Volvo 740 zonder airco, ombouwen tot eentje MET airco...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 23:06 #1097289
door V700 register
Volvo 740 zonder airco, ombouwen tot eentje MET airco... is gemaakt door V700 register
Forum vrienden!
Ik heb een vraagje, ik heb een Volvo 740 GL 2.3 uit 1988. Harstikke mooie auto, top gerestaureerd en wordt nog elke dag gebruikt. Ik heb echter 1 probleem, geen airco...
Erg jammer omdat ik zeker 35.000 kilometertjes per jaar rij en ook graag in de zomer een keer op vakantie met die auto wil. Nou is mijn vraag... Ik weet dat de auto redelijk makkelijk om te bouwen is naar eentje met airco. ben zelf niet technisch dus zal het uit moeten besteden!? Misschien ook dat jullie toevallig weten waar een compleet airco-systeem verkrijgbaar is, of hebben jullie er nog eentje? Ik zat zelf te denken om een sloop 740 te kopen die arico heeft en die over te zetten naar mijne auto maar kan niet veel van die auto's vinden. Misschien weten jullie ook daar een antwoord op?
Ik hoor heel graag meer van jullie!
Groetjes, Beau Brantsen!
Ik heb een vraagje, ik heb een Volvo 740 GL 2.3 uit 1988. Harstikke mooie auto, top gerestaureerd en wordt nog elke dag gebruikt. Ik heb echter 1 probleem, geen airco...
Erg jammer omdat ik zeker 35.000 kilometertjes per jaar rij en ook graag in de zomer een keer op vakantie met die auto wil. Nou is mijn vraag... Ik weet dat de auto redelijk makkelijk om te bouwen is naar eentje met airco. ben zelf niet technisch dus zal het uit moeten besteden!? Misschien ook dat jullie toevallig weten waar een compleet airco-systeem verkrijgbaar is, of hebben jullie er nog eentje? Ik zat zelf te denken om een sloop 740 te kopen die arico heeft en die over te zetten naar mijne auto maar kan niet veel van die auto's vinden. Misschien weten jullie ook daar een antwoord op?
Ik hoor heel graag meer van jullie!
Groetjes, Beau Brantsen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 23:22 #1385140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deltamil
deltamil.nl/
Die kan het nog voor je inbouwen.
Dit deden ze vroeger heel veel in een 740.
Zou bellen wat zoiets kost.
Die kan het nog voor je inbouwen.
Dit deden ze vroeger heel veel in een 740.
Zou bellen wat zoiets kost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2013 00:02 #1385149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2500 euro
In 2011 gemailed wat het voor mijn 940 zou kosten.
2500 euro inclusief leen auto.
2500 euro inclusief leen auto.
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-04-2013 10:09 #1385169
door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic zelf doen
Maar zelf zo'n deltamil inbouwen is niet zo moeilijk. Je moet alleen een werkende uit een sloper vinden. Nieuwe ringen en nieuwe droger. Afpersen en vullen en je bent voor minder dan 400 euro klaar. En ik ben ook geen technicus, maar streef er wel naar alles zelf te doen. Gewoon proberen.
groeten
Vincent
groeten
Vincent
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 00:09 #1385248
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ECC?
Hallo Vincent
Is het dan niet handiger, om gelijk een ECC in te bouwen? Volgens mij zorgt een ECC voor minder weerstand in je ventilatiesysteem dan een Deltamill, waardoor er meer lucht door je ventilatiesysteem stroomt.
groetjes
Mathy
Is het dan niet handiger, om gelijk een ECC in te bouwen? Volgens mij zorgt een ECC voor minder weerstand in je ventilatiesysteem dan een Deltamill, waardoor er meer lucht door je ventilatiesysteem stroomt.
groetjes
Mathy
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 22:54 #1385306
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic eenvoudig
Mijn doel was om koele lucht te hebben. Dan lijkt mij een Deltamil het eenvoudigst. Er zit in principe alleen een aan en uitschakelaar op. Op het inzagen en verwisselen van je ventilatiemotor na heb je bijna niets met de rest van de auto te maken. Volgens mij heb je bij een ecc al snel te maken met vacuumslangen, temperatuur sensoren en natuurlijk een heel ander bedieningspaneel.
Van een verminderde luchtstroom heb ik weinig gemerkt, of ik kom in ieder geval geen windkracht te kort. De temperatuur kan ik zelf wel regelen. Zo vaak verandert die ook weer niet als je onderweg bent. Wel fijn dat er nu een recirculatie klep opzit. Loop je niet groen aan als je achter een afgetrapte bedrijfsdiesel zit of zo'n belasting vrije....
groeten
Vincent
Van een verminderde luchtstroom heb ik weinig gemerkt, of ik kom in ieder geval geen windkracht te kort. De temperatuur kan ik zelf wel regelen. Zo vaak verandert die ook weer niet als je onderweg bent. Wel fijn dat er nu een recirculatie klep opzit. Loop je niet groen aan als je achter een afgetrapte bedrijfsdiesel zit of zo'n belasting vrije....
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 10:29 #1385384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic --
Bedankt iedereen voor de reacties. ik heb Deltamil ge-emaild, zij hebben een airco set liggen, 1550,- euro + 200,- montage kosten. vond ik nog al veel geld dus ben nog even verder aan het zoeken naar andere oplossingen.
Vincent, Waar heb jij een sloop volvo 740 kunnen vinden?
Dank, en ik hoop op nog meer reactie's!
Beau Brantsen!
Vincent, Waar heb jij een sloop volvo 740 kunnen vinden?
Dank, en ik hoop op nog meer reactie's!
Beau Brantsen!
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-04-2013 09:01 #1385440
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic marktplaats
Iemand ging een 740 slopen die nog een werkende deltamil had. Adverteerde gewoon op marktplaats. Samen uitgebouwd, zodat ik wist hoe die er weer in moest. Toen ik het plan had voor een airco, had ik niet meteen de week erna een exemplaar gevonden. Elke dag even checken, komt vanzelf (met een beetje geluk). Een 2e hands airco blijft altijd een beetje gok natuurlijk. Maar na een jaar werk de mijne nog steeds. Succes.
groeten
Vincent
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 09:36 #1385604
door V700 register
Ik heb via marktplaats een 940 met een orgineel airco systeem gevonden.
Nou is mij de vraag, kan die ook makkelijk worden overgezet? of zit er verandering in de 2 modellen dat de airco niet in de 740 past of de bedrading totaal anders zit?
940 heeft ook de 2.3 motor.
Groetjes, Beau!
Beantwoord door V700 register in topic volvo 940 sloper/airco
Ik heb via marktplaats een 940 met een orgineel airco systeem gevonden.
Nou is mij de vraag, kan die ook makkelijk worden overgezet? of zit er verandering in de 2 modellen dat de airco niet in de 740 past of de bedrading totaal anders zit?
940 heeft ook de 2.3 motor.
Groetjes, Beau!
Moderators: Jerry Stam