960 helemaal dood

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 12:13 #1094807 door V700 register
960 helemaal dood is gemaakt door V700 register

Gisterenmorgen reed ik met mijn 960 met  koude motor achteruit mijn uitrit uit, ik sta op de weg en schakelde naar de D(rive). Ik geef gas en plotseling stopte de motor. Helemaal dood. Totaal geen stroom. wat met het kontaktslot gemorreld, geen resultaat. Ik stond midden op straat dus de auto aan de kant geduwd en daarna nog eens met de sleutel gemorreld, helemaal niks. Motorkap open en een accuklem losgenomen en weer vastgedraaid. en warempel weer stroom, starten en rijden alles weer normaal. Ik heb dit gisteren 2 maal gehad, een keer met koude motor en een keer met warme motor. Wat is dit?

Half jaar geleden heb ik ook zoiets gehad met de auto van mijn vrouw. Maar die stopte onder het rijden en als ik bij die auto met de sleutel wat rommelde kon ik weer starten, daar bleek het kontaktblok wat achter de sleutel zit kapot te zijn. Dat ding vervangen en alles was weer ok.

Zou dit bij mijn auto ook het geval kunnen zijn. Ik vind het wel gek dat waneer ik de accuklem losmaak en weer vast draai, alles weer normaal is.

wie geeft goede raad!!

Henk  1203

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 14:26 #1369748 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 960 geen stroom
Henk,
Kan inderdaad het contactslot zijn maar vaak is het een massaprobleem. Je kan een tijdelijke massa trekken van het blok naar de accu dan weet je dat gauw genoeg. Als ie het met een warme motor ook niet doet is het vaak het onstoringsrelais (in jouw geval zit er dacht ik een rechthoekig ding op het schutboard bij de accu) Die dingen hebben een weke afdichting (silicone?) die vocht heeft doorgelaten en er oxidatie is ontstaan op het printed circuit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 15:35 #1369754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Ries,   ga ik
Bedankt Ries,

ga ik morgen even proberen, vandaag heb ik nog geen last gehad. Ik laat het weten hoe het afloopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 16:43 #1369755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend probleem
Je sleutelbos is waarschijnlijk de boosdoener. In het verleden kan daar door
te zware last het contactslot instabiel van geworden zijn. Vaak helpt het om de sleutel van je sleutelbos af te halen en die "solitair" in het contact te doen...

succes,
groet,

Jacow
PS Het is me wel gelukt om de motor weer te starten tijdens het rijden.
Sleutel eruit als hij afslaat en meteen er weer in tijdens het rijden en omdraaien, soms scheelt dat stilstaan op een lastige weg;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2012 17:53 #1369761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk uit

jacow Winter schreef : Sleutel eruit als hij afslaat en meteen er weer in tijdens het rijden en omdraaien, soms scheelt dat stilstaan op een lastige weg;-)

Oppassen dat hij ondertussen niet in het stuurslot valt...

• Maurice Vloed
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 02:07 #1369805 door Maurice Vloed
Beantwoord door Maurice Vloed in topic Breuk accukabel
Tijdje geleden dit probleem ook gehad. Kon niets vinden. Kon me uiteindelijk herinneren dat ik tussen twee uitvallen in met de accupluskabel aan het rommelen ben geweest. Hier bleek in de loop der jaren een breuk te zijn ontstaan. Kabel vervangen en geen probleem meer gehad. Kan zijn, aangezien je ook met je accukabels bezig bent geweest, dat deze weer goed contact heeft gemaakt bij de breuk. Door het trillen tijdens het rijden zou het dus zomaar weer kunnen gebeuren.

Succes

Moderators: Jerry Stam