Lambda sonde ging branden. Auto sloeg af. Pas na 1 minuut startte de auto weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2012 16:15 #1093650
door V700 register
Lambda sonde ging branden. Auto sloeg af. Pas na 1 minuut startte de auto weer. is gemaakt door V700 register
Mijn Volvo 940 polar vertoont problemen. De auto hapert soms een klein beetje. Maar opeens valt alles uit en ik moest naar de vluchtstrook.
Pas na 1 minuut kon ik de auto weer starten. Het lampje van de lambda sonde ging branden. Na een dag of 2 gaat het lampje van de lambda sonde weer uit.
Dit gebeurde heel af en toe, maar de laatste tijd gebeurt dit steeds vaker. Aangezien ik volgende week met de auto op vakantie ga, heb ik hem bij de garage gebracht. Daar hebben zij gisteren de lambda sonde vervangen. Deze sonde koste 185 euro
Maar helaas ging het vandaag alweer mis. Zelfde probleem. Helaas garage dicht. Morgen gaan we naar frankrijk.
Ik denk erover om maar gewoon op vakantie met de auto te gaan. Maar ik ben wel een beetje ongerust of dit probleem niet steeds vaker op gaat treden en dat op een gegeven moment de auto helemaal niet meer wil starten.
Heeft iemand voor mij nog een goede tip?
Als ik op dit probleem google lees ik vaak dat mensen dit zelfde probleem hebben, maar niemand schrijft hier een oplossing voor.
Pas na 1 minuut kon ik de auto weer starten. Het lampje van de lambda sonde ging branden. Na een dag of 2 gaat het lampje van de lambda sonde weer uit.
Dit gebeurde heel af en toe, maar de laatste tijd gebeurt dit steeds vaker. Aangezien ik volgende week met de auto op vakantie ga, heb ik hem bij de garage gebracht. Daar hebben zij gisteren de lambda sonde vervangen. Deze sonde koste 185 euro
Maar helaas ging het vandaag alweer mis. Zelfde probleem. Helaas garage dicht. Morgen gaan we naar frankrijk.
Ik denk erover om maar gewoon op vakantie met de auto te gaan. Maar ik ben wel een beetje ongerust of dit probleem niet steeds vaker op gaat treden en dat op een gegeven moment de auto helemaal niet meer wil starten.
Heeft iemand voor mij nog een goede tip?
Als ik op dit probleem google lees ik vaak dat mensen dit zelfde probleem hebben, maar niemand schrijft hier een oplossing voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2012 16:21 #1363421
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Lambda lampje
Dat het lambda lampje gaat branden resuleert ook in een code die je kunt uitlezen.
Als het lampje weer brandt, kun je hem vast wel bij een lid in de buurt met een lezer uitlezen zodat we je wat gerichter kunnen helpen.
Het Lambda lamje gaat in ieder geval niet vanzelf uit. Daarvoor kun je zekering 1 er even uithalen achter de asbak.
Als het lampje weer brandt, kun je hem vast wel bij een lid in de buurt met een lezer uitlezen zodat we je wat gerichter kunnen helpen.
Het Lambda lamje gaat in ieder geval niet vanzelf uit. Daarvoor kun je zekering 1 er even uithalen achter de asbak.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2012 16:21 #1363422
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Doet me denken
Dat het lambda sonde lampje gaat branden hoeft niet te betekenen dat de lambda sonde kapot is!!
Het lampje houd in dat er een mengsel fout is. (Lucht - Benzine mengsel is niet meer correct)
Een defecte lambda sonde kan trouwens Nooit voor een afslaande motor zorgen, dan gaat ie namelijk in noodloop.
Misschien heb je ergens een simpele vacuum lekkage (losse of gescheurde leiding na de LMM) of iets anders in die richting.
Het afslaan doet me trouwens denken aan een slecht brandstofrelais (Witte rechthoekige kastje achter de zekeringen in de zekeringenbak) Een heel erg vaak voorkomend probleem.
Groeten,Gerben
Het lampje houd in dat er een mengsel fout is. (Lucht - Benzine mengsel is niet meer correct)
Een defecte lambda sonde kan trouwens Nooit voor een afslaande motor zorgen, dan gaat ie namelijk in noodloop.
Misschien heb je ergens een simpele vacuum lekkage (losse of gescheurde leiding na de LMM) of iets anders in die richting.
Het afslaan doet me trouwens denken aan een slecht brandstofrelais (Witte rechthoekige kastje achter de zekeringen in de zekeringenbak) Een heel erg vaak voorkomend probleem.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2012 18:17 #1363430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wissel
Wissel de brandstofpomp relais( over het algemeen wit en rechthoekig) en je bent van je storing af, wel even de storings code wisselen,
Indien je de accu pool los haalt denk aan je code van de volvo radio als die er in zit.
Tom.
Indien je de accu pool los haalt denk aan je code van de volvo radio als die er in zit.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2012 10:58 #1363477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iedereen bedankt voor de
Iedereen bedankt voor de reakties.
De solderingen van de brandstofpomp relais waren niet helemaal meer goed. Er zaten breuklijnen in.
Ik heb hem vervangen. Ik denk dat dit inderdaad het probleem was.
De solderingen van de brandstofpomp relais waren niet helemaal meer goed. Er zaten breuklijnen in.
Ik heb hem vervangen. Ik denk dat dit inderdaad het probleem was.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2012 18:35 #1363501
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic dat bedoel ik...
Een hele fijne en veilige vakantie toegewenst !
Moderators: Jerry Stam