Lockup werkt niet

• Bauke Nagel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 21:13 #1094540 door Bauke Nagel
Lockup werkt niet is gemaakt door Bauke Nagel
Hallo,
Heb probleem met de lockup-functie van mijn automaatbak het oranje pijltje blijft continu branden. Automaat komt dus tot maximaal in zijn 3e versnelling. Adviezen van kenners varieren van bak versleten en moet compleet vervangen tot een kapotte relais die dan opnieuw gesoldeerd zou moeten worden, ook wordt het flushen van ATF olie gesuggereerd.
Hierbij de vraag of jullie nog nuttige tips hebben? Ik ga zwz het relais vervangen, iemand nog 1 liggen?
Vr.groet, Bauke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 21:16 #1368377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorsolderen
Ik zou het relais wat je hebt doorsolderen. Zelf ook al enkele keren (o.a. ook brandstofrelais) gedaan. Met een vervangend relais weet je nooit zeker of deze wel goed is / blijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 21:22 #1368378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het ook....?
We hebben eens gerommeld in de zekeringenbak onder de asbak, waarschijnlijk toen een relais scheefgedrukt, want na het aandrukken van de het betreffende relais deed de lockup het weer.... was dus niets. Hoop dat jij ook dit probleem hebt...... succes! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 21:32 #1368379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook gehad
ik neem aan dat het over een ZF bak gaat en daarmee heb ik dit probleem ook gehad (het is overigens geen lockup maar een 4e/Od versnelling). Bij mij was toen een draadbreuk/aanhechting vanaf de door Alwin genoemde zekeringenbak onder de asbak de oorzaak. Rommelen aan die bak of relais deed het weer een tijdje doen verdwijnen. Als de automaatolie er dus niet gaar uitziet/ruikt zou ik eerst eens beginnen bij de relaisbak en de relais zelf (doorsolderen is al genoemd). Flushen kan goed doen maar dan zou de pijl niet branden op je dashboard dus zoek het in de electronica.

• Bauke Nagel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 22:03 #1368381 door Bauke Nagel
Beantwoord door Bauke Nagel in topic Okee, ik begin bij de
Okee, ik begin bij de relaisbak, wat bedoelen jullie precies met doorsolderen? Slechte verbindingen beter solderen?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2012 01:05 #1368400 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic AW
AW en Zf zijn ook geleverd zonder Lockup.
De lockup gaat er bij 90 kmh in.
De "OD" (cq 4e versnelling) al veel eerder.
Mogelijk dat je een kabelbreuk hebt richting de bak solenoid en/of een slecht/defect relais in de relaisbak.
Relais kan je open maken, er zit een printplaatje in. Na al die jaren "schuddennn" over de snelweg en klikken onstaan er scheurtjes in de printbanen en de solderingen.
Vaak is alles even opnieuw doorsolderen dan de oplossing en werkt het weer als vanouds.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam