Kan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 22:27 #1097007
door V700 register
Kan is gemaakt door V700 register
een Pierburg door een Zenith 175CD carburateur worden vervangen in een B230K motor ?
Ik heb me gek gegoogeld maar kan niks vinden.
Ik heb me gek gegoogeld maar kan niks vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 23:23 #1383561
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic B230 K heeft van origine een
B230 K heeft van origine een solex sisac ofzo iets in ieder geval een solex. Dus als jij je pierburg voor een zenitth 175 CD wilt vervangen dan is er al gerommeld aan je blok.
Vanwaar je vraag.
Vanwaar je vraag.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 07:15 #1383565
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic bij de bangers heb ik wel
bij de bangers heb ik wel eens een B230K inlaatspruitstuk gezien met een ford carb erbovenop. weet verder geen details maar paste 100% zonder enige aanpassing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 09:51 #1383567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pierburg ?
Op mijn B230k 740 van 1986 zit toch echt een Pierburg en op andere B230 k heb ik ze ook gezien.
Wat ook wel eens gedaan is, dat ze het inlaatspruitstuk vervangen hebben met die van een 240 blok met ook de stromberg carberateur erbij.
Moet er alleen een chokehandel/kabel bij gemaakt worden .
Moet ook ergens hier op site staan .
Wat ook wel eens gedaan is, dat ze het inlaatspruitstuk vervangen hebben met die van een 240 blok met ook de stromberg carberateur erbij.
Moet er alleen een chokehandel/kabel bij gemaakt worden .
Moet ook ergens hier op site staan .
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 12:41 #1383576
door René Minnebo (GAST)
Klopt die hebben een weber er op zitten. Bij ons zit er ook 1 op het terrein die deze conversie heeft uitgevoerd.
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic weber
skidje schreef : bij de bangers heb ik wel eens een B230K inlaatspruitstuk gezien met een ford carb erbovenop. weet verder geen details maar paste 100% zonder enige aanpassing.
Klopt die hebben een weber er op zitten. Bij ons zit er ook 1 op het terrein die deze conversie heeft uitgevoerd.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 13:25 #1383577
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic SU!
Ik weet niet precies hoe het zit met inlaatspruitstukken, maar weet wel zeker dat SU's veel fijnere carburateurs zijn dan Stromberg.
Ik heb ooit een Triumph Vitesse MKII gehad, en met behulp van adapters Strombergs vervangen door SU's op het originele inlaatspruitstuk.
SU is veel fijner af te stellen en ik schat zo maar in dat je in een 700 meer ruimte hebt voor adapters en aangepaste luchtfilters dan in een Triumph Vitesse.
Ik heb ooit een Triumph Vitesse MKII gehad, en met behulp van adapters Strombergs vervangen door SU's op het originele inlaatspruitstuk.
SU is veel fijner af te stellen en ik schat zo maar in dat je in een 700 meer ruimte hebt voor adapters en aangepaste luchtfilters dan in een Triumph Vitesse.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 16:04 #1383580
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic pierburg
Pierburg hoort er origineel op te zitten. Solex past ook, levert wel minder vermogen.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam