk krijgen.  Dus 1 en 4 samen en 2 en 3 samen.  Maar niet 1, 2, 3 en 4 tegelijkertijd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 22:05 #1386993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Mathy schreef : Hallo Rob

Chilm schreef : ... altijd elke cilinder een vonk, bdp of niet ...

Altijd twee cilinders die tegelijk een vonk krijgen.  Dus 1 en 4 samen en 2 en 3 samen.  Maar niet 1, 2, 3 en 4 tegelijkertijd.
groetjes
Mathy

Klopt Mathy, ik leg het een beetje vreemd uit

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 00:30 #1387006 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Het doel van deze wasted
Het doel van deze wasted spark is een sterkere vonk te verkrijgen. Dat ie altijd 2 bougies tegelijkertijd laat fakkelen is bijzaak, komt door de setup.

Vandaag na 656 km in totaal 75 liter lpg moeten tanken. De eerste 200 km hiervan waren alleen geen lange stukken of autobahn. Rest wel autobahn en niet harder dan 10 km/u boven toegestane snelheid.

Op deze manier wordt rijden weer leuk, vooral nu de lpg hier bij de shell 60 cent kost...

Binnekort moer ik flink stuk in duitsland zijn. Aangezien mijn lpi momenteel alleen maar tot 130 a 140 km/h functioneerd of bij 180+ als ik gas geef op het moment dat ie omschakeld en niet loslaat anders moet ik weer ff terug op benzine (had ie ook al voor de wasted spark).
M.a.w. dan kom ik er achter was ie nu op lpg verbruikt met hoge snelheid. Dit was in december 1 op 4,5... slik...

Ik ben benieuwd of het ook zo besparend kan werken op non turbo's.
Iemand hier die het een wil proberen? Direct met een schakeling zodat je de ezk op gas een vroegere ontsteking hebt en op benzine met originele setup kunt rijden...

Grtz Daniel

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 13:11 #1387033 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic De 75 liter hierboven moeten
De 75 liter hierboven moeten 80 liter zijn. Maar dan nog netjes met 1/3 stadsverkeer

Moderators: Jerry Stam