nokkenas zonder typemarkering , welke is het?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij deze staat niets! Tussen de nokken staat wel ergens een 3 en het nummer 1000132 ingegoten.. Het is de bedoeling om in Amerigo een M te plaatsen en de vx3 er uit te halen.Dus is deze vergelijkbaar?
Iemand enig idee? groet rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wil je weten welke nokkenas het is dan zou je een opstelling kunnen maken om de nokkenas tussen centers te zetten en een gradenboog op 1 van de einden te monteren. Nu kun je met een meetklok de hoogte verschillen t.o.v. de verdraaide hoek bepalen. Als je dat uitzet over 360° krijg je een mooi nokkenasdiagram.
Het zou me verbazen als je dan het type nokkenas in dit lijstje www.volvo700vereniging.nl/node/13427 niet zou kunnen vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat ik maar een M ga kopen... , ik zie mezelf niet z'on opsteling maken... Als deze as uit een b230 e komt zou het volgens het lijstje een V zijn. Geen idee op welke manier dit de prestaties veranderd ten opzichte van een M.Dat de VX3 eruit moet is wel zeker!wp001 schreef : Dat ingegoten nummer is het gietstuk nummer. Dat zegt niets over het type nokkenas.
Wil je weten welke nokkenas het is dan zou je een opstelling kunnen maken om de nokkenas tussen centers te zetten en een gradenboog op 1 van de einden te monteren. Nu kun je met een meetklok de hoogte verschillen t.o.v. de verdraaide hoek bepalen. Als je dat uitzet over 360° krijg je een mooi nokkenasdiagram.
Het zou me verbazen als je dan het type nokkenas in dit lijstje www.volvo700vereniging.nl/node/13427 niet zou kunnen vinden.
>>>>update: de kop en dus de nokkenas komen van een B230e motor volgens JMB ( maarten) die hebben we ooit samen gedemonteerd maar ik ben nogal vergeetachtig!
Nog iemand die het verschil in karakteristiek weet? Timen?
.
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze link:
P { margin-bottom: 0.21cm; }A:link { }
www.networksvolvoniacs.org/index.php/Mot...chreibung_und_Tuning .
geeft ook veel informatie.
Overigens ben ik van plan op de sleuteldag bij Nordicar mijn M-nokkenas te verwisselen voor een A (van Al in mijn bezit).
Als de M-nokkenas gedemonteerd is wil ik hem ter plekke wel ruilen tegen jouw VX?
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zie dat de link niet werkt.
Heb de tekst van dit artikel in een PDF, heb je belangstelling?
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet