Waterstof

• Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 23:21 #1093747 door Fred Schukkink (GAST)
Waterstof is gemaakt door Fred Schukkink (GAST)
Volgende viel mij op bij marktplaats.
Toevoeging van waterstof, te genereren uit gedistileerd water, toegevoegd aan diesel en benzine of lpg motoren met een zuiniger resultaat.
Heeft iemand hier ervaring mee of is het een broodje aap?
Te vinden onder www.maxxlube-automotive.eu
Groet Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 23:30 #1363916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een broodje aap
kan best wel lekker zijn, hangt volgens mij van de saus af.
Serieus, dergelijke onderwerpen zijn naar hartelust besproken maar voor zover ik weet heeft niemand het ooit ingebouwd en (mon of meer) wetenschappelijk onderbouwd.
Voor benzine ben ik sinds kort weer bezig, zal er wel na de vakantie meer van horen. Bespaart circa 5-10% (getest in diverse vrachtwagen fleets) maar ik moet me er nog in gaan verdiepen. Gaat komen.
Wat H2 betreft, ik heb er al een tijd niets meer mee gedaan; heb aandelen verkocht en na de vakantie gaat er misschien het een en ander gebeuren.
Maar wie het wil proberen: DOEN, ga er van uit dat je je geld kwijt bent en dat je er veel om heen kunt ouwehoeren. En dat is onbetaalbaar :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 23:38 #1363917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is veel over te vinden onder de term:
Brownsgas.
Het genereren is niet zozeer het probleem. Wel de geregelde dosering alswel de gevaren bij eventueele (onmogelijke) opslag dmv een tank in de auto.
Wat je nodig hebt: Een buis met water, platen met goed rvs, een goede stroombron (12V) voor de electrolyse.
Probleem hierbij: De grote hoeveelheid stroom en de manier van afstemming op behoefte.

Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 18:06 #1363963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Broodje AAP
Opzich zit er wel wat in het theoritische verhaal.
Maar praktisch gezien zul je er niet veel meer uithalen dan je er in stopt.
Kosten zijn hoger dan de baten.
Waterstof is op dat gebied waardeloos, met waterstof werken heeft alleen zin, als je anders de energie moet weggooien.
BMW heeft er een fette subsidie aan over gehouden, de techniek was/is waardeloos voor goed gebruik.
De ontluchting van je accu kun je er ook op aansluiten, da's bijna gratis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 20:37 #1363985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerst meer leren/ weten,
Daarna kun je wellicht je mening bijstellen.
Er zijn meer toepassingen dan 100% erop rijden.

Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 07:51 #1364013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EFI
Heb ermee geëxperimenteerd. Moet je niet denken aan "motoren die op water lopen", maar aan HHO-modules.
Browns gas is geen broodje aap, maar een simpel trucje om de verbranding van diesel/lpg/benzine te optimaliseren. De hoeveelheid H2 & O die je verbrandt is op het totale lucht- & brandstofmengsel te verwaarlozen. Verbranding gebeurt dankzij het snel ontbrandende en beter verspreide plofgas in de verbrandingskamer veel efficiënter. Hoe zwaarder je auto slurpt (lees Volvo), hoe meer je kunt besparen. Op US-slurpbakken zijn besparingen van 30% gehaald.
Ik kwam twee problemen tegen:
  • mijn elektrolysemodule werd te snel warm. is simpel op te lossen door meer koelrib te maken. Dus grotere platen en dan in de rijwind monteren.
  • er moet een zgn. EFIE tussen om de elektronica van de auto te 'foppen', althans dat meldt men op internet. aangezien auto-elektronica niet mijn sterkste punt is, had ik dat nog niet gedaan.
Het is me dus niet gelukt om langere ritten te meten, want door de oplopende warmte van het water loopt de opbrengst van de elektrolysemodule ernstig terug.
Je kunt kant-en-klare modules kopen met alles erop en eraan. Kosten verdien je circa met 12 volle tankbeurten terug. Als je het zelf bouwt ben je voor ongeveer 50 euro klaar (zonder EFIE).
Deze zomer ga ik er verder mee experimenteren, maar dan met mijn Saab Diesel.

Moderators: Jerry Stam