Volvo 760 1987 interieur en mistlampen voor

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2012 02:06 #1093935 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Volvo 760 1987 interieur en mistlampen voor is gemaakt door Hedwig Lambrechts (GAST)
Hallo, voor mijn volvo 760 sedan uit 1987 kan ik aan een leren interieur komen(van een estate). Nu is mijn vraag of het interieur van de estate ook in een sedan past?
En zijn de zijpanelen standaar in dezelfde kleuren? Ook hangt mijn hemel op 1 plek, is dit nog vast te lijmen oid?

Ook had ik de vraag of er nog ergens aan mistlampen voor is te komen voor mijn volvo.
En heeft de 760 1987 vierkante of ronde verstralers? Of is dit niet origineel? Zoja waar zijn deze eventueel te bestellen?
Alvast bedankt groeten Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2012 08:55 #1365051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mistlampen
heb ik gezien bij vodm.nl.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2012 10:22 #1365052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleur
Het is handig om te vermelden om welke kleur leer het gaat, zwart is qua kleur het zelfde gebleven bij de 7 serie, beige ben ik niet 100% zeker van,het zwart leer van een 9 serie is wel de zelfde kleur alleen andere vorm, beige is totaal anders van kleur geworden, en in rood zitten ook verschillende tinten.
De achterbank van een station is wel te verwisselen alleen een hoop aanpassings werk, de achterbank van een 9 serie is hoger dus ook anders en na wat aanpassen ook te monteren, stoelen zijn qua frame bevestiging het zelfde gebleven die kun je zo overzetten.
Voor de 7 serie waren het vierkante verstralers als origineel optie verkocht door Volvo,als je mazzel hebt kun je redelijk goedkoop een setje aantreffen maar een setje in hele nette goeie staat daar moet je voor in de buidel tasten.
Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-07-2012 11:14 #1365057 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed lezen

Frank760 schreef : e). Nu is mijn vraag of het interieur van de estate ook in een sedan past?

Jongens! Goed lezen wat meneer Frank schrijft.
Antwoord: Nee, dat past Niet.
Van Estate naar Estate Wel, van Sedan naar Sedan ook wel, maar van Sedan naar Estate of van Estate naar Sedan, nee dat past niet. :)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2012 12:46 #1365062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt,
dat past niet.....niet zonder meer.
Ik heb de leren bekleding uit een sedan die in een 740 estate moet komen. Ik wilde nl graag zo'n brede armleuning hebben om er een koelkast in te bouwen voor blikjes frisdrank. Dan moet je flink je best doen om de bekleding er in te krijgen en je moet in ieder geval de leuning nog splitsen. Wil je het origineel doen, dan moeten ook de zittingen gesplitst worden. Je hebt dan in ieder geval vier extra zijkantjes nodig voor de zitting en vier extra zijkantjes voor de leuning. Plus de beschermstrip die er tussen genaaid moet worden. die zou ik in zijn geheel (laten) vervangen om er één geheel van te maken. Dat is in ieder geval een stuk extra leer van 50 x 60cm en de beschermrand. Als je gemakelijk aan leer kan komen, kan je die beschermstrip ook van een reep leer maken door deze te splitsen. dubbelvouwen met een leren veter ertussen en vastlijmen. Dan kan de leerbewerker deze tussen de nieuwe en oude stukken in naaien. Indien nodig kan je daarvoor een stuk gereedschap van mij lenen. Dan moet je alleen het leer anders kopen omdat je er een paar riemen van 4-5cm breed extra uit moet snijden. (heb ik ook gereedschap voor)
Dan wordt de maat leer die je extra nodig hebt: 150 x 40cm. Tip, laat de extra stukken na het snijden meteen op kleur maken voordat het in elkaar genaaid wordt. Dat vergelijkt iets gemakkelijker en kost veel minder omdat niet de hele bekleding meegenomen hoeft te worden. Neem dan een flesje van 20-50cc met die kleur  inkt/verf mee. Heerlijk als je naderhand beschadigingen bij wil werken.
Daarnaast passen de voorstoelen ook niet altijd zonder meer op elkaars frames. Heel vervelend. Als de zittingen zelf niet doorgezakt zijn, is het vaak meer de moeite waard om alleen de jassen over te zetten. Maak daarbij het onderlegvlies indien aanwezig zo min mogelijk kapot en plak wat je stuk trekt meteen vast. (textiellijm, huidenlijm of beenderlijm, kun je heel goed zelf maken voor de fanatiekelingen onder ons:-) Controleer meteen of de verwarming nog goed werkt en kijk uit met je vingers bij het scharnierende deel van de leuning. Als ze helemaal gedemonteerd worden willen ze nog wel eens onverwacht dichtklappen als de vergrendeling los ligt.
Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2012 20:05 #1365088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mistlampen
Mistlampen voor in de voorspoiler kun je wel op sloperijen krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 22:09 #1365358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik bedenk net....
dat er nog een mogelijkheid is, maar dan moet de kleur een beetje hetzelfde zijn,
Ik heb zo'n grijze set. De voorstoelen zitten al in mijn wagen maar de achterbank moet nog aangepast. Als de set die jij wilt kopen nou dezelfde kleur heeft, scheelt dat voor allebei een heleboel werk, wisselen we de achterbanken. Dan ben ik wel de brede armleuning kwijt, maar ik denk niet dat dat opweegt tegen de hoeveelheid werk.

Foto's? Laat maar weten..

Moderators: Jerry Stam