"Wasted Spark" en LPG-verbruik (voor de turborunners hier)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben ook wel benieuwd, maar dan ook vooral hoe het verbruik is van de ongeblazen motoren.
groetjes
Mathy (B234F)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben heel erg benieuwd ik moet toch nieuwe in de mijne hebben
Waar kun je ze krijven
En wat kosten ze
Mvg jeroen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Jeroen,jeroentje77 schreef : Wat zijn dat voor bougies danBen heel erg benieuwd ik moet toch nieuwe in de mijne hebbenWaar kun je ze krijven en wat kosten ze
Mvg jeroen
het zijn geen bougies hoor, het is een andere manier van ontsteken, namelijk altijd elke cilinder een vonk, bdp of niet, vandaar "wasted spark".Klik <a href="/node/47565" target="_blank">hier</a> maar eens voor meer info...
- André Struis
- Nieuw lid
-
www.silent-hektik.com/Lex_Trip.htm
Vandaag nog een klant gehad met een oud BMW-tje, zo'n ontsteking, zeldzaam mooi lopen!!!
Bij een slecht of minder mengsel is een goede of meervoudige vonk DE oplossing!!!
Er is geen inspuit systeem, of wat dan ook, wat onder alle omstandigheden een 100% ideaal mengsel kan maken, dus....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Altijd twee cilinders die tegelijk een vonk krijgen. Dus 1 en 4 samen en 2 en 3 samen. Maar niet 1, 2, 3 en 4 tegelijkertijd.Chilm schreef : ... altijd elke cilinder een vonk, bdp of niet ...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Vandaag na 656 km in totaal 75 liter lpg moeten tanken. De eerste 200 km hiervan waren alleen geen lange stukken of autobahn. Rest wel autobahn en niet harder dan 10 km/u boven toegestane snelheid.
Op deze manier wordt rijden weer leuk, vooral nu de lpg hier bij de shell 60 cent kost...
Binnekort moer ik flink stuk in duitsland zijn. Aangezien mijn lpi momenteel alleen maar tot 130 a 140 km/h functioneerd of bij 180+ als ik gas geef op het moment dat ie omschakeld en niet loslaat anders moet ik weer ff terug op benzine (had ie ook al voor de wasted spark).
M.a.w. dan kom ik er achter was ie nu op lpg verbruikt met hoge snelheid. Dit was in december 1 op 4,5... slik...
Ik ben benieuwd of het ook zo besparend kan werken op non turbo's.
Iemand hier die het een wil proberen? Direct met een schakeling zodat je de ezk op gas een vroegere ontsteking hebt en op benzine met originele setup kunt rijden...
Grtz Daniel
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-