Automaat even uit versnelling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 10:23 #1095739 door V700 register
Automaat even uit versnelling is gemaakt door V700 register
Goedemorgen

Rij nog steeds met veel plezier in de 940 estate uit 1992 met 4 ton op de klok.
Alleen heb al drie keer iets raars gehad met de automaat , als de auto helemaal koud is en ik ga s ochtends naar mijn werk dan bij de eerste bocht dan is hij even uit zijn versnelling en hoor je ook dat de motor ook toeren maken , en dan na de bocht schiet hij er weer in en is het probleem weg.
Daar komt ook bij dat het knipperlicht sneller gaat knipperen , vraag me af of dit iets met elkaar te maken heeft? Het komt zo af en toe tevoorschijn. (misschien de kou)

Weet iemand mischien wat dit kan zijn of maak ik mijn druk om niks.

Alvast bedankt.

Groeten Jaco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 11:13 #1375593 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic PNP
Hoogstwaarschijnlijk de PNP schakelaar. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 16:57 #1375633 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic ATF peil controleren
Ik zou zeker het ATF peil even controleren.  Het uit de versnelling schieten is een symptoom van te weinig ATF.
Peilen bij draaiende motor doen.  Voet op de rem en even de pook door alle versnellingen halen (seconde of 5 á 10 per versnelling). Daarna in de P en meten bij het gele (en zeldzaam onhandig geplaatste) peilstokje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 18:21 #1375642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Ga ik morgen als
Hallo
Ga ik morgen als eerste het oliepeil controleren,zie af en toe wel is een druppel hangen bij de plug. Volgens mijn garage is dit een 940 kwaal dat ze een beetje lekken door een olie keering??
Nog even een laatste vraag hoelang gaat een automaat eigelijk mee of is deze net als het blok onverslijtbaar.
Groeten Jaco

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 18:52 #1375644 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Heel lang bij goed ondehoud
De AW71L bakken gaan heel erg lang mee.
Die van mij is nu bij 660.000km aan vervanging toe maar dat komt zeer waarschijnlijk omdat ik gewoon veel te laat was met flushen van de bak.  Als je dit flushen regelmatig doet (bijv elke 50.000km), dan gaan deze bakken eigenlijk niet kapot.
Wat wel een goede manier is om de bakken te slopen, is slepen van zware aanhangers zonder extra oliekoeler.  Dus als je van plan bent om met een caravan o.i.d. te gaan rijden moet je er een extra oliekoeler op zetten.
Lekken bij de plug zou niet mogen overigens, als er een nieuwe koperring inzit zou die goed moeten afsluiten.  Overigens een punt van aandacht: de plug onderaan de AW bak moet je echt met beleid vastdraaien.  Doe je het te krachtig, dan laat het stuk metaal, waarin de schroefdraad zit, los van de aluminiumbak en gaat de boel echt goed lekken en zijn de rapen gaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2012 16:49 #1375749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Hallo
Vanmorgen bij mijn garage geweest , moest een halve liter atf olie bijgevuld worden,hoop dat dit het probleem oplost. De automaatbak heeft in 18.000 km een halve liter olie verloren.
De automaat is in april gespoeld en voorzien van verse olie , er was toen ook een keering lek,mijn garage heeft de volvo dealer gebelt voor het onderdeel en deze zei dat het niet meer gemaakt werd. ( vreemd verhaal van de volvo dealer). Zie het onderdeel bij volvo onderdelen magezijn in dordrecht gewoon staan op de website. Volgend jaar maar laten vervangen.
Het snelle knipperlicht probleem is ook opgelost , was 1 van de zijknippers waar oxidatie op de stekkers zat.

Groeten Jaco

Moderators: Jerry Stam