Waar zit onderdeel 9186773 temperatuur sensor tbv ecu? B6304FS van 1998: GEWOON NIET!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lampje van de lambda sonde ging direct uit en de motor werkte. Blijft wel een verhaaltje want het uitleesapparaat gaf toch aan dat er een 2e moest zijn.
Totale kosten 20 euro, alleen 14 uur bezig geweest. Kortom: voor 1995 zit de tweede sensor achterop het blok, dan zijn waarschijnlijk daarna op de linkerkant geplaatst en bij de allerlaatste modellen ism het bericht van Piet zijn er dus 3 varianten.
Ter informatie en ik ben blij.
Jeen
Hallo iedereen,
Mijn V90 met de B6304FS2 motor heeft onderdeel 9186773 temperatuur voeler tbv ecu. Bij het uitlezen via OBD2 kwam de melding dat de ECT niet werkte.
In Vadis (zie foto) is deze sensor achterop de motor gemonteerd. Nu weet ik dat dit de modellen zijn voor 1996. Hierna zou deze sensor onder de inlaatspruitstuk zitten.
Alle onderdelen eraf gehaald maar nergens deze sensor te vinden. Alleen 2 pingel sensoren op de linkerkant van het blok.
Kan iemand aangeven waar deze sensor dan moet zitten?
Ik ben de hele dag al bezig geweest en nog niet klaar en heb geen goed humeur.
Derde bijlage is het onderdeel. Het is dus niet de sensor bij de termostaat maar op het blok zelf voor de ECU.
Suggesties?
Jeen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marco
- Nieuw lid
-
Beide torx schroeven verwijderen en dan met de thermostaat behuizing nog in de bovenste koelwaterslang het geheel wegkantelen en je kunt er bij.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Met de introductie van Motronic 4.4 (960II 1996 en S90/V90) is nog maar één temperatuursensor gemonteerd, bij het thermostaathuis.
Een ander verschil tussen Motronic 1.8 en 4.4 dat ook nog al eens verwarring oplevert is dat nog maar één druksensor (analoog) is gemonteerd in de airco-condensor in plaats van drie aan/uit druksensoren.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
Bert
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn er maar 2 varianten hoor. De Motronic 1.8 gebruikte temperatuursensoren, één bij het thermostaathuis voor de temperatuurmeter op het dashboad en één achter de motor voor de Motronic zelf. Bij de invoering van de Motronic 4.4 zijn beide functies gecombineerd in de sensor bij het thermostaathuis.Jeen V90 schreef : Kortom: voor 1995 zit de tweede sensor achterop het blok, dan zijn waarschijnlijk daarna op de linkerkant geplaatst en bij de allerlaatste modellen ism het bericht van Piet zijn er dus 3 varianten.
Een sensor onder het inlaatspruitstuk heb ik nog nooit van gehoord, gelukkig maar zou ik zeggen.
Piet
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het geval wilde afgelopen zaterdag ook dat een ANWB persoon langs kwam.
Na onderzoek kon hij het ook niet vinden. Navraag bij VOMD zou er 1 aan de linkerkant zitten. Vandaar dat ik dacht er 3 varianten waren. Achter, linkerzijkant en geen. Hoe dan ook, ik heb simpel weg de electrische draden gevolgd en kwam nergens verder. Na de opmerking van Piet wist ik het zeker.
Ik heb alle kennis zelf aangeleerd en nu weer een stap verder. Ik ben euforisch.
De V90 werkt weer.
Jeen
PS ik sterk me met de gedachte dat ook Porsche aan dit blok gewerkt heeft.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit aan een 960 of een 6 cilinder benzine blok heb gesleuteld..
(In mijn gedachte zou het best kunnen dat er dus 3 varianten zijn..ik weet het immers niet
Heb mezelf ook door "gewoon te doen" en "ervaren" de meeste dingetjes geleerd, maar dat is toch wel beperkt tot de redblocks in de 7 series en de 6 cilinder Diesels.
Ik ben ook heel blij dat Porsche heeft mee geholpen aan het B234F redblock
Groeten,Gerben