Stuur 960 loshalen en rechtzetten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 09:38 #1097000
door V700 register
Stuur 960 loshalen en rechtzetten is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
M'n 1993 960 heeft wat werk gehad aan het vooreind (nieuwe p/u bushings etc) en ik heb dus daarna een uitlijning laten doen. Het uitlijnen is goed gedaan, rijdt perfect, maar het stuur staat nu nog schever dan voorheen.
Op papier is het het beste om terug te gaan en dit te laten fixen, maar in de praktijk niet ( 2x 1 uur heen en weer rijden, verloren tijd wachten in de werkplaats). M'n vraag is nu: hoe kan ik het stuur loshalen en weer in de "rechtuit positie" vast zetten? Dit lijkt niet echt moeilijk volgens de diagrammen, maar ik ben ****** benauwd voor die airbag....
M'n andere 960 heeft een stuur in betere conditie, dus als dit echt niet moeilijk is wissel ik ze waarschijnlijk gewoon om. (wel allebei recht deze keer)
Bedankt voor de hulp, Erik.
M'n 1993 960 heeft wat werk gehad aan het vooreind (nieuwe p/u bushings etc) en ik heb dus daarna een uitlijning laten doen. Het uitlijnen is goed gedaan, rijdt perfect, maar het stuur staat nu nog schever dan voorheen.
Op papier is het het beste om terug te gaan en dit te laten fixen, maar in de praktijk niet ( 2x 1 uur heen en weer rijden, verloren tijd wachten in de werkplaats). M'n vraag is nu: hoe kan ik het stuur loshalen en weer in de "rechtuit positie" vast zetten? Dit lijkt niet echt moeilijk volgens de diagrammen, maar ik ben ****** benauwd voor die airbag....
M'n andere 960 heeft een stuur in betere conditie, dus als dit echt niet moeilijk is wissel ik ze waarschijnlijk gewoon om. (wel allebei recht deze keer)
Bedankt voor de hulp, Erik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 09:48 #1383530
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuur met airbag los halen
Stuur met airbag los halen ken ik van de 940's
Aan de achterkant van het stuur zitten 2 gaten waar en torkx in kan.
Die draai je los, je kunt de airbag er dan uitpakken.
(let wel officieel 24 uur los van de spanning om ploffen te voorkomen)
Dan zie je een schroef aan een oranje lint.
Die moet je in de naaf in de airbag ring draaien, daar mee zet je airbag ring vast.
die doet het zelfde als je stofzuiger, rolt het draadje op.
Alleen met die schroef zorg je dat die niet afrolt.
Helaas geen foto zo bij de hand, maar ik heb de foto's gezien op een engelse volvo site.
Opzich niet heel lastig hoor.
Ik heb vorige week nog een 960 met open stuur gezien en daar zat dat ook zo.
Die airbag heeft ook een stekkertje achterop voor acktivatie die trek je los.
Evt kan ik je wel bellen
Aan de achterkant van het stuur zitten 2 gaten waar en torkx in kan.
Die draai je los, je kunt de airbag er dan uitpakken.
(let wel officieel 24 uur los van de spanning om ploffen te voorkomen)
Dan zie je een schroef aan een oranje lint.
Die moet je in de naaf in de airbag ring draaien, daar mee zet je airbag ring vast.
die doet het zelfde als je stofzuiger, rolt het draadje op.
Alleen met die schroef zorg je dat die niet afrolt.
Helaas geen foto zo bij de hand, maar ik heb de foto's gezien op een engelse volvo site.
Opzich niet heel lastig hoor.
Ik heb vorige week nog een 960 met open stuur gezien en daar zat dat ook zo.
Die airbag heeft ook een stekkertje achterop voor acktivatie die trek je los.
Evt kan ik je wel bellen
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 16:45 #1383543
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Stuurkogel
Afhankelijk van de stand van het stuurwiel de ene kant indraaien en de andere kant net zoveel uitdraaien. Wel even nadenken dus welke kant in en welke kant uit.
Beslist niet het stuur demonteren wanneer je geen problemen wilt met je airbag, bovendien zal het niet goed komen want de spline-verstelling van de stuurpen is veel te grof. Eventueel vooraf met een "bekend " gereedschap het toespoor controleren en nadien controleren maar als je evenveel indraait en uitdraait is er niets aan het toespoor gewijzigd.
Beslist niet het stuur demonteren wanneer je geen problemen wilt met je airbag, bovendien zal het niet goed komen want de spline-verstelling van de stuurpen is veel te grof. Eventueel vooraf met een "bekend " gereedschap het toespoor controleren en nadien controleren maar als je evenveel indraait en uitdraait is er niets aan het toespoor gewijzigd.
Moderators: Jerry Stam