960 motorblok gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 00:55 #1096233
door V700 register
960 motorblok gezocht is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Voor m’n 1993 960 wagon, VIN YV1965956N0008515 en motor serie B6304F zoek ik een motorblok. Deze motor is 20,000 km geleden opgeknapt na oververhitting en de kop en kleppen e.d. zijn toen gereviseerd door de vorige eigenaar, maar het blok is toen verwisseld voor een oud blok met mega kilometres. Hoog olie verbruik, de PCV is toen ook gedaan, maar blaast blauwe rook uit het pijlstok gat en de olie is zwart na slechts enkele honderden kms. Kortom, jammer van de door hem gemaakte kosten. Ik wil dit graag verbeteren en zoek nu een blok in goede staat met lage kms of een blok dat helemaal is nagekeken en goed bevonden. Ik zit eraan te denken om m’n kop op dit betere blok te zetten, of is het prijstechnisch beter om een geheel gereviseerde motor te zoeken? Is de B6403S serie beter dan de F serie?
Ik heb niet erg veel haast hiermee, maar zou graag dit probleem dit jaar verhelpen. Gezien m'n woonplaats zal dit blok op de boot moeten, maar we importeren enkele honderden zee containers dit jaar van NL naar Australie, dus er is echt wel plaats voor een motorblok ergens.
Bedankt voor de hulp hiermee, met vriendelijke groeten,
Erik Nijboer, Newcastle, NSW, Australie.
Voor m’n 1993 960 wagon, VIN YV1965956N0008515 en motor serie B6304F zoek ik een motorblok. Deze motor is 20,000 km geleden opgeknapt na oververhitting en de kop en kleppen e.d. zijn toen gereviseerd door de vorige eigenaar, maar het blok is toen verwisseld voor een oud blok met mega kilometres. Hoog olie verbruik, de PCV is toen ook gedaan, maar blaast blauwe rook uit het pijlstok gat en de olie is zwart na slechts enkele honderden kms. Kortom, jammer van de door hem gemaakte kosten. Ik wil dit graag verbeteren en zoek nu een blok in goede staat met lage kms of een blok dat helemaal is nagekeken en goed bevonden. Ik zit eraan te denken om m’n kop op dit betere blok te zetten, of is het prijstechnisch beter om een geheel gereviseerde motor te zoeken? Is de B6403S serie beter dan de F serie?
Ik heb niet erg veel haast hiermee, maar zou graag dit probleem dit jaar verhelpen. Gezien m'n woonplaats zal dit blok op de boot moeten, maar we importeren enkele honderden zee containers dit jaar van NL naar Australie, dus er is echt wel plaats voor een motorblok ergens.
Bedankt voor de hulp hiermee, met vriendelijke groeten,
Erik Nijboer, Newcastle, NSW, Australie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 01:06 #1378986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erik,
Als ik iets kan doen,
Erik,
Als ik iets kan doen, een blok ergens oppikken en naar een haven brengen ofzo laat maar even horen.
Arjan
Als ik iets kan doen, een blok ergens oppikken en naar een haven brengen ofzo laat maar even horen.
Arjan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 01:20 #1378987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij voorbaat dank
Arjan,
Bedankt voor het aanbod, ik zal hier graag gebruik van maken.
Groeten, Erik.
Bedankt voor het aanbod, ik zal hier graag gebruik van maken.
Groeten, Erik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 01:21 #1378988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt mij wel goed, als je
Lijkt mij wel goed, als je op een of andere manier zo'n blok zou kunnen laten checken oid voor je hem verscheept.
Ik heb alleen zo geen idee wie een 6 cllinder expert is
Ik heb alleen zo geen idee wie een 6 cllinder expert is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 08:46 #1378989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blok 960
Ik heb nog een goed blok liggen, een 2,5 ltr, bouwjaar 1996. helemaal compleet op de bobines na, die heb ik voor mijn eigen auto gebruikt. Het is een B 6254 S. Laat maar weten of je hem gebruiken kunt. Ik wil hem kwijt want we gaan binnenkort verhuizen. En hoe minder we hoeven over te huizen hoe beter.
grtn.
Henk
grtn.
Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 08:53 #1378990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen
Alleen het 2.5 liter blok gebruiken als vervanging van een 3.0 liter blok zal niet gaan. Je hebt de bijbehorende computers etc. ook nodig, evt. zelfs die van de automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 10:57 #1378996
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Are you sure?
Een 3 liter met motronic 4.4 loopt wel goed met de ecu van een 2.5...
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 11:54 #1378999
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Misschien in UK een complete wagen kopen
Die vervolgens via RoRo low priority naar Sydney laten vervoeren?
Heb je iets meer onderdelen in een keer.
Ze kosten weinig in the UK.
Kijk maar op Ebay
Heb je iets meer onderdelen in een keer.
Ze kosten weinig in the UK.
Kijk maar op Ebay
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 11:56 #1379000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze,
Hij heeft er al 2
Wytze,
Hij heeft er al 2
En als ik het goed begrijp heeft hij regelmatig plek in een container voor een motor, een auto zal daar niet inpassen.
Arjan
Hij heeft er al 2
En als ik het goed begrijp heeft hij regelmatig plek in een container voor een motor, een auto zal daar niet inpassen.
Arjan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 11:56 #1379001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan moet ik de mensen met verstand van zaken voor laten gaan. Maar niet alles zal plug en play zijn, het zou jammer zijn dat de TS daar wel van uit gaat en een blok naar Australië verscheept dat later niet (of met extra) werk lijkt te passen.
Moderators: Jerry Stam