Revisieset remklauw achter 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2013 21:25 #1097109 door V700 register
Revisieset remklauw achter 740 is gemaakt door V700 register
Van mijn net verworven 740 2.3 GL uit 1990 blijft 1 remklauw hangen. Heb de klauw al schoongemaakt maar toch nog problemen. Wil de zuigers er even uithalen en schoonmaken maar mijn ervaring leert mij dat er altijd een rubbertje kapot gaat :-(
Nu ben ik op zoek naar revisiesetje maar er zijn er verschillende te leveren. Wie weet welk artikelnr ik moet hebben (of welke diameter) voor mijn 90er 740 zonder ABS?
Alvaste bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2013 23:23 #1384089 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zou...
Ik zou hem eerst maar eens uit elkaar halen.
Als de rubbers heel zijn, en je doet dit voorzichtig, blijven ze heel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 11:34 #1384098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reviseren?
Hallo Paul,
Ik zelf heb onlangs alle 4 de remklauwen van mijn auto vervangen ipv zelf repareren, na 17 jaar zaten alle stofhoezen vol met gaten . Ik heb zelf repareren wel grondig overwogen maar garantie op het resultaat heb ik daar niet mee. Heb nu 2 jaar garantie op de "nieuwe" remklauwen.
Wil je toch repareren dan zou je op <a href=" brakeparts.co.uk/#page=parts&pageSec...nc+16Valve+%26+TURBO ">deze site eens kunnen kijken welke remklauw op jouw auto van toepassing is, de reparatiesetjes en zelfs zuigers! worden door hen ook aangeboden. Is eenmaal een bestelnummer bekend dan zou je ook eens bij Brezan of een andere AMH kunnen kijken of zij iets identieks kunnen leveren.
Wijsheid gewenst.
Groet, Rob

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 14:52 #1384102 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Remcilinderdiameter
De diameter van de remklauw kan 36, 38 of 40mm zijn. Zelf reviseren doe ik liever niet . De cilinder is vaak aangetast , de rubberstofafdichting wil door het roest ook niet meer zo goed werken, de glijvlakken voor de remblokkjes zien er vaak belabberd uit.. Kies voor nieuwe klauwen. Ze zijn er voor 85€!

Moderators: Jerry Stam