stationair soms te hoog in toeren blijven hangen 940 lpt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2013 21:41 #1096345 door V700 register
Da laatste tijd blijft de stationairloop van  mijn 940lpt uit 97 steeds vaker hangen op 1500 toeren. Als ik compleet stl sta bij het stoplicht zakt ie wel weer terug naar 1100, maar je voelt met koppelen tijdens het rijden dat ie niet onder de 1500 toeren komt. Het probleem is tot nu toe te verhelpne als ik het contact uit zet en weer opnieuw start. Dan staat ie stationair gelijk op 900 toeren zoals het hoort. Het probleem doet zich zowel bij koud/warm weer als koude/warme motor voor. Cisklep ed. functioneren prima. Ik heb dus het idee dat het geen mechanisch probleem is. Maar wat dan wel? Het lijkt wel alsof de ECE zich vergist???
iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 00:07 #1379762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ook
Dit heb ik dus ook, zij het in een iets andere variant, een paar uur geleden ook gepost.
Ik heb als tip gekregen de CIS klep eens goed schoon te maken.
Als ik een dot gas geef bij stilstaan, zakt het toerental meestal langzaam terug naar zon 900

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 07:38 #1379769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk ook dat je het in
Ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken. Cis klep eens goed reinigen. En meteeb checken of de slangen van- naar die klep nog goed zijn. Als daar een luchtlek zit krijg je ook deze symptonen.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 21:30 #1379821 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic cis klep
Het enige wat helpt is een splinternieuwe cis klep monteren. Dan ben je er vanaf. Ik spreek uit ervaring, ik had precies hetzelfde.

Groeten, Freek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 22:29 #1379828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Noi nou

venustus schreef : Het enige wat helpt is een splinternieuwe cis klep monteren. Dan ben je er vanaf. Ik spreek uit ervaring, ik had precies hetzelfde.

Groeten, Freek

Nou dat is wel erg kort door de bocht hoor, gewoon lekker schoonmaken met remmenreiniger en wattenstaafjes en hij is als nieuw. Scheelt toch weer zo'n € 260,=

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2013 08:40 #1379844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En vooral dan het stukje van de schuif dat je pas ziet als hij verdraait (je moet m dan met een vinger of schroevendraaier, of een houten ijsco stokje) even verdraaien. De bagger die daar zit zorgt met name voor kleven en haal je niet weg als je alleen de zichtbare troep verwijdert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2013 11:05 #1379856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstelling / werking schakelaar op gasklep
Ik zou toch ook de werking en afstelling van de schakelaar op de gasklep controleren alvorens de CIS klep te vervangen.

Moderators: Jerry Stam