Superkoelvoeistof

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 08:18 #1096193 door V700 register
Superkoelvoeistof is gemaakt door V700 register
Bij Ed & Edd, een van mijn favoriete TV-koppels omdat ze normaal doen, had Edd weer iets nieuws, althans voor mij.
Uit een TR6 werd het koelsysteem eerst grondig doorgespoeld met een speciale vloeistof die de roestvlokken uit het systeem meeneemt (spul kan gefilterd en opnieuw gebruikt worden) en daarna werd het systeem gevuld metSkvs (geen naam gezien) die "eeuwig" beschermt tussen de min 40 en plus 180 graden. Het spul is niet gebaseerd op water waardoor er geen corrossie ontstaat er met veel hogere temperaturen gereden kan woorden.
Tja, dat lijkt me ideaal! Geen roestvorming meer (behalve wat er dan al zit, maar misschien gaat dat niet verder) en geen over-verhitting. Zeker voor een TR6 en veel andere klassiekers fijn: Dat scheelt een after market (Kenlowe) ventilator. Althans, in de TR6 die ze onder handen namen. Volgens Edd ongeveer 80 pond voor de Triumph, geen idee hoeveel liter dat is. Zal jou en mij zeker het dubbele kosten.
Wat ik niet begrijp: stel dat de motor 150 graden wordt, veel heter dan de 110-120 graden van normaal, in hoeverre kunnen de slangen en pakkingen daar dan tegen?
En uiteraard: Heeft iemand ervaringen met dit soort materialen?
Dank en een fijne dag!JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 08:31 #1378706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
het jouw favorieten zijn waarom ken je hun naam dan niet?

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 08:39 #1378707 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Ed & Edd

Tomaat schreef : Als het jouw favorieten zijn waarom ken je hun naam dan niet?

Ik begrijp deze opmerking niet, de namen worden toch duidelijk genoemd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 08:53 #1378708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
Gewoon negeren, die flauwe pogingen om de discussie off-topic te sturen.

JP Elverding schreef : Wat ik niet begrijp: stel dat de motor 150 graden wordt, veel heter dan de 110-120 graden van normaal, in hoeverre kunnen de slangen en pakkingen daar dan tegen?

Die kunnen daar waarschijnlijk niet tegen. Temperatuur zal normaal boven de 100 graden kunnen komen omdat het koelsysteem onder lichte overdruk staat. Maar voor 130 of 150 graden heb je vaak ook al ander materiaal ("rubber") nodig. Temperatuurbestendigheid is bij flexibele slangen behoorlijk materiaalafhankelijk.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 09:19 #1378711 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Evans
heb de uitzending niet gezien, maar het klinkt als het product Evans, waar de laatste maanden over bericht wordt in de Engelse autoblaadjes.
Ik heb er (nog?) geen ervaring mee.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 09:30 #1378714 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Werd er ook nieuwsgierig
Werd er ook nieuwsgierig van, dus als er iemand ervaring heeft? Het is even een investering, maar is het t ook waard?
Zie <a href=" www.millersoils.nl/waterloze-koelvloeistof.html " target="_blank">Millers voor prijzen, Evans heeft ook een Nederlandstalige www.evanscoolants.nl/faqs.html " target="_blank">FAQ.
Het is dat er net verse G12+ in de mijne zit, over een paar jaar zie ik dit denk ik wel zitten.
Groet, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 10:57 #1378727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TR6
Ja, dat programma volg ik ook regelmatig en zag de aflevering met de TR6 en de speciale koelvloeistof. Misschien is het een optie om het programma via Google op te zoeken en te mailen ? Wellicht komt er antwoord en wordt verwezen ? Dat van die temperaturen lijkt me minder relevant (??) meer van belang is dat beweerd werd dat water zal ontbreken in het hele koelsysteem met alle positieve gevolgen vandien. Dus de levensduur van de motor immers geen corrosie en gevolgen. Leuk thema.
Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 11:11 #1378728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reclame
Ach ja, alles wordt gesponsord :)
<a href="
">Hier het betreffende gedeelte waarin Edd China het uitlegt en doet.
In het begin werden de namen Ed en Edd gebruikt; later gingen ze over op Mike en Ed. <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Wheeler_Dealers "> en.wikipedia.org/wiki/Wheeler_Dealers
Fijne dag,
JohnPeter

Moderators: Jerry Stam