Moeilijk starten af en toe OPGELOST

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2012 19:44 #1094161 door V700 register
Moeilijk starten af en toe OPGELOST is gemaakt door V700 register
Hallo, ik heb al een redelijke tijd af en toe problemen met het starten van de Volvo 945 lpt met g3 ( start op benzine) . Hij start vaker wel goed dan niet. Af en toe draait hij alles wel rond maar slaat niet aan. Als ik er Dan een andere auto met startkabels naastzet en start doet de auto het gelijk. Benzineniveau is goed. Accu nagemeten is ook goed. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de input .

Benzinepomp , filter en leiding van filter naar benzinerail vervangen . Auto slaat sneller aan en loopt ook beter op benzine .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 10:28 #1366247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startkabels?
Dat moet je even nader toelichten. 1. De startmotor draait altijd rond, maar de motor slaat soms niet aan. Of 2. De startmotor hapert af en toe.
Met een hulpaccu en startkabels starten doe je eigenlijk alleen maar als je eigen accu leeg of bijna leeg is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 12:42 #1366254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startmotor
De startmotor draait altijd rond. De auto start normaal binnen 2 of 3 tellen. Zodra de auto binnen 5 seconden niet start weet ik dat de hele accu leeg kan starten zonder dat de auto aanslaat . Zet ik dan als de auto niet start bv na 20 sec starten en niet willen aanslaan de startkabels erop doet de auto het gelijk .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 14:59 #1366258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ooit aleens de compressie
Ooit aleens de compressie laten meten?
Dik 4 ton op G3....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 15:14 #1366261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
Lastig zoeken die storingen die af en toe optreden. Ik denk wel dat dat direct starten met startkabels toeval is. Als de startmotor normaal ronddraait, levert je accu in ieder geval voldoende stroom en zou die de hulp van een extra accu niet nodig hebben.
Helpt even wachten en een tweede keer starten niet? Bij het aansluiten van de startkabels zit je natuurlijk wel wat te rommelen aan de kabels bij de accu. Is dat allemaal in orde daar?
Ik lees G3, dus neem aan Vialle LPi? Dan start je altijd op benzine en is het gassysteem op dat moment niet actief. Hoef je in principe dus ook niet te verdenken. Wel kan het zijn dat er een gasinjector langzaam lekt, waardoor het hele inlaatspruitstuk na verloop van (lange) tijd vol gas staat. Als je dan start, is het mengsel, samen met de ingespoten benzine véél te rijk en slaat de motor ook niet aan. Doet het niet willen starten zich alleen voor bij een koude motor?
Mijn ervaring met een slecht brandstofrelais en met een haperende startonderbreker is dat de motor dan in eerste instantie wel aanslaat, maar daarna direct uitvalt. Ondanks dat de brandstofpomp dan niet draait, is er blijkbaar nog wat restdruk aanwezig in het benzinecircuit waarop de motor heel even loopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 16:38 #1366265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kop en starten
@Benno
Waarom zou ik de compressie moeten laten meten. 9 vd 10 keer doet de auto het goed en rijd als nieuw. Naar mijn idee zou je met compressieproblemen altijd last moeten hebben.

@ Rversteeg

Het komt eigenlijk alleen maar voor als de auto warm is , bij koude start nooit problemen. En bij een lekke injector zou je toch altijd het probleem hebben is mijn idee (mits je de auto niet zo snel weer start dat de lekkende injector geen kans krijgt de boel te vullen) .

Persoonlijk verdenk ik steeds meer de intank benzinepomp . Ga deze maar eens nameten. En in de tussentijd zorg ik dat ik altijd startkabels bij me heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 16:58 #1366267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde als bij mijn 850 ???
heb een 850 gehad met hetzelfde probleem , weet niet of dat bij de 940 hetzelfde is :
benzinedrukregelaar lek was bij mij het euvel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 17:18 #1366269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Maartensmits: Waarom
@ Maartensmits:

Waarom niet?
Kost geen fluut, bij het goedkoopste beginnen he.
Vertelt je ook een hoop over de staat van je motor.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2012 07:42 #1366314 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Contactslot
Maarten, een vaak voorkomend probleem is het contactslot. Een te zware sleutelbos kan er voor zorgen dat het binnenwerk wat uitlubbert en niet altijd het juiste contact geeft. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2012 09:58 #1366320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist
juist het feit dat het op warme motor vaker mis is dan op koude, kan iets zeggen over je compressie. De mijne start op warme motor ook rottig, tenzij hij direct wil aanslaan, anders moet ik 3/4 gas geven en 10 sec. doorstarten. Dan doet hij het altijd. Op koude motor loopt hij wel altijd direct, zonder gas geven.
Maar, het kan zijn dat het met elektra te maken heeft. Met startkabels start/draait hij wellicht net even sneller (accu wat verzwakt/oud/kleine stukjes rijden) waardoor de compressie een minder groot probleem is. Of de startmotor is aan revisie toe, dat hij zelf te veel stroom trekt, waardoor er niet genoeg over blijft om lekker te vonken. (huh, kan dat met onze moderne auto's? ja dat kan, heb ik bij meerdere moderne auto's gezien.) Startmotor en accu eens opfrissen/ruilen/testen zou je best kunnen proberen.

Moderators: Jerry Stam