groot 'tandwiel'electrisch raam gaat scheef in de deur en raakt dingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2012 21:56 #1094719 door V700 register
Hoi, in mijn auto zit in het bestuurdersportier een electrisch raam. Bij de uiterste standen hoor je klonk en ook vervormt de deur wat als die open en dicht gaat. Nu blijkt dat het grote sikkelvormige tandwiel los op zijn asje zit en dus niet recht heen en weer gaat maar schuin en in de ene stand tegen die pijp van de SIPS komt (wat dat geluidgeeft) en in de andere stand tegen de binnenkant deur duwt. Aan de andere kant gaat dit ding kaarsrecht heen en weer.

wat is dit? splitpen of een lager los? of gewoon slijtage en noodzaak om een ander mechaniek erin te zettten? makkelijkste is als ik het kan repareren, scheelt een hoop gesleutel. Ben bang dat dit een keer uit elkaar valt met al die kracht erop.
groet, rene

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 07:12 #1369180 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic popnagel?
Als de bevestigingsmoer weg is en je die ook niet bij de hand hebt kan je het mechaniek poppen met een 4 mm popnagel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 08:22 #1369183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit daar een moer dan? Ik
Zit daar een moer dan? Ik zag aan de andere kant wel iets wat op een nylon ring leek. En die ponagel wordt dan een soort van nieuwe as of is het een holle as waar die doorheen gaat om beide kanten naar elkaar toe te trekken? Is dat dan het probleem, dat het losjes zit op een holle as?

Rene

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2012 11:23 #1369196 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nee
Nee, Ries bedoelt iets anders.
Het hele mechaniek zit vast met 4 moeren (m6, dop 10). Soms wil zo'n moer er wel eens af "springen" en, ja, dan gaat de boel flink scheef.
Check dus eerst even of het hele mechaniek nog wel netjes met 4 moeren vastzit.
Je kan ze desnoods ook vast popnagelen.
Als het lager of asje kapot is, dan moet je een ander mechaniek opzoeken.Jan Geert heeft er nog wel ene.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 22:31 #1369282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk, dank jullie wel.
Duidelijk, dank jullie wel. Ik heb een kapot asje dan, had de boel al uitgeboord en vast gezet maar dat was het dus niet.

Moderators: Jerry Stam