Een of 2 pompen B200et
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 08:27 #1094945
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Een of 2 pompen B200et is gemaakt door Hedwig Lambrechts (GAST)
Betreft: B200et 1985
Ivm wat problemen met deze B200et , tank leeg gehaald.
Nu is de vraag , zit er in een B200et geen intankpomp?
Bij verwijderen van pomp en filter onder Volvo en daarna weer op contact/starten kwam er dus geen benzine uit de aanvoerslang , naar deze pomp ,vanuit tank , zou dus wel moeten gebeuren als er ook nog een intankpomp in zit ?
Gaat dus om de aanvoerslang onder de auto naar de pomp onder de auto
Lijkt erop dat alleen de pomp onder de auto alles moet doen?
Ivm wat problemen met deze B200et , tank leeg gehaald.
Nu is de vraag , zit er in een B200et geen intankpomp?
Bij verwijderen van pomp en filter onder Volvo en daarna weer op contact/starten kwam er dus geen benzine uit de aanvoerslang , naar deze pomp ,vanuit tank , zou dus wel moeten gebeuren als er ook nog een intankpomp in zit ?
Gaat dus om de aanvoerslang onder de auto naar de pomp onder de auto
Lijkt erop dat alleen de pomp onder de auto alles moet doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 08:37 #1370567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk slaat het nergens op
maar ik wil af en toe laten zien dat ik echt wel oplet en m'n best doe. 
In een erder topic schreef je dat de motor goed liep en je niet in de gaten had dat de benzine via de terugvoer weer in de tank kwam. Ik neem aan dat je tank toen gewoon open stond, of te wel dat de benzine vrij makkelijk kon worden rondgepompt. Nu is het systeem dicht, moet de pomp beter zijn best doen om de retour-benzine in de tank te krijgen en loopt-ie minder regelmatig.
Als je de tankdop er af haalt merk je dan verschil?
Ben benieuwd naar de reacties hierna, leren is een feest!
In een erder topic schreef je dat de motor goed liep en je niet in de gaten had dat de benzine via de terugvoer weer in de tank kwam. Ik neem aan dat je tank toen gewoon open stond, of te wel dat de benzine vrij makkelijk kon worden rondgepompt. Nu is het systeem dicht, moet de pomp beter zijn best doen om de retour-benzine in de tank te krijgen en loopt-ie minder regelmatig.
Als je de tankdop er af haalt merk je dan verschil?
Ben benieuwd naar de reacties hierna, leren is een feest!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 09:11 #1370570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jp
@jp de pomp onder auto is op dat moment zonder 12v en is de aanvoerslang naar deze pomp los.(dus de slang vanuit de tank is niet op de pomp onder auto aangesloten.
Gaat er dus om of er wel of niet een intankpomp in een B200et zit
De aanvoerslang naar deze pomp onder stoel is losgehaald en dan zou je denken als er een intankpomp zit en je start de auto er dan brandstof uit de losse aanvoerslang moet komen.
Gaat er dus om of er wel of niet een intankpomp in een B200et zit
De aanvoerslang naar deze pomp onder stoel is losgehaald en dan zou je denken als er een intankpomp zit en je start de auto er dan brandstof uit de losse aanvoerslang moet komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 10:18 #1370575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 of 2 benzinepompen
Laatst was er ook nog een discussie over de benzinepompen en je hebt er of 2 of 1. Dus in jouw situatie dat er een onder de bestuurdersstoel zit dan heb je er ook nog 1 in de tank.
Heb je geen pomp onder de bestuurdersstoel dan heb je er uiteraard maar 1 en das de sterkere pomp die alles alleen naar voren pompt.
Heb je geen pomp onder de bestuurdersstoel dan heb je er uiteraard maar 1 en das de sterkere pomp die alles alleen naar voren pompt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 12:47 #1370583
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 of 1
@ jachtgroen
Kan je dan ook verklaren dat als voorstse pomp onder stoel los gehaald is en dus zonder 12 volt zit en de slang vanaf tank eraf is.
Dat op moment van kontakt aan en op start er geen brandstof uit de slang komt vanuit de tank?
We wilde op die manier de tank leeghalen , maar kwam dus niets uit de slang welke uit tank komt en op dat moment niet aan de pomp onder de volvo vast zat .
Of er moet ergens een schakeling zijn , die zegt ''he pomp onder stoel doet niet mee , dan doet intankpomp ook niet mee "?
Kan je dan ook verklaren dat als voorstse pomp onder stoel los gehaald is en dus zonder 12 volt zit en de slang vanaf tank eraf is.
Dat op moment van kontakt aan en op start er geen brandstof uit de slang komt vanuit de tank?
We wilde op die manier de tank leeghalen , maar kwam dus niets uit de slang welke uit tank komt en op dat moment niet aan de pomp onder de volvo vast zat .
Of er moet ergens een schakeling zijn , die zegt ''he pomp onder stoel doet niet mee , dan doet intankpomp ook niet mee "?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 13:10 #1370584
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meelezen
Hallo Fred,
Ik lees alleen mee op het forum en steek wel eens iets op van mensen die er echt verstand van auto's repareren hebben dus helaas op deze vraag weet ik geen 100% zeker antwoord.
Wat ik denk/beredeneer is op het moment dat je de sleutel omdraaid om te starten dat er stroom op de pomp(en) komt en als je er twee hebt je dan wel stroom meet op de draden van de afgekoppelde pomp en dat de aangesloten pomp in de tank het dan wel zou moeten doen.
Heb je al eens gekeken bij de intankpomp of deze stroom krijgt of dat je hem hoort bij het op contact zetten ? Ik had namelijk het idee jouw openingspost lezende dat jou intankpomp stuk is.
Ik lees alleen mee op het forum en steek wel eens iets op van mensen die er echt verstand van auto's repareren hebben dus helaas op deze vraag weet ik geen 100% zeker antwoord.
Wat ik denk/beredeneer is op het moment dat je de sleutel omdraaid om te starten dat er stroom op de pomp(en) komt en als je er twee hebt je dan wel stroom meet op de draden van de afgekoppelde pomp en dat de aangesloten pomp in de tank het dan wel zou moeten doen.
Heb je al eens gekeken bij de intankpomp of deze stroom krijgt of dat je hem hoort bij het op contact zetten ? Ik had namelijk het idee jouw openingspost lezende dat jou intankpomp stuk is.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 13:15 #1370585
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic pomp alleen bij draaiende motor
hoe kan je de motor laten draaien, als je de benzineslang los hebt, en je pompt alles in een schaal, of jerrycan, en niet in de motor? de pomp krijgt 12V als de motor loopt. Dit bij een eventueel ongeval, motor is uitgevallen, wel op contact, en bij een eventuele band blijft de pomp maar benzine pompen, zo de brand voeden.
probeer via het luikje onder de achterbank apart 12V te drukken op de pomp, Dit is veiliger dan bij een draaiende motor, of zelfs op contact
probeer via het luikje onder de achterbank apart 12V te drukken op de pomp, Dit is veiliger dan bij een draaiende motor, of zelfs op contact
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 13:44 #1370587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losse pomp
@WIM DE JONG
De pomp onder auto , hebben we van 12v voorzien via losse accu zodat hij de tank kon leegpompen in de jerrycan.
De pomp onder auto , hebben we van 12v voorzien via losse accu zodat hij de tank kon leegpompen in de jerrycan.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 15:23 #1370592
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic bzz
En al je 12V op de intank pomp zet?
Ik heb het al eens vaker gezien dat de intankpomp niet meer mee deed, en de pomp onder de stoel het in zijn eentje deed.
Zelfs wel eens een keer gezien dat de draden naar de intankpomp toe (express) waren doorgeknipt...
Groeten,Gerben
Ik heb het al eens vaker gezien dat de intankpomp niet meer mee deed, en de pomp onder de stoel het in zijn eentje deed.
Zelfs wel eens een keer gezien dat de draden naar de intankpomp toe (express) waren doorgeknipt...
Groeten,Gerben
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 16:14 #1370597
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Brandstofleidingen B200ET
Even een schema als bijlage aan de topicstart gehangen.
Groeten,Hedwig
Groeten,Hedwig
Moderators: Jerry Stam