Loshalen reservoir stuurbekrachtigingspomp 960 type II
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft iemand een beschrijving hoe ik het reservoir los kan halen om zodoende de lekkage op te sporen en te verhelpen?
Alvast bedankt & groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Die "zware clips" zijn nu net de montage eenheden om het reservoir op zijn plek te houden. De ze clips kun je er zo aftikken als je het blokkeerpalletje met b.v. een schroevendraaier tijdens het tikken iets omhoog beweegt. Heb je de clips eraf dan kun je het reservoir rechtstandig omhoog trekkend demonteren. Je ziet dan een "tuitje" die om een O-ring zijn afdichting heeft.Jan-Willem schreef : Er zitten onder ander twee vrij zware clips met een sleuf waarmee het reservoir vast zit maar deze clips kunnen alleen maar schuiven.
Heeft iemand een beschrijving hoe ik het reservoir los kan halen om zodoende de lekkage op te sporen en te verhelpen?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Timen,wp001 schreef : De clips kunnen er dus helemaal af.
Dit had ik al geprobeerd maar waarschijnlijk niet goed genoeg. Het leek alsof ze de clips er alleen afgeschoven kunnen worden maar ze kunnen er dus in principe ook afgehaald worden zonder te schuiven waardoor bijvoorbeeld de achterste bevestigingsplaat van de pomp eraf moet?
En heb jij wel eens meegemaakt dat er ATF lekte door de O-ring? Er zit trouwens rode ATF olie in en dit is volgens mij de 'agressieve' variant. Kan het zijn dat de O-ring is aangevreten door de ATF olie?
Bedankt & groet,
Jan-Willem
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Die clips kun je er alleen maar afschuiven in lengterichting.
De pomp lekt meestal bij de as van de poelie. De rode olie is ATF-olie F of G.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als bij mij de lekkage ook bij de as van de poelie zit, wat moet er dan precies allemaal vervangen worden? Sowieso neem ik de aandrijfriem mee als nu de hele pomp eraf moet.wp001 schreef : De pomp lekt meestal bij de as van de poelie.
Bedankt & groet,
Jan-Willem
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Vervang dan de gehele pompunit. Een gebruikte unit ligt dan voor de hand.Jan-Willem schreef :
Als bij mij de lekkage ook bij de as van de poelie zit, wat moet er dan precies allemaal vervangen worden? Sowieso neem ik de aandrijfriem mee als nu de hele pomp eraf moet.wp001 schreef : De pomp lekt meestal bij de as van de poelie.
Bedankt & groet,
Jan-Willem
Hieronder zie o.a. de losse plaatjes die er moet verwijderen om het reservoir te kunnen demonteren. Zo zie je ook de ATF rood hoort te zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor alle informatie Timen. Ik haal de pomp los als ik er tijd voor heb en laat nog weten wat nu uiteindelijk de oorzaak was en hoe ik de lekkage heb opgelost. Kun jij een indicatie geven van de prijs voor een gebruikte stuurbekrachtigingspomp voor het geval dit nodig is?wp001 schreef : Vervang dan de gehele pompunit. Een gebruikte unit ligt dan voor de hand.
Groet,
Jan-Willem