visco fan testen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 16:28 #1096479
door V700 register
visco fan testen is gemaakt door V700 register
Hoe kan je de visco koppeling testen van de koel vin.
Die van kan bij motor uit wel los bewegen niet heel soepel maar draaid wel. ik heb het gevoel dat hij met het toerental mee draaid als ik het zo hoor bij gas geven.
ik heb een andere gekocht die pas 8000 had gedraaid volgens de oude eigenaar. die draaid ietsje soepeler maar verder klingt het het zelfde. een andere heb ik wel is getest door hem tegen te houden met een krand of zo dat ging prima maar bij deze 2 lukt dat niet hij scheurt de krand aan vlarden (wel opgerolde stefige krand)
hoe kan ik hem nog meer testen
Die van kan bij motor uit wel los bewegen niet heel soepel maar draaid wel. ik heb het gevoel dat hij met het toerental mee draaid als ik het zo hoor bij gas geven.
ik heb een andere gekocht die pas 8000 had gedraaid volgens de oude eigenaar. die draaid ietsje soepeler maar verder klingt het het zelfde. een andere heb ik wel is getest door hem tegen te houden met een krand of zo dat ging prima maar bij deze 2 lukt dat niet hij scheurt de krand aan vlarden (wel opgerolde stefige krand)
hoe kan ik hem nog meer testen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 18:04 #1380694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tegenhouden
Volgens mij "loopt" de fan de eerste 30 seconden bij een koude motor mee ( dat ligt ook aan de buitentempratuur hoe kouder het buiten is hoe langer hij meedraait ,de olie in de fan wordt dan langzamer dunner ) en hoor je hem meeblazen.Daarna moet het langzaam stiller worden.
Je kunt hem testen door een warme motor stationair te laten draaien.... Eerst de motor uitzetten en de fan vatzetten door middel van een stok of iets dergelijks en de motor weer starten daarna de stok weghalen en de fan met de hand tegen houden , en op een gegeven moment voel je weerstand en als je hem dan loslaat dan blaast hij hard mee en denk je dat er een straaljager over komt vliegen.
Als het zo lukt dan is de Fan goed .( zo heb ik ooit de Fan van een V6 getest.)
Veiligheid boven alles dus kijk goed uit en koppie erbij houden !!!
Je kunt hem testen door een warme motor stationair te laten draaien.... Eerst de motor uitzetten en de fan vatzetten door middel van een stok of iets dergelijks en de motor weer starten daarna de stok weghalen en de fan met de hand tegen houden , en op een gegeven moment voel je weerstand en als je hem dan loslaat dan blaast hij hard mee en denk je dat er een straaljager over komt vliegen.
Als het zo lukt dan is de Fan goed .( zo heb ik ooit de Fan van een V6 getest.)
Veiligheid boven alles dus kijk goed uit en koppie erbij houden !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 21:11 #1380711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitkijken
Wel uitkijken want als het fout gaat kan zo'n fan meer doen dan alleen je nagels knippen ...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 22:02 #1380718
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wat is de klacht?
Koelt tie niet goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 14:21 #1380753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga nog wel ff kijken als
Ik ga nog wel ff kijken als hij wat warmer is. Hij koelt goed maar wil gewoon dat hij het goed doet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 20:34 #1380779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Link trucje
Dat trucje met de fan vasthouden alleen als je niet teveel weerstand voelt als die stil staat. Mocht hij wél hard trekken en je laat 'm van schrik los, mag je supersnel reageren om van het volgende blad geen tik te krijgen, als je al niet met je vingers tussen de V-snaar en de pully van de dynamo gegrepen wordt, want de omtreksnelheid daarvan is nog hoger dan die van de visco.
Gewoon doen zoals het hoort, veel weerstand als die koud is, als de auto op temperatuur is, de motor uitzetten en opnieuw de weerstand voelen. die moet beduidend lager zijn, zoniet dan vervangen of voor een elctrische fan gaan met thermoschakelaar. Scheelt weer brandstof....(tov een vastzittende visco dan, je kan natuurlijk ook een nieuwe visco kopen.
Gewoon doen zoals het hoort, veel weerstand als die koud is, als de auto op temperatuur is, de motor uitzetten en opnieuw de weerstand voelen. die moet beduidend lager zijn, zoniet dan vervangen of voor een elctrische fan gaan met thermoschakelaar. Scheelt weer brandstof....(tov een vastzittende visco dan, je kan natuurlijk ook een nieuwe visco kopen.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 20:43 #1380782
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Mijn ervaring
Ik heb vorig jaar een andere van Jan uit Nagele erin gezet. De oude draaide altijd even hard mee. De nieuwe (en betere) draait na een minuutje een stuk zachter. Dat is echt hoorbaar.
Ik heb uit interesse vorig jaar ook een zogenaamde "tropical" versie gekocht. Die is een stuk dikker. Ga ik van de zomer eens proberen
Ik heb uit interesse vorig jaar ook een zogenaamde "tropical" versie gekocht. Die is een stuk dikker. Ga ik van de zomer eens proberen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 21:27 #1380788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ga eens kijken wat ik
ik ga eens kijken wat ik allemaal heb liggen ben benieuwd of er zon dikke tussen zit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2013 16:02 #1380977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke ik ga nog is ff kijken.
Oke ik ga nog is ff kijken. Die ik er nu op heb moet zo goed als nieuw zijn. Hij ziet er ook nieuw uit. Maarja dat zecht niks. Ik heb ook een electro fan gehad met thermoschakelaar. Het werkte prima maa gebruikte zo veel stroom dat ik het er weer uit heb gehaald. Ik heb er een vold meter in zitten bij inslaan van de fan zag je hem helemaal naar links gaan. Ik heb ook veel verbruikers er in zitten. Dusvom de dynamo (ook nieuw) niet zo veel te belasten heb ik hem er uit gehaald
Moderators: Jerry Stam