Remverschil handrem
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 15:46 #1097415
door Joost Ruizendaal
Remverschil handrem is gemaakt door Joost Ruizendaal
Heren,
Net de auto weer terug van de apk. De handrem werkt niet goed; rechtsachter remt fors minder dan linskachter. Bij gebruik van de voetrem is er geen remverschil, dat is dus in orde.Er zit dus remverschil in de handrem zelf. Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik lees veel over gebroken handremmen(kabels) e.d., maar niet over remverschil onderling.
Het gaat om een 1989 745 2.3 GL.
Alvast dank voor de hulp!
Net de auto weer terug van de apk. De handrem werkt niet goed; rechtsachter remt fors minder dan linskachter. Bij gebruik van de voetrem is er geen remverschil, dat is dus in orde.Er zit dus remverschil in de handrem zelf. Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik lees veel over gebroken handremmen(kabels) e.d., maar niet over remverschil onderling.
Het gaat om een 1989 745 2.3 GL.
Alvast dank voor de hulp!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 16:44 #1385924
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic remschoenen op en/of olie erop
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en bij mij waren de remschoenen redelijk op maar er was ook een lekkage bij de keerring van het wiellager waardoor er olie in de trommel kwam. Olie op remschoenen en op het remvlak van de schijf gaan niet heel goed samen als je naar de frictie kijkt
.
Na vervangen van wiellager en nieuwe remschoenen was het probleem verholpen.
Je zou ook zeker moeten kijken of de scharnieren waarmee de remschoenen naar buiten gedrukt worden nog goed lopen (beetje vet). Als dat vastzit of heel zwaar loopt, zal de handrem van dat wiel ook niet goed werken
Na vervangen van wiellager en nieuwe remschoenen was het probleem verholpen.
Je zou ook zeker moeten kijken of de scharnieren waarmee de remschoenen naar buiten gedrukt worden nog goed lopen (beetje vet). Als dat vastzit of heel zwaar loopt, zal de handrem van dat wiel ook niet goed werken
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 17:38 #1385925
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Dank!
Ik lees meer verhalen
Dank!
Ik lees meer verhalen over trommels, maar mijn 740 heeft remschijven achter. Kun je die er zo afhalen?
Ik lees meer verhalen over trommels, maar mijn 740 heeft remschijven achter. Kun je die er zo afhalen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 17:53 #1385926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de schijf is een soort van
de schijf is een soort van hoedje.
de handrem blokken zitten in het "bolletje" van het hoedje.
Wiel er af, m 10 boutje los en schijf er af.
Kan zijn dat schijf erg vast zit, dan even los tikken met een moker oid.
Wat soms ook helpt is een stuk rijden en dan regelmatig even handrem aantrekken dat je voelt dat de auto iets afgeremd wordt, geen nette oplossing, maar het kan.
Vet haal je er inderdaad niet mee weg.
de handrem blokken zitten in het "bolletje" van het hoedje.
Wiel er af, m 10 boutje los en schijf er af.
Kan zijn dat schijf erg vast zit, dan even los tikken met een moker oid.
Wat soms ook helpt is een stuk rijden en dan regelmatig even handrem aantrekken dat je voelt dat de auto iets afgeremd wordt, geen nette oplossing, maar het kan.
Vet haal je er inderdaad niet mee weg.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 18:18 #1385928
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Aaaah, dat verklaart alles.
Aaaah, dat verklaart alles. Ik had via de zoekfunctie al e.e.a. gevonden maar daar had iedereen het over remtrommels, maar de remschijven zijn dus tegelijk de trommels 
Van het weekend maar even hobbyen dan. Is weer eens wat anders dan een 360 (die heeft achter trommelremmen).
Bedankt voor de tips heren!
Van het weekend maar even hobbyen dan. Is weer eens wat anders dan een 360 (die heeft achter trommelremmen).
Bedankt voor de tips heren!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 18:45 #1385929
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bekent probleem
Linker onder schoentje wisselen met het rechter onder schoentje..............
Dan remmen ze links en rechts even slecht.
De handrem wordt gezien als NOOD-rem, al gebruik je die met een automaat nooit.
Dan remmen ze links en rechts even slecht.
De handrem wordt gezien als NOOD-rem, al gebruik je die met een automaat nooit.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2013 16:49 #1386425
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic De schoentjes hadden nog
De schoentjes hadden nog best wat voering, maar rechtsachter zat het zaakje vast. Ik heb alles goed schoon en gangbaar gemaakt et voila, het werkt weer zoals het hoort.
Nu nog de voorste remslangen (4x) vervangen en dan is de nieuwe apk een feit. Valt mee! Alleen remslangen voorzijde, verstopte ruitensproeier en remverschil in de handrem.
Nu nog de voorste remslangen (4x) vervangen en dan is de nieuwe apk een feit. Valt mee! Alleen remslangen voorzijde, verstopte ruitensproeier en remverschil in de handrem.
Moderators: Jerry Stam