kapaza.be

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2012 18:58 #1093622 door V700 register
kapaza.be is gemaakt door V700 register
Op kapaza staan 2 960's te koop in Kinrooi,  allebei van 1996 een grijze 2,5 met vialle LPI, en 260000 km en een 3 ltr aubergine ook met Vialle maar met maar 150000km.

Ik ben daar vanmiddag gaan kijken en dat is me niet meegevallen, de grijze was het aankijken niet waard buitengewoon vies, goor smerig en beschadigd, alleen de motor liep heel behoorlijk.

De 3 ltr leek me wel wat ondanks dat die auto ook behoorlijk smerig was maar alles werkte zelfs de airco en met een dag schoonmaken en poetsen is hier best een hele mooie auto van te maken. Maar de motor liep niet heel erg lekker stationair, hij schudde wat en er kwam behoorlijk wat rook uit de pijlstokbuis, ook als je de olievuldop losdraaide kwam er behoorlijk wat rook uit. Nu kan het natuurlijk zijn dat de carterontluchting verstopt is, dan krijg je deze problemen maar komt daar ook het niet volledig stilstaan van de motor bij stationair draaien vandaan? Ik heb ook gereden met deze auto, hij loopt goed trekt goed schakelt goed, geen rammeltjes van versleten rubbers van de wielophanging. Al met al heb ik best zin in deze auto maar het motorgedrag houdt me nog even tegen, wat kan er nog meer aan de hand zijn?

Ik hoor het wel

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2012 22:41 #1363359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Staan ook op MP te koop als 1 koop, of per stuk.Zijn al vaker te koop aangeboden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 00:21 #1363608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic twijfel?
Diverse 960 3.o eigenaren c.q. alhier bekende Volvisten vertelden mij, dat men een munt rechtop dit blok moet kunnen laten staan bij stationairloop. Dat lijkt hier onmogelijk, dus snel wegwezen dunkt mij. Let wel : het is niet mijn eigen ervaring noch visie, ik citeer.
Nikes aan en ... rennen....
Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 21:34 #1363666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Muntje...
Inderdaad. Ik geloofde dit zelf niet en heb het eens een tijd geleden zelf geprobeerd. Het klopt. Je kunt een muntstuk op zijn kant rechtop zetten op een B6304 en hij blijft gewoon staan bij draaiende motor... Je kunt ook nog gasgeven zonder dat het muntje omvalt. Alleen als alles in orde is natuurlijk, dwz dat de motor goed loopt 
Het klopt dat die zescilinders erg strak en soepel lopen. Geweldig! Ik vind het de fijnste motor die ik heb gehad onder de Volvo's alleen erg gevoelig voor storingen. Gelukkig is het al heeel lang rustig! (afkloppen...) Ook: als de koppakking defect is, is het beste de motor te vervangen door een goed gebruikt exemplaar 

Moderators: Jerry Stam