hoe werk de brandstofmeter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2012 21:22 #1095674
door V700 register
hoe werk de brandstofmeter? is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
vandaag heb ik de brandstoftank van mijn 740 terug op zijn plek gehangen, hij moest er even af om een nieuwe brandstofleiding aan te leggen. aangezien mijn brandstofmeter niet werkt vraag ik me af hoe het geheel werkt. op de tank zit een kabel met slechts twee draden en een aarde, duidelijk voor de pomp die in de tank zit, maar welke is voor de brandstofmeter? loopt die dan over min die aan de carroserie zit?
kan het zijn dat die dan niet werkt omdat de minkabel aan een enigzins verroeste bout zit?
vandaag heb ik de brandstoftank van mijn 740 terug op zijn plek gehangen, hij moest er even af om een nieuwe brandstofleiding aan te leggen. aangezien mijn brandstofmeter niet werkt vraag ik me af hoe het geheel werkt. op de tank zit een kabel met slechts twee draden en een aarde, duidelijk voor de pomp die in de tank zit, maar welke is voor de brandstofmeter? loopt die dan over min die aan de carroserie zit?
kan het zijn dat die dan niet werkt omdat de minkabel aan een enigzins verroeste bout zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 22:50 #1375210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand enig idee?
niemand enig idee?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 23:31 #1375212
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wel
Even simpel;
In de tank zit een vlotter verbonden met een variabele weerstand.
Naarmate het niveau daalt, veranderd de elektrische weerstand.
Het "metertje" in de klokkenwinkel, veranderd van stand, naarmate de weerstand/niveau (lees E- spanning) in de tank veranderd.
Slechte massa zet alles op het verkeerde been.
Controleer de massa verbinding!!
In de tank zit een vlotter verbonden met een variabele weerstand.
Naarmate het niveau daalt, veranderd de elektrische weerstand.
Het "metertje" in de klokkenwinkel, veranderd van stand, naarmate de weerstand/niveau (lees E- spanning) in de tank veranderd.
Slechte massa zet alles op het verkeerde been.
Controleer de massa verbinding!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 12:37 #1375238
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist ja, dus de twee kabels
Juist ja, dus de twee kabels die ernaartoe lopen bevatten een signaal voor het brandtofniveau, en een voor de pomp. de andere kant van beide systemen zit aan de aarde
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2012 02:20 #1375302
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Theorie
Hallo Volvisti
Is het niet gewoon 12V, Massa en "brandstofsignaal". 12V en Massa heb je nodig voor de pomp. Die 12V stuur je ook de vlotter in. Daarin zit een regelbare weerstand (die varieert met de hoogte van het brandstofniveau) die die 12V al dan niet verlaagt. Wat er dan uit komt, staat op draadje nummer drie.
Maar bovenstaande is pure theorie.
Ik heb de foto's van m'n 75 liter tank eens bekeken en daar blijkt ook maar één kabel met drie draadje aan te zitten. De tank is verder van kunststof, dus één van de draadjes moet Massa zijn.
groetjes
Mathy
Is het niet gewoon 12V, Massa en "brandstofsignaal". 12V en Massa heb je nodig voor de pomp. Die 12V stuur je ook de vlotter in. Daarin zit een regelbare weerstand (die varieert met de hoogte van het brandstofniveau) die die 12V al dan niet verlaagt. Wat er dan uit komt, staat op draadje nummer drie.
Maar bovenstaande is pure theorie.
Ik heb de foto's van m'n 75 liter tank eens bekeken en daar blijkt ook maar één kabel met drie draadje aan te zitten. De tank is verder van kunststof, dus één van de draadjes moet Massa zijn.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2012 17:04 #1375405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergeet niet de massa te
vergeet niet de massa te bekijken in de laadruimte. ik heb toevallig net 2 dagen terug de boel los gehad
als je de vulslang volgt tot waar hij onder de auto verdijnt moet je ongeveer halverwege het zwarte massadraadje tegenkomen. deze zit met een bout in de carrosserie gedraait in de buurt van waar de vulpijp is bevestigd (5 cm er vandaan). neem niet voor de makkelijkheid de bout van de vulpijp want die zit in een plastic busje gedraaid (dus geisoleerd, en wellicht met een bedoeling).
Moderators: Jerry Stam