Handrem

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 22:41 #1096537 door Cor Jan van Rhijn
Handrem is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Zou ik vanavond naar het werk rijden, trek ik de handrem stuk. Gewoon tot stilstand komen voor het stoplicht... de voetrem los willen laten en de handrem aantrekken en hopsa knak en los vliegt ie. Morgen maar even kijken maar ik vrees een gebroken handremkabel. Bij aanschaf is hij al eens extra opgeschroefd omdat de handrem niet veel meer deed. Reacties en suggesties altijd welkom.
Cor-Jan, Amstelveen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 22:54 #1381095 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Ik denk dat je de juiste
Ik denk dat je de juiste conclusie al hebt (aan)getrokken.
Succes en groet Fred

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2013 09:15 #1381649 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Verkeerd om
Gisteren de hele middag en een stukje van de avond aan de handrem  besteed. Ik had meteen ook nieuwe schoenen besteld en nieuwe veren. Hele handremkabel links en rechts vervangen en zit goed op zijn plek. Handremschoenen zitten netjes op hun plek - alleen ja ja... de hendel in de handremtrommel zit verkeerd om gemonteerd. Doordat bij alle printjes van de OTP e-book een volvo-logo over de afbeeldingen heen zit is het slecht te zien. Ik had beter de laptop opgestart en daar gekeken. Nou mag de hele boel weer los en kan ik de zaak alsnog goed om gaan monteren. Nou ja... les van deze exercitie is: let goed op hoe om de handremhendel in de trommels zit en nog beter op de afbeeldingen letten op het scherm. Voor het overige mag ik nog niet eens klagen. De handremkabels zitten netjes op hun plek, ik heb geen bouten kapotgetrokken. Alle paspennen en -stiftjes heb ik nog en ben ik niet kwijtgeraakt... Morgen de boel maar eens voor elkaar maken.
Van Rhijn, Amstelveen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2013 09:33 #1381650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig! Ik vond het tot
Goed bezig!

Ik vond het tot nu de vervelendste klus die kabel vervangen.

Vaak maak ik fotoos als ik zulk soort dingen los trek. Kun je later altijd even spieken.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2013 14:36 #1381661 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic vervelend
Vervelend is echt het woord - het gerommel met die veren die ik nieuw gekocht heb en die natuurlijk superstrak zitten, fff... waardeloos. En dan de gedachte dat ik morgen weer opnieuw de zaak los mag halen. Overigens viel de bodem van mijn 940 me enorm mee. De hitteschilden rond de uitlaat zijn zelfs nog bling - bling. Maar de achteras heeft een behoorlijke roestlaag. Ik wil die eens voorzichtig afkrabben met staalborstels voor de boormachine en dan een laagje goede zwarte verf erover.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2013 20:38 #1381763 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Klaar
Hele zaak weer los gehad hendels in de trommels goed om gemonteerd en klaar. Ik kan weer handremmend driften - als ik dat zou willen of doen. Meteen ook maar een nieuw brandstoffilter gemonteerd.

Moderators: Jerry Stam