Lampje remlichtsysteem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 16:59 #1096110 door V700 register
Lampje remlichtsysteem is gemaakt door V700 register
Hallo forummers!

Sinds een week of 2 licht af en toe het lampje van het remsysteem van mijn 940 op. Opmerkelijk genoeg vooral als ik een bocht ben doorgereden ( vooral een scherpe bocht, heb ik de indruk). Na een tijdje rechtuit rijden gaat het lampje weer uit.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Groet,

Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 17:09 #1378103 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic remolieniveau?
Heb je het niveau van je remolie al gecontroleerd? Als de remblokken afslijten zakt het niveau in je tankje. Klein beetje bijvullen is wellicht al genoeg.

Groeten, Jan.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 17:10 #1378104 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Remvloeistof voldoende?
Klinkt als een te laag remvloeistof-niveau.  Als je scherp door een bocht gaat komt de sensor waarschijnlijk vrij en gaat het lampje aan.
Is heel eenvoudig te zien.  Even de dop van het puntige reservoir halen. Zit aan de bestuurderskant, ter hoogte van de veerpoot.
Dit reservoir moet eigenlijk heel vol zitten.  Indien niet het geval, dan even naar de winkel en een flesje remvloeistof (DOT4) halen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 18:16 #1378112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijvullen
Dat kun je doen .Maar waarom moet je bijvullen? misschien omdat de remblokken zijn versleten.Het is dus zaak om de oorzaak te vinden.
Als je toch gaat bijvullen moet je er wel rekening mee houden dat als er nieuwe remblokken op komen er misschien te veel vloeistif in zit en dat deze er uit kan lopen op je mooie lak .En mooie lak en remvloeistof gaan niet samen.!!!
Suc ( V ) 6 !

Moderators: Jerry Stam