745 hang in kont

• Bauke Nagel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2012 21:06 #1094465 door Bauke Nagel
745 hang in kont is gemaakt door Bauke Nagel
Hallo liefhebbers,
Mijn 745 hing al een beetje in z'n kont maar met de nieuwe gastank er in gaat ie helemaal in planee.. Omdat ik toch de achterste draagarmen ga vervangen dacht ik beter meteen hulpveren of verzwaarde veren te plaatsen. Of zeggen jullie het zit in de schokbrekers.
Alle tips zijn welkom,
Mvg, Bauke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2012 22:57 #1367970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bauke, Schokbrekers
Hoi Bauke,
Schokbrekers lijkt me niet het probleem, alhoewel het natuurlijk wel een mooie gelegenheid is om een setje bilstein b6-jes te installeren, zeker als ze toch al aan vervanging toe zijn (dat is een beetje lastig te bepalen via de mail).
Mijn 745 heeft ook een doorhangende kont (bestuurderskant) en daar wil ik binnenkort gas in gaan bouwen. Weet iemand of een gastank en lesjofor verlagingsveren goed samengaan, of kan ik beter voor de standaard verzwaarde veren gaan?
Groet, Mark

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 00:42 #1367985 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gas tank
Als je er een gastank in gooit, is tie vanzelf verlaagd............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 07:26 #1367987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn 940 sedan met
Bij mijn 940 sedan met gastank, kwam de auto mooi omhoog nadat ik de versterkte veren had gemonteerd. Toen ik de dempers verving stopte het deinen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 10:00 #1367990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NIVOMATS!
Vanaf 1983 rijd ik al met een LPG-tank rond. Alles al gehad van gewoon standaard tot hulpveren en "blokjes" onder de veren. Is het allemaal niet echt.
Bij "hangende konten" zou ik zeker (doe ik overigens altijd) nivomats monteren. Altijd een Volvo die keurig op zijn benen staat. (let wel op dat de kunststof borg pas vewijderd wordt als de Volvo in de juiste stand staat anders staat ze te hoog en zeg dit ook tegen de volvomonteurs, want die willen ook nog wel eens de borg weghalen voordat de nivomats gemonteerd zijn).
In 2006 kostte een setje 413,-- (staat nog steeds mooi en dempt ook goed!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 14:53 #1368007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor mijn setje veren
Voor mijn setje veren (versterkt) en monroe schokdempers was ik 217 euro kwijt.
wel zelf gemonteerd.

En ja nivomat is vast beter, maar die 217 euro was onderdeel van de ruim 1000 euro aan onderdelen die ik nodig had om 'm door de apk te krijgen.

Ik vond dat wel even genoeg :)

En ja, of deze setup het 20 jaar uit houdt, ach, nu had ik voor de prijs van nivomat's voor en achter dempers nieuw.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2012 17:43 #1368009 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic gewoon verzwaarde veren
Verzwaarde veren zullen het hangen in de kont absoluut oplossen maar of je schokbrakers aan vervanging toe zijn kan vanaf hier niet bepalen. Ik dacht dat de veren identiek waren aan die van de 940 maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval waren die zo'n 50 euri per stuk en man wat een verschil (de ruimte tussen wiel en wiel kas ging met 3,5 cm omhoog) 
O.a te koop bij ( ik wil niemand te kort doen uiteraard) Wytze, VOMD, Estate services etc 

Moderators: Jerry Stam