lekkage stuurbekrachtiging aan bestuurderskant.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2013 21:37 #1097044 door René Minnebo (GAST)
lekkage stuurbekrachtiging aan bestuurderskant. is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Helaas zag ik van de week een paar druppels olie van de stuurbekrachtiging aan de bestuurderskant op straat liggen. Het komt uit het harmonica rubber vandaan. Dat wordt dus geregeld peilen want ik ben met mijn werkplaats nog niet zover dat deze inwendig klaar is en de 4 koloms brug functioneerd nog niet.

Maar ik ben even bij mijn vast volvo garage  gaan vragen wat een lekvrij stuurhuis moet kosten en of hij er 1 had liggen. Kosten 150 euro en hij zit nog onder een auto. Goed oke maar van welk bouwjaar is deze, de mijne is van 97. Bel je zo terug moet ik even nagaan. 10 min later een belletje, Rene er zijn in de 7 en de 9 serie gedurende de looptijd 4 typen stuurhuizen gebruikt dus je moet met je stuurhuis naar ons toekomen en vergelijken.

Klopt dit dat er 4 typen zijn gebruikt en is de prijs oke. En dan de hamvraag hoe kan ik zien welk type stuurhuis ik heb. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2013 21:46 #1383754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Klopt zijn 4 types : Koyo, CamGear, ZF en TRW. Nummer staat op het type plaatje onder de motorkap. 1= Koyo. 2= CamGear. 3= ZF.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2013 22:01 #1383756 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic toppie
Kijk daar heb ik wat aan, maakt het nog uit of het bouwjaar verschilt??

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2013 23:24 #1383764 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Uitwisselbaar
Alle merken passen wel.  Volvo heeft diverse fabrikanten. Het is heel gebruikelijk om diverse fabricaten te monteren want dan is men niet van 1 fabrikant afhankelijk. Moet natuurlijk wel van een 740 940 afkomen. b.v. van een 960 past in doorsnee niet maar van een 760 past het wel weer. 150€ voor een gebruikte is niet spotgoedkoop.

Moderators: Jerry Stam