aankoop Volvo 740 B200
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 18:25 #1097283
door V700 register
aankoop Volvo 740 B200 is gemaakt door V700 register
Ben van plan een 740 met B200 motor te kopen
De adverteerder heeft er zo te zien de afgelopen tijd een hoop aan gedaan;
Goed rijdende belastingvrije volvo 740 GL 2.0 (B200E) 121 PK op LPG(onderbouw) met lichte schade( bij rechterachterportier) Juni 2011 vanuit Frankrijk naar Nederland gekomen.Lichte roestvorming op linkervoorportier onder, verder roestvrij. Grill beschadigd maar vast.Dekra-gekeurd juli 2011(aantoonbaar)juli 2012 vervangen: koppeling - remblokken en schijven voor - remslangen voor - dynamo - stabilisatorstangen voor - fuseekogel vervangen - schokbrekers voor vervangen - distributieriem - spanrollen - verdelerkap - bougiekabels en bobinekabel - bougies - veren achter(verzwaard) - oliefilter . Geplaatst: Trekhaak(-balk) - Antenne(uitschuifbaar) - gasaanpassing(K-jetronic gaf backfires, nu door Brouwer in Hoogeveen probleemloos verholpen)aantoonbaar- klepsmering (iedere 4000 km JLM-olie)- derde remlicht - rolhoes - stoelhoezenset(oude bekleding vertoont gebruikssporen) - 4 zwaardere geluidsboxen.31-10-2012: Klepdekselpakking vervangen - spruitstukpakking vervangen . maart 2013 vervangen: korte handremkabel - remblokken achter - remslangen achter - kleppen gesteld - bougies - oliefilter - luchtfilter. Bij Km-stand 262000 km grote beurt gehad.(aantoonbaar)Opties: Stuurbekrachtiging - verwarmde voorstoelen - electrisch bediende ramen voor(handbediend achter ) - vijfde wiel (geen thuiskomertje) .APK tot 16-06-2013. Van de meeste reparaties rekeningen aanwezig. Inclusief originele dakdragers evenals set zomerbanden(+ extra banden) op
Volgens mij kloppen die 122 pk voor deze auto niet!? Of het moet een turbo uitvoering zijn?
Zijn er nog punten waar ik zeker op moet letten?
Zijn er bij deze kleine 2 liter blokken specifieke problemen?
Zijn er verschillende versnellngsbakken gebruikt?
Ik hoor graag van je/jullie als je meer weet over dit type Volvo.
Met vriendelijke groet,
Bjorn
De adverteerder heeft er zo te zien de afgelopen tijd een hoop aan gedaan;
Goed rijdende belastingvrije volvo 740 GL 2.0 (B200E) 121 PK op LPG(onderbouw) met lichte schade( bij rechterachterportier) Juni 2011 vanuit Frankrijk naar Nederland gekomen.Lichte roestvorming op linkervoorportier onder, verder roestvrij. Grill beschadigd maar vast.Dekra-gekeurd juli 2011(aantoonbaar)juli 2012 vervangen: koppeling - remblokken en schijven voor - remslangen voor - dynamo - stabilisatorstangen voor - fuseekogel vervangen - schokbrekers voor vervangen - distributieriem - spanrollen - verdelerkap - bougiekabels en bobinekabel - bougies - veren achter(verzwaard) - oliefilter . Geplaatst: Trekhaak(-balk) - Antenne(uitschuifbaar) - gasaanpassing(K-jetronic gaf backfires, nu door Brouwer in Hoogeveen probleemloos verholpen)aantoonbaar- klepsmering (iedere 4000 km JLM-olie)- derde remlicht - rolhoes - stoelhoezenset(oude bekleding vertoont gebruikssporen) - 4 zwaardere geluidsboxen.31-10-2012: Klepdekselpakking vervangen - spruitstukpakking vervangen . maart 2013 vervangen: korte handremkabel - remblokken achter - remslangen achter - kleppen gesteld - bougies - oliefilter - luchtfilter. Bij Km-stand 262000 km grote beurt gehad.(aantoonbaar)Opties: Stuurbekrachtiging - verwarmde voorstoelen - electrisch bediende ramen voor(handbediend achter ) - vijfde wiel (geen thuiskomertje) .APK tot 16-06-2013. Van de meeste reparaties rekeningen aanwezig. Inclusief originele dakdragers evenals set zomerbanden(+ extra banden) op
Volgens mij kloppen die 122 pk voor deze auto niet!? Of het moet een turbo uitvoering zijn?
Zijn er nog punten waar ik zeker op moet letten?
Zijn er bij deze kleine 2 liter blokken specifieke problemen?
Zijn er verschillende versnellngsbakken gebruikt?
Ik hoor graag van je/jullie als je meer weet over dit type Volvo.
Met vriendelijke groet,
Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 18:49 #1385108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens de motorentabel klopt de 120/121 pk voor een B200E (<a href="/node/2981" target="_blank">linkje</a>).Behalve de algemene punten (met name roestvorming) is er denk ik niet veel om specifiek op te letten. Misschien motorloop stationair en koud/warm. De luchtweger van K-jet is gevoelig voor beschadiging door backfires. De 2.0 liter blokken hebben an sich volgens mij geen specifieke problemen die bj de 2.3 liter blokken niet spelen oid. K-jet onderdelen worden wellicht wat lastiger verkrijgbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 22:31 #1385135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.0
De 2 liter motoren lopen over het algemeen wat soepeler en hoger in toeren dan de 2.3 variant,Verder zou ik gewoon een lekker rondje rijden met de auto en kijken hoe hij aanvoelt, het is geen monster maar kunnen opzich goed vooruit komen(ze zijn wel sneller dan mijn turbo diesel
) eerder zal de vraag zijn wat wil je er mee gaan doen(gezien het geen de K-jet onderdelen minder te verkrijgen zijn).
Tom.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 23:22 #1385141
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 2
Onder de 2 liters zijn geen vrijlopers, hou daar ook rekening mee.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 23:28 #1385143
door V700 register
John
Beantwoord door V700 register in topic Vrijlkopers?????
Ik leer graag wat, wat zijn vrijlopers?gerryberrie schreef : Onder de 2 liters zijn geen vrijlopers, hou daar ook rekening mee.
Groeten,Gerben
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 23:56 #1385148
door V700 register
Een vrijloper is een motor waarbij er meer ruimte boven de zuigers is waardoor die de kleppen niet kunnen raken. De B230FK zoals in jouw auto zit is wel een vrijloper, net als de meeste andere 2,3 L redblocks.
Beantwoord door V700 register in topic vrij lopen
Bij de meeste moderne benzinemotoren komen de zuigers zover omhoog dat ze tegen de kleppen komen als die helemaal open staan. Normaal gebeurt dat natuurlijk niet, maar mocht de distributieriem een keer breken dan heb je een probleempje.johnvang schreef : Ik leer graag wat, wat zijn vrijlopers?
John
Een vrijloper is een motor waarbij er meer ruimte boven de zuigers is waardoor die de kleppen niet kunnen raken. De B230FK zoals in jouw auto zit is wel een vrijloper, net als de meeste andere 2,3 L redblocks.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2013 08:17 #1385156
door V700 register
Geen vreemde geluiden bij starten en motor laten draaien en geen brekende /krakende zuigers ?
Beantwoord door V700 register in topic Vrijloper waarom niet bij 2 liter's
Bij een van mijn B200et's (1985en een van 1986)toch wel een vrijloper , zelf uitgeprobeerd door distributieriem juist niet op tijd te zetten.gerryberrie schreef : Onder de 2 liters zijn geen vrijlopers, hou daar ook rekening mee.
Groeten,Gerben
Geen vreemde geluiden bij starten en motor laten draaien en geen brekende /krakende zuigers ?
Moderators: Jerry Stam