740 loopt vol met regenwater, WAAR??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2012 22:35 #1095300
door V700 register
740 loopt vol met regenwater, WAAR?? is gemaakt door V700 register
Lobbes loopt behoorlijk vol met regenwater als de regen er van de zijkant op staat. er staat dan na een bui een EEN HALVE CENTIMETER water in. zowel voor als bij de achterbank. Ik heb echter geen idee hoe dit water binnenkomt, laat staan dat ik weet wat ik er aan moet doen.
Peter
Lobbes
Peter
Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2012 23:15 #1372701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kan bij verschillende
Het kan bij verschillende dingen binnen komen bij mij was het lekage bij de ventilatie roosters die links en rechts onder bij de voeten zitten met dat klepje zeg maar en als het kapje bij de paravan niet goet zit loopt het zo je kachelhuis in en zo naar binnen het beste kan je de bekleding enzo er ff uithalen en goed droog maken en dan er in gaan zitten met een lamp als het begint met regenen of iemand ff laten natspuiten of zo en dan kijken waar het vandaan komt su6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 11:00 #1372749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat ik mis is of je een dakluik/raam hebt,
Als dat zo is zou ik je rubbers na kijken en de afwaterings slangen van het open dak,
Echter aan welke kant is het van de auto, en worden de zetels en banken ook nat? ik mis nog wat informatie in je bericht/vraag,
Want het kunnen ook nog je deur rubbers zijn, het ventilatie klepje links kan voor lekage zorgen maar dan word het bij de achterbank niet nat(of je moet bij elke keer optrekken op de achterwielen weg rijden(lijkt mij wat onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit).
Tom.
Als dat zo is zou ik je rubbers na kijken en de afwaterings slangen van het open dak,
Echter aan welke kant is het van de auto, en worden de zetels en banken ook nat? ik mis nog wat informatie in je bericht/vraag,
Want het kunnen ook nog je deur rubbers zijn, het ventilatie klepje links kan voor lekage zorgen maar dan word het bij de achterbank niet nat(of je moet bij elke keer optrekken op de achterwielen weg rijden(lijkt mij wat onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 23:56 #1372812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic natte vloer
et kan idd deurrubbers zijn (ook de tochtrubbers ff goed omvouwen zodat ze weer beter afsluiten scheelt) en luikje voor bij de voeten, had zelf bij mijn 760 ook een lekke kitnaad aan de zijkanten van het schutbord, zeg maar als je de smalle motorkapplaat waar je ruitenwisserasjes door steken eraf haalt en aan de zijkanten kijkt zit daar een kit naad en zo liep een deel van het water wat daar langs stroomt via de kitnaad naar onder en tussen het gepuntlasde plaatwerk naar binnen.
omdat et bij jouw behoorlijk veel water is wat naar binnen komt na een regenbui zal dat et niet zijn
voor dat je bij zon volvo door hebt dat er waterbinnen komt van onderaf of in iedergeval onder de bekleding is het al een lange tijd aan de gang vanwege het behoorlijke laagje isolatie wat er onder de matten ligt.
zou als ik jouw was ff de stoelen eruit halen en dan alle vloer bekleding en isolatie want je bodempje rot zo als een gek weg vooral als je auto ook nog es lkkr in de tectyl is gespoten blijft al et vocht tussen de tectyl en plaatwerk zitten en je gepuntlasde naadjes
gr. hans
omdat et bij jouw behoorlijk veel water is wat naar binnen komt na een regenbui zal dat et niet zijn
voor dat je bij zon volvo door hebt dat er waterbinnen komt van onderaf of in iedergeval onder de bekleding is het al een lange tijd aan de gang vanwege het behoorlijke laagje isolatie wat er onder de matten ligt.
zou als ik jouw was ff de stoelen eruit halen en dan alle vloer bekleding en isolatie want je bodempje rot zo als een gek weg vooral als je auto ook nog es lkkr in de tectyl is gespoten blijft al et vocht tussen de tectyl en plaatwerk zitten en je gepuntlasde naadjes
gr. hans
10-11-2012 14:17 #1372847
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic rubber
deurrubber los of kapot?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 20:55 #1373158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik een keer tegenkwam is
Wat ik een keer tegenkwam is dat een doorvoerrubber op bijrijdersplek schutbord gaar was.
Daar waar de airco leidingen doorheen kunnen als die er zitten. Beetje rechthoekig rubber die zo naar binnenfloept als je er op drukt. Alles goed reinigen en het rubber goed inlijmen met kit.
Ook ventilatieluikje bij voeten is goede lekkagemogelijkheid ,hele luikje verwijderen en plaat ijzer voor lijmen.
Daar waar de airco leidingen doorheen kunnen als die er zitten. Beetje rechthoekig rubber die zo naar binnenfloept als je er op drukt. Alles goed reinigen en het rubber goed inlijmen met kit.
Ook ventilatieluikje bij voeten is goede lekkagemogelijkheid ,hele luikje verwijderen en plaat ijzer voor lijmen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 23:30 #1373251
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rubber doppen
Waar het ook wel eens lekker wil: De rubberen doppen die om de stroombekabeling zitten bij alle 4 de deuren, deze zitten dan in de A en B stijl gedrukt. Scheurt wel eens, of doppen zitten er niet goed in: Water binnen via de stijl.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2012 20:18 #1373566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ramen!
lekkage zat bij mij meestal bij de ramen. Nieuwe rubber plaatsen,kitten of raam lijmen en het was opgelost.
Zoeken van probleemplek; deed ik door eerst alles droog te maken, daarna elke plek, hoekje, enz,, te voorzien van kranten.
Daarna de tuinslang op de auto en je ziet zo uit welke hoek/plek het vocht naar binnenkomt.
Het moet toch ergens vandaan komen....
Zoeken van probleemplek; deed ik door eerst alles droog te maken, daarna elke plek, hoekje, enz,, te voorzien van kranten.
Daarna de tuinslang op de auto en je ziet zo uit welke hoek/plek het vocht naar binnenkomt.
Het moet toch ergens vandaan komen....
Moderators: Jerry Stam