Welke carterplug voor sensor olie temperatuur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 13:46 #1094887
door V700 register
Welke carterplug voor sensor olie temperatuur is gemaakt door V700 register
Ik kon niet een eenduidig antwoord via de zoekfunctie vinden over de maat van de carterplug. Ik wil een olie temperatuur sensor plaatsen welke ik via een meter kan uitlezen. Mijn vraag is wat is de maat van het schroefdraad waarin de carterplug (met sensor) komt te zitten? Is dit universeel? Ook lees ik dat er sensoren lang/kort zijn etc.
Zijn er hier mensen met ervaringen omtrent dit?
Zijn er hier mensen met ervaringen omtrent dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 15:33 #1370242
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Afwijkende maat
Maat is: SAE 3/4" 16 thread size (UNF)
dit is een afwijkende maat en is niet makkelijk te krijgen met sensor. Ik heb een nieuwe plug gekocht en daar een 1/8-27 NPT in getapt en daar de VDO sensor in gedraaid. Je kan zo'n oplossing overigens ook bij Skandix.de bestellen. Is eigenlijk niet eens zo heel duur als je niet de apparatuur/gereedschap hebt om een NPT te boren en te tappen.
1/8 NPT is een draad die je heel veel ziet bij temp sensoren, ook niet-VDO.
dit is een afwijkende maat en is niet makkelijk te krijgen met sensor. Ik heb een nieuwe plug gekocht en daar een 1/8-27 NPT in getapt en daar de VDO sensor in gedraaid. Je kan zo'n oplossing overigens ook bij Skandix.de bestellen. Is eigenlijk niet eens zo heel duur als je niet de apparatuur/gereedschap hebt om een NPT te boren en te tappen.
1/8 NPT is een draad die je heel veel ziet bij temp sensoren, ook niet-VDO.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 15:55 #1370245
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus als ik je goed begrijp
Dus als ik je goed begrijp dan kan in de bestaande carterdop een gat getapt worden waar de 1/8 NPT in past?
Want ik ben dinsgda toch bij Timen, die kan dat vast en zeker!
Want ik ben dinsgda toch bij Timen, die kan dat vast en zeker!
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 21:08 #1370268
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Zeker
Ik heb gewoon bij de dealer een andere carterplug gehaald. Ik vind het wel een veilige gedachte om in een andere plug te gaan boren en tappen zodat je altijd je carter afgesloten kan houden, ook als er iets niet lukt.
Op TurboBricks staat ook een heel verhaal: >><a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=216278 ">link<<, die van Skandix lijkt er veel op. Volvo levert ze niet meer, vroeger wel op de 240
Op TurboBricks staat ook een heel verhaal: >><a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=216278 ">link<<, die van Skandix lijkt er veel op. Volvo levert ze niet meer, vroeger wel op de 240
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 23:24 #1370283
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tappen
Het mooiste is natuurlijk een draadsok in je carterpan lassen, is wel veul werk..........
Kijk eerst even welke sensor VDO kan leveren, er zijn er meerdere, en welke tap er beschikbaar is.
Kijk eerst even welke sensor VDO kan leveren, er zijn er meerdere, en welke tap er beschikbaar is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 22:35 #1370442
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bunny
Een "bun" Andre, van een Lambdasonde, is dat de goede maat?struis schreef : Het mooiste is natuurlijk een draadsok in je carterpan lassen, is wel veul werk..........
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 22:47 #1370444
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Weet niet
Ik ben gewoon naar de VDO winkel gegaan, één van de bijbehorende gangbare (over een tijdje nog leverbare...) sensor uitgezocht.
Propje gedraaid, gat in de pan geboord, erin gelast.
Een prop met een flensje, zodat een mooi TIG lasje eromheen kan leggen.
In de rijrichting gezien, aan de achterkant van de carterpan, daar zit tie het meest beschermd.
Propje gedraaid, gat in de pan geboord, erin gelast.
Een prop met een flensje, zodat een mooi TIG lasje eromheen kan leggen.
In de rijrichting gezien, aan de achterkant van de carterpan, daar zit tie het meest beschermd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 23:15 #1370447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helder
O.k. helder, thnx...
Moderators: Jerry Stam